• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

KarlTor

Omega
sark011-c_grande.jpg


NÄgon som vet om denna skönhet (SARK011) sÀljs inom Europa eller Ànnu bÀttre, i butik i Sverige? Har sökt och försökt hitta svar men tyvÀrr med dÄligt resultat.
Ingen som sett den i en butiken nÄgonstans i vÄrat lÄnga land?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
sark011-c_grande.jpg


NÄgon som vet om denna skönhet (SARK011) sÀljs inom Europa eller Ànnu bÀttre, i butik i Sverige? Har sökt och försökt hitta svar men tyvÀrr med dÄligt resultat.
Ingen som sett den i en butiken nÄgonstans i vÄrat lÄnga land?
Den finns i Sverige. Vet att Globen och/eller FĂ€ltöversten har den om den inte Ă€r sĂ„ld. Även MĂ„rtenssons har haft den eller har den fortfarande.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
sark011-c_grande.jpg


NÄgon som vet om denna skönhet (SARK011) sÀljs inom Europa eller Ànnu bÀttre, i butik i Sverige? Har sökt och försökt hitta svar men tyvÀrr med dÄligt resultat.
Ingen som sett den i en butiken nÄgonstans i vÄrat lÄnga land?
NÀr den kom (sommaren-16 tror jag) klÀmde jag pÄ den hos KlockmÀster FÀltöversten. Riktigt fina, dock ganska tjocka...
 

KarlTor

Omega
Den finns i Sverige. Vet att Globen och/eller FĂ€ltöversten har den om den inte Ă€r sĂ„ld. Även MĂ„rtenssons har haft den eller har den fortfarande.
NÀr den kom (sommaren-16 tror jag) klÀmde jag pÄ den hos KlockmÀster FÀltöversten. Riktigt fina, dock ganska tjocka...
Tackar sÄ hjÀrtligt för givande svar. Blir att försöka ta sig dit o se om de finns kvar.
 

norrsken

Omega
Är ny i trĂ„den och ny nĂ€r det gĂ€ller Seiko. Jag Ă€r sugen att testa Seiko eftersom man har hört mycket gott. StĂ„r mellan Padi eller Sumo. HjĂ€lp mig. Shot!
 

Bazsy

Cartier
Är ny i trĂ„den och ny nĂ€r det gĂ€ller Seiko. Jag Ă€r sugen att testa Seiko eftersom man har hört mycket gott. StĂ„r mellan Padi eller Sumo. HjĂ€lp mig. Shot!
Sumo alla dagar i veckan. BÀttre urverk (se min post för nÄgra dagar sedan om noggrannheten), bÀttre finish pÄ boetten och snyggare design enligt mig. 20mm lÀnken Àr smal enligt vissa men jag tycker den Àr snygg och funkar bÀttre pÄ kontoret. Sedan kan man köpa biffigare lÀnk frÄn Strapcode om man vill.

Ända som talar för Padin Ă€r sunburst tavlan:) Jag har för övrigt bĂ„da och Ă€ven MM300 att jĂ€mföra med. Padin Ă€r i min mening en bra sommar- / strandklocka.
 

Jodisalt

Rolex
Blivit lite nyfiken pÄ skx013. Vad sÀger kompetensen? Vad Àr Äsikten om den?

Den Ă€r vĂ€ldigt snygg! Äger en sjĂ€lv, SKX013K2. Vissa sĂ€ger att den Ă€r för liten men jag tycker den Ă€r i "rĂ€tt" storlek och vĂ€ldigt charmig. Jag sĂ€ger bara, köp!
Om du inte vill köpa frÄn Skywatches eller CreationWatches sÄ har https://reaklockor.se/produkt/seiko-scuba-diver-silverfargad-skx013k2-herrklocka/ för bra pris tycker jag.
 

Krabbeluring

Cartier
Den Ă€r vĂ€ldigt snygg! Äger en sjĂ€lv, SKX013K2. Vissa sĂ€ger att den Ă€r för liten men jag tycker den Ă€r i "rĂ€tt" storlek och vĂ€ldigt charmig. Jag sĂ€ger bara, köp!
Om du inte vill köpa frÄn Skywatches eller CreationWatches sÄ har https://reaklockor.se/produkt/seiko-scuba-diver-silverfargad-skx013k2-herrklocka/ för bra pris tycker jag.


Tack! Är lite fundersam pĂ„ storleken. BĂ€r upp en turtle utan problem med mina nĂ€var.

Letar efter en med lite mer karaktÀr, sÄ man Àr coolast pÄ stranden med ett natoband.

Lust att lÀgga upp lite bilder pÄ din? Vet att det finns mycket pÄ nÄtet, men alltid kul att se :)

Min turtle:

IMG_1022.JPG
 

Jodisalt

Rolex
Tack! Är lite fundersam pĂ„ storleken. BĂ€r upp en turtle utan problem med mina nĂ€var.

Letar efter en med lite mer karaktÀr, sÄ man Àr coolast pÄ stranden med ett natoband.

Lust att lÀgga upp lite bilder pÄ din? Vet att det finns mycket pÄ nÄtet, men alltid kul att se :)

Min turtle:

IMG_1022.JPG

HÀr kommer en bild pÄ SKX013K2.
IMG_0815.JPG


TÀnk pÄ att jag har smala handleder. Har inte anvÀnt 013 dÄ sommarklockan dök upp för nÄgra dagar sedan och fastnat pÄ handleden :)

IMG_0969.JPG


Jag tycker att SKX013 sitter bÀttre, SKX009 Àr en aning stor.
 

Krabbeluring

Cartier
HÀr kommer en bild pÄ SKX013K2.
IMG_0815.JPG


TÀnk pÄ att jag har smala handleder. Har inte anvÀnt 013 dÄ sommarklockan dök upp för nÄgra dagar sedan och fastnat pÄ handleden :)

IMG_0969.JPG


Jag tycker att SKX013 sitter bÀttre, SKX009 Àr en aning stor.

Den dÀr bilden gjorde en inte mindre sugen :)

Fick bli att lÀgga upp en köpannons!
 

wallen

Breitling
Fick hem denna "vackra" 70-talare i dagarna men tyvÀrr Àr lÀnken 1-2 bitar för liten. NÄgon som rÄkar ha nÄgot överblivet liggande i nÄgon lÄda eller förslag pÄ var man kan fÄ tag pÄ ersÀttning alternativt nÄgot annat passande. LÀnken Àr 23 eller 24 mm vid infÀstningen och smalnar av kraftigt mot spÀnnet. Modellen heter 7006-5000 och pÄ ÀndlÀnken stÄr det 2014.
20170528_004413_resized.jpg


20170528_004439_resized.jpg
 

Bazsy

Cartier
Fick hem denna "vackra" 70-talare i dagarna men tyvÀrr Àr lÀnken 1-2 bitar för liten. NÄgon som rÄkar ha nÄgot överblivet liggande i nÄgon lÄda eller förslag pÄ var man kan fÄ tag pÄ ersÀttning alternativt nÄgot annat passande. LÀnken Àr 23 eller 24 mm vid infÀstningen och smalnar av kraftigt mot spÀnnet. Modellen heter 7006-5000 och pÄ ÀndlÀnken stÄr det 2014.
20170528_004413_resized.jpg


20170528_004439_resized.jpg
Efter lite googlande Àr det 24mm och gjort för just denna klocka. Dvs ingen am lÀnk kommer att funka. BÀsta lösningen Àr vÀl att köpa en trasig sÄdan klocka med ok lÀnk och dÄ har du lite reservdelar pÄ köpet.
 

olah

Breitling
Ny pÄ trÄden efter att ha ropat in den hÀr pÄ Tradera. Glaset har fÄtt nÄgra omgÄngar verkar det som, men lumen Àr blÀndande och den gÄr som en kvartare ska, sÄ 250 spÀnn var inte sÄ farligt. Dock vet jag inte nÀr den Àr ifrÄn, 90-talist?
IMG_0394.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ny pÄ trÄden efter att ha ropat in den hÀr pÄ Tradera. Glaset har fÄtt nÄgra omgÄngar verkar det som, men lumen Àr blÀndande och den gÄr som en kvartare ska, sÄ 250 spÀnn var inte sÄ farligt. Dock vet jag inte nÀr den Àr ifrÄn, 90-talist?
IMG_0394.JPG
Trevligt, vÀlkommen!
Jag har en liknande modell. Jag tror snarare det Àr 90tal. Glaset pÄ dessa Àr mineralglas.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tjejen Àr lite sugen pÄ en riktig klocka (Seiko alltsÄ ;)).
SÄ tÀnkte ta lite experthjÀlp hÀrifrÄn.
Budget ca 5k.
Max 38mm
LĂ€nk
Och gÀrna pÀrlemor pÄ tavlan.
Quartz Àr att föredra.

Hon gillade förövrigt utseendet pÄ en cocktail. SÄ vad ska jag kika efter? :)
 

wallen

Breitling
Efter lite googlande Àr det 24mm och gjort för just denna klocka. Dvs ingen am lÀnk kommer att funka. BÀsta lösningen Àr vÀl att köpa en trasig sÄdan klocka med ok lÀnk och dÄ har du lite reservdelar pÄ köpet.
Tack för att du kollade! FÄr fundera pÄ om det Àr vÀrt det eller om den fÄr vandra vidare till nÄgon med smalare handled.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tjejen Àr lite sugen pÄ en riktig klocka (Seiko alltsÄ ;)).
SÄ tÀnkte ta lite experthjÀlp hÀrifrÄn.
Budget ca 5k.
Max 38mm
LĂ€nk
Och gÀrna pÀrlemor pÄ tavlan.
Quartz Àr att föredra.

Hon gillade förövrigt utseendet pÄ en cocktail. SÄ vad ska jag kika efter? :)
Seiko dolce?
s-SACM171_a_large.jpg

edit: oops sÄg inte "lÀnk"
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
All right, jag köpte iaf den högra till min bÀttre hÀlft, den var mycket uppskattad men hon gillar inte att den Àr automat. SNKL41
20160204_000446.jpg

snodd bild:
SNKL41.JPG
Ne det verkar som tjejer inte uppskattar att man mÄste stÀlla klockan till som tÀtt. KlÀder och annat kan fÄ vara lite obekvÀmt om det Àr snyggt. En klocka ska vara snygg men ocksÄ praktisk.

Konstigt de dÀr :p
 

Exxet

Rolex
Ny pÄ trÄden efter att ha ropat in den hÀr pÄ Tradera. Glaset har fÄtt nÄgra omgÄngar verkar det som, men lumen Àr blÀndande och den gÄr som en kvartare ska, sÄ 250 spÀnn var inte sÄ farligt. Dock vet jag inte nÀr den Àr ifrÄn, 90-talist?
IMG_0394.JPG
Skulle gissa pÄ en 7t32 frÄn -88, kan vara frÄn -98 men har lÀst nÄnstans dom tidiga modellerna hade SQ pÄ tavlan, 7t32:an började göras i mitten av just -88, funkar allt sÄ Àr det ju ett litet fynd, glaset (mineral) kan bestÀllas billigt frÄn Cousins.uk, och det Àr ju lite militÀrstuk över den.
 
Topp