• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oh the horror!
IMG_1396.PNG

https://www.ebay.com/itm/172669521280
 
Kanske har avhandlats i denna trÄd eller GS-trÄden men jag stÀller en snabb frÄga bara rakt ut.
Kommer Grand Seiko att slÀppas med nya Grand Seiko loggan pÄ modeller sÄsom SBGX061 - 63 -65?
 
Kollade nu min blumo under en vecka och den snittar pÄ +2s/d out of the box (kom frÄn Seiya ganska nyligen). NÄgra dagar var kring +4, en dag +7 och nu senaste 3 dagarna kring 0 faktiskt. Jag har den med tavlan upp under natten och gÄr runt som vanligt (för en förÀldraledig) under dagen.
Helt suverÀnt resultat tycker jag. MÄste vara reglerad ordentligt frÄn fabrik.
 
Hej!

Jag letar efter en SDGM003. Om nÄgon vill avyttra sin till mig sÄ blir sÀkert @Chumba jÀtteglad iom att jag kan sluta tjata pÄ honom. Sarx035 Àr ocksÄ ett alternativ.

Snodd blid
IMG_1397.JPG
 
Morsning!
Har nyligen införskaffat mig min första Seiko! Det blev en 7002:a som jag kom över för en enligt mig rimligt penning. Den Àr hÀrligt klÀdsam och jag Àr ju svag för pepsi-bezeln. Den medföljande jubileé-lÀnken Àr dock i det rassligast laget och ser inte sÄ vÀrst frÀsch ut vid spÀnnet. TÀnkte höra om nÄgon satt inne pÄ nÄgot tips om vart man kan kanske kan köpa sig en ny, tyngre och lite mer solid jubileélÀnk? Bredd mellan bandhornen Àr enligt egen mÀtning 22mm. Tack och bock pÄ förhand! :)
IMG_2587.JPG
 
Morsning!
Har nyligen införskaffat mig min första Seiko! Det blev en 7002:a som jag kom över för en enligt mig rimligt penning. Den Àr hÀrligt klÀdsam och jag Àr ju svag för pepsi-bezeln. Den medföljande jubileé-lÀnken Àr dock i det rassligast laget och ser inte sÄ vÀrst frÀsch ut vid spÀnnet. TÀnkte höra om nÄgon satt inne pÄ nÄgot tips om vart man kan kanske kan köpa sig en ny, tyngre och lite mer solid jubileélÀnk? Bredd mellan bandhornen Àr enligt egen mÀtning 22mm. Tack och bock pÄ förhand! :)
IMG_2587.JPG
Kolla strapcode. Jag har inget sjÀlv dÀrifrÄn men lÀser i stort sett bara gott om deras lÀnkar. Happy hunting
 
Strapcode har jag bra erfarenheter av. Försök snoka rÀtt pÄ en original eller bÀttre repro insert.
 
Tillbaka
Topp