• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fujoor

Patek
2-Faktor
Angus!
DSC_0026.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fyllde Ă„r igĂ„r. Inget mĂ€rkvĂ€rdigt egentligen, 32. ÄndĂ„ vaknade jag med vĂ€rldens födelsedagsĂ„ngest. Första födelsedagen pĂ„ flera Ă„r som jag skulle spendera ensam, eftersom jag nyligen blev singel var vĂ€l en orsak. Hur muntrar man dĂ„ upp sig egentligen? Jo, man Ă€r snabb som en kobra och spontanhugger en klocka, sĂ„klart! @Ormet sĂ„lde (som ni kan se ovan) en raritet i form av en SII jubileumsklocka frĂ„n 1997! Fick hem den idag och den Ă€r grym! Lite smĂ„nagg pĂ„ glaset och det ryktas om att tidhĂ„llningen inte ska vara den bĂ€sta, men jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„! Har egentligen ingen aning om vad den Ă€r vĂ€rd, men dĂ„ Ă€r det ju lĂ€ttare att intala sig att man gjort ett riktigt kap! :D
IMG_6176.JPG

Hur mÄnga sÄnna hÀr har vi pÄ forumet? Kan ju inte vara mÄnga!
DÄ fÄr man sÀga grattis i efterskott! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tycker perlon ser schyst ut pĂ„ bild men inte i verkligheten?
Kommer inte riktigt överens med det. Ett oranget gummi dock, de vore nÄtt! :)
IMG_20170803_185200.jpg
IMG_20170803_185341.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Fyllde Ă„r igĂ„r. Inget mĂ€rkvĂ€rdigt egentligen, 32. ÄndĂ„ vaknade jag med vĂ€rldens födelsedagsĂ„ngest. Första födelsedagen pĂ„ flera Ă„r som jag skulle spendera ensam, eftersom jag nyligen blev singel var vĂ€l en orsak. Hur muntrar man dĂ„ upp sig egentligen? Jo, man Ă€r snabb som en kobra och spontanhugger en klocka, sĂ„klart! @Ormet sĂ„lde (som ni kan se ovan) en raritet i form av en SII jubileumsklocka frĂ„n 1997! Fick hem den idag och den Ă€r grym! Lite smĂ„nagg pĂ„ glaset och det ryktas om att tidhĂ„llningen inte ska vara den bĂ€sta, men jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„! Har egentligen ingen aning om vad den Ă€r vĂ€rd, men dĂ„ Ă€r det ju lĂ€ttare att intala sig att man gjort ett riktigt kap! :D
IMG_6176.JPG

Hur mÄnga sÄnna hÀr har vi pÄ forumet? Kan ju inte vara mÄnga!
FÄr beklaga Ä gratulera! FÄr hoppas att den hÄller GS-vÀrde sÄ du gjort dig ett redigt fynd :-D
 

Psykel

Patek

Ormet

Panerai
2-Faktor
Skulle nog snarare sagt att jag tycker ofta de kan se bra ut pÄ andras klockor men inte mina egna :hungry:
Kan Àven tÀnka sÄ, skulle nog sÀga att den passar bÀttre pÄ vissa specifika typer av Àldre ur. Har testat pÄ en SKX och det blev NJET, skitfult. Sen tror jag att man mÄste hitta ett perlon av riktigt bra kvalitet. De cheap ass perlonbanden som de flesta sÀljer Àr fruktansvÀrda.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Tackar! Den blir nog en keeper! Verkar som sekundvisaren fastnar i minutvisaren, hoppas pÄ en relativt enkel fix.
Och ja, det var ju en japankartong! Koolt! :D
DÄ har den kanske varit med om en fallolycka, det förklarar skadorna i glaset. Förhoppningsvis kanske bara visarna som mÄste petas tillbaka? Jag trodde bara den hade askass kraftreserv (dvs servicebehov) de gÄnger jag försökt skakat igÄng den...
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
IMG_20170803_175602-01.jpeg

NÄgon som vet nÄgot om denna klocka?:) En kompis köpte den pÄ loppis och jag blev lite nyfiken?

SvÄrt att sÀga, vad har den för ref pÄ baksidan? Min gissning Àr kring tusingen men troligen under detta pga guld. Men sen har man stött pÄ vissa 80/90-talare i liknande utförande som gÄtt Ät för betydligt mer pÄ eBay.
 

Chumba

Rolex
SvÄrt att sÀga, vad har den för ref pÄ baksidan? Min gissning Àr kring tusingen men troligen under detta pga guld. Men sen har man stött pÄ vissa 80/90-talare i liknande utförande som gÄtt Ät för betydligt mer pÄ eBay.
Tackar för svar. Ska kolla upp ref nr och googla lite..
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kan Àven tÀnka sÄ, skulle nog sÀga att den passar bÀttre pÄ vissa specifika typer av Àldre ur. Har testat pÄ en SKX och det blev NJET, skitfult. Sen tror jag att man mÄste hitta ett perlon av riktigt bra kvalitet. De cheap ass perlonbanden som de flesta sÀljer Àr fruktansvÀrda.
SÄ kan de mycket vÀl vara, jag testar pÄ fel klockor och ja detta Àr cheap-ass :oops:

Men kom underfunn med att orange funkar riktigt fint. Tror de lirar med PADI och min blÄ lagun samuraj ocksÄ sÄ ska köpa mig ett schyst Nato och gummi. Funderar pÄ royalstraps bonetto. Vad tror ni om det?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
SÄ kan de mycket vÀl vara, jag testar pÄ fel klockor och ja detta Àr cheap-ass :oops:

Men kom underfunn med att orange funkar riktigt fint. Tror de lirar med PADI och min blÄ lagun samuraj ocksÄ sÄ ska köpa mig ett schyst Nato och gummi. Funderar pÄ royalstraps bonetto. Vad tror ni om det?
Inget fel att köpa cheap ass, kan funka ibland och jag har haft det pÄ nÄgra mindre dressare. Det Àr bara sÄ himla trÄkig kvalitet och har nog inte haft en som inte skaver pÄ nÄgot stÀlle. Jag skulle rekommendera Eulit, de har ett rejÀlt perlon. Se google-sökningen hÀr, finns nÄgra bilder med en grövre variant: https://www.google.se/search?biw=16...-ab..1.13.1039...0i13k1j0i13i30k1.HGDqhGVCXKg

Ang. bonetto sÄ hÄller jag mig utanför. Har enbart Seiko och vintage gummi :p
 

Psykel

Patek
DÄ har den kanske varit med om en fallolycka, det förklarar skadorna i glaset. Förhoppningsvis kanske bara visarna som mÄste petas tillbaka? Jag trodde bara den hade askass kraftreserv (dvs servicebehov) de gÄnger jag försökt skakat igÄng den...
Ser ut som spetsen pÄ sekundvisaren rör vid spetsen pÄ minutvisaren. NÀr dom hakar i varandra sÄ syns det att sekundvisaren liksom lutar.
 

Psykel

Patek
Inte alltför tydliga makrofoton pÄ sekundvisaren, @Ormet.
IMG_6184.JPG

IMG_6185.JPG

Edit: Och ett vanligt inzoomat. DÀr ser man att visarna gÄr ihop.
IMG_6188.JPG

Edit 2: Ser ut som det Àr minutvisaren som lutar uppÄt.
 

Psykel

Patek
Kan Àven tÀnka sÄ, skulle nog sÀga att den passar bÀttre pÄ vissa specifika typer av Àldre ur. Har testat pÄ en SKX och det blev NJET, skitfult. Sen tror jag att man mÄste hitta ett perlon av riktigt bra kvalitet. De cheap ass perlonbanden som de flesta sÀljer Àr fruktansvÀrda.
SÄ kan de mycket vÀl vara, jag testar pÄ fel klockor och ja detta Àr cheap-ass :oops:

Men kom underfunn med att orange funkar riktigt fint. Tror de lirar med PADI och min blÄ lagun samuraj ocksÄ sÄ ska köpa mig ett schyst Nato och gummi. Funderar pÄ royalstraps bonetto. Vad tror ni om det?
Jag Àr ett stort fan av perlon och kör ofta med det pÄ mina vintageklockor, men Àven pÄ min Sumo dÀr jag tycker att det passar grymt bra! Ska försöka knÀppa lite bilder nÀr jag kommer hem.
 

leiden

Rolex
Är det bara jag som tycker perlon ser schyst ut pĂ„ bild men inte i verkligheten?
Kommer inte riktigt överens med det. Ett oranget gummi dock, de vore nÄtt! :)
IMG_20170803_185200.jpg
IMG_20170803_185341.jpg
InstĂ€mmer! Det ser sĂ„ mjukt och trevligt ut men jag det jag provade var stelt och stack mig i armen. Är sĂ€kert olika kvalitet beroende pĂ„ vad man köper men det var ingen positiv upplevelse. Även de billigaste nato brukar ju sitta bra men med perlon kanske det inte Ă€r sĂ„?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
InstĂ€mmer! Det ser sĂ„ mjukt och trevligt ut men jag det jag provade var stelt och stack mig i armen. Är sĂ€kert olika kvalitet beroende pĂ„ vad man köper men det var ingen positiv upplevelse. Även de billigaste nato brukar ju sitta bra men med perlon kanske det inte Ă€r sĂ„?
Det Àr vÀl enkelt för ett nato att sitta bra dÄ det Àr ett plant band som sitter runt handleden, tycker dock det Àr stor skillnad pÄ de billiga nato-banden och de som sÀljs lite "dyrare". Det kÀnns som natt och dag mellan de jag har testat pÄ cheapestnatostraps och singularstraps, fördel till singularstraps.

Perlon Àr vÀl gjorda i nylon eller nÄgot annat syntetiskt material, har man dÄ köpt den billigaste Alibaba-varianten (dvs det som de flesta krÀnger ut billigt som satan hÀr pÄ forumet eller andra onlinebutiker) sÄ kan man nog förvÀnta sig att skarvarna m.m. inte Àr perfekt och skaver.
 

Psykel

Patek
InstĂ€mmer! Det ser sĂ„ mjukt och trevligt ut men jag det jag provade var stelt och stack mig i armen. Är sĂ€kert olika kvalitet beroende pĂ„ vad man köper men det var ingen positiv upplevelse. Även de billigaste nato brukar ju sitta bra men med perlon kanske det inte Ă€r sĂ„?
Alla mina perlon Àr frÄn natoband.nu, och Àr riktigt bra.
Edit: Utlovade foton pÄ nytt och gammalt.
IMG_6227.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det Àr vÀl enkelt för ett nato att sitta bra dÄ det Àr ett plant band som sitter runt handleden, tycker dock det Àr stor skillnad pÄ de billiga nato-banden och de som sÀljs lite "dyrare". Det kÀnns som natt och dag mellan de jag har testat pÄ cheapestnatostraps och singularstraps, fördel till singularstraps.

Perlon Àr vÀl gjorda i nylon eller nÄgot annat syntetiskt material, har man dÄ köpt den billigaste Alibaba-varianten (dvs det som de flesta krÀnger ut billigt som satan hÀr pÄ forumet eller andra onlinebutiker) sÄ kan man nog förvÀnta sig att skarvarna m.m. inte Àr perfekt och skaver.
Jag har ocksÄ mÀrkt stor skillnad pÄ de billigaste natobanden jÀmfört med de lite dyrare. Finare vÀvning, mjukare och bÀttre hÄrdvara. Jag föredrar Àven att de Àr vÀrmesvetsat istÀllet för fastsytt (hÄrdvaran alltsÄ). Risken för skav minskar.

Är singularstraps mjuka och tunna?

Skönaste natot jag har just nu Àr "MN natot" som @Seikosthlm sÄlde/sÀljer.
 
Topp