• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kollar efter kronografer runt 10k. De allra flesta man ser sitter inne med valjoux 7750, och blir dÀrför vÀldigt tjocka antar jag. TÀnkte kolla om ni har nÄgot tips pÄ tunnare klockor med Seiko movement.
8E376DEA-BEE2-4771-BB5F-D26C997222ED_zpsyzhyflvc.jpg

image66.jpeg

Finns inte mÄnga tunna kronografverk frÄn SEIKO men 6s78 som sitter i nÄgra fÄ Credormodeller, exempelvis GCBP997 Àr nÄgorlunda smidigt.

Annars Àr det vintage som gÀller, 6139 eller 6138.
 
8E376DEA-BEE2-4771-BB5F-D26C997222ED_zpsyzhyflvc.jpg

image66.jpeg

Finns inte mÄnga tunna kronografverk frÄn SEIKO men 6s78 som sitter i nÄgra fÄ Credormodeller, exempelvis GCBP997 Àr nÄgorlunda smidigt.

Annars Àr det vintage som gÀller, 6139 eller 6138.
Har lÀst din recension för lÀngesen och dÄ föll den pÄ att den har integrerad lÀnk. Nu ser jag ju att den har borrade lugholes...?
 
UpptÀckte idag att pÄ min "nya" 6239-6010 stÄr det 6239-6040T pÄ tavlan? Ser andra med samma text pÄ tavlan, men ingen förklaring. NÄgon som vet mer? Tavlan kÀnns original och liknar inte en 6040 tavla alls :p
image.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter diskussionen angÄende kvalité pÄ nato sÄ knep jag ett lÀtt beggat premium Nato frÄn singular av @Lindeberg.

Kvaliten mÀrks av dÄ det Àr mjukt och bekvÀmt. Sömmarna skaver inte och hÄrdvaran Àr riktigt trevlig. Gillar de lite kantiga utseendet :)

Skulle jag pÄstÄ att de Àr vÀrt 150kr nytt? Njae de vet jag inte riktigt.
IMG_20170808_194617.jpg
IMG_20170808_194733.jpg

Ja bandet Àr 20mm men var tvungen att testa pÄ första bÀsta klocka :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
SÄg nu precis att jag gÄtt och blivit forumpilot. Dags att införskaffa en flygare! Blir dock ingen Seiko den hÀr gÄngen :eek:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Efter diskussionen angÄende kvalité pÄ nato sÄ knep jag ett lÀtt beggat premium Nato frÄn singular av @Lindeberg.

Kvaliten mÀrks av dÄ det Àr mjukt och bekvÀmt. Sömmarna skaver inte och hÄrdvaran Àr riktigt trevlig. Gillar de lite kantiga utseendet :)

Skulle jag pÄstÄ att de Àr vÀrt 150kr nytt? Njae de vet jag inte riktigt.
IMG_20170808_194617.jpg
IMG_20170808_194733.jpg

Ja bandet Àr 20mm men var tvungen att testa pÄ första bÀsta klocka :)

Tycker det Àr vÀrt sin peng, Àgde ett och hade pÄ under ett Är och höll bra. Mkt bÀttre Àn vanligt :) Men Nato Àr ju slit och slÀngvara för egen del, fÄr inte bli Àckliga :D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tycker det Àr vÀrt sin peng, Àgde ett och hade pÄ under ett Är och höll bra. Mkt bÀttre Àn vanligt :) Men Nato Àr ju slit och slÀngvara för egen del, fÄr inte bli Àckliga :D
Hade de kostat nÀrmre hundringen nytt skulle jag sÀga att de Àr vÀrt sina pengar. Tycker banden frÄn gnomom (iofs bara testat 1) Àr minst lika bra. Upplever de som Ànnu lite mjukare.

Men jag kanske bara Àr snÄl :hungry:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
UpptÀckte idag att pÄ min "nya" 6239-6010 stÄr det 6239-6040T pÄ tavlan? Ser andra med samma text pÄ tavlan, men ingen förklaring. NÄgon som vet mer? Tavlan kÀnns original och liknar inte en 6040 tavla alls :p
image.jpg
SEIKO har samma tavelramen pÄ massa olika tavlor, inget att fastna för om resten stÀmmer. "T" stÄr för tritium.
 
Topp