• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

En hög av Seiko.
20170904_143347.jpg
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Attans dÄ, snabba puckar!

Vilken sida bestÀllde du frÄn? :)
Jag köpte mitt frÄn https://strappedfortime.com/ efter att ha lÀst att @yonsson tipsade i nÄgon trÄd. Kostade typ 20 USD + frakt. Men nu köpte jag frÄn UK. Billigare band och snabbare och billigare frakt: http://stores.ebay.co.uk/WestonWatchStraps/Hadley-Roma-/ BestÀllde som sagt igÄr kvÀll sÄ jag kan inte lova att det Àr varken Àkta eller kommer fram över huvud taget Àn :)
 

leiden

Rolex
Jag köpte mitt frÄn https://strappedfortime.com/ efter att ha lÀst att @yonsson tipsade i nÄgon trÄd. Kostade typ 20 USD + frakt. Men nu köpte jag frÄn UK. Billigare band och snabbare och billigare frakt: http://stores.ebay.co.uk/WestonWatchStraps/Hadley-Roma-/ BestÀllde som sagt igÄr kvÀll sÄ jag kan inte lova att det Àr varken Àkta eller kommer fram över huvud taget Àn :)
Weston Àr legit, bestÀllde mitt första dÀrifrÄn :) Snabb frakt var det ocksÄ.
BestÀllde mina nya nu frÄn Esslinger i USA dÄ de var de enda som hade HR canvas. FÄr se om de Àr lika pÄlitliga :)
 

Bottega

Cartier
Jag kÀnner att det inte Àr sÄ pass bra bilder att skapa en egen trÄd. Men nÀr jag var i London för tvÄ veckor sedan passade jag pÄ att gÄ förbi Seiko's europeiska AD (Europeisk flagship store). Otroligt fin butik med vÀldigt trevlig personal. Allt kÀndes tip-top.

rJoFWHs.jpg


4dQsQxx.jpg


Xm24z0m.jpg


tjEpL4e.jpg


mpe4zCN.jpg


bRwloiG.jpg


RJfouJo.jpg


J9IHwqp.jpg


Ibland sÄ saknar man sin gamla trotjÀnare :( 116610LN vs SBDX017! Min tidigare var SBDX001.

gYP3Ugy.jpg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Jag kÀnner att det inte Àr sÄ pass bra bilder att skapa en egen trÄd. Men nÀr jag var i London för tvÄ veckor sedan passade jag pÄ att gÄ förbi Seiko's europeiska AD (Europeisk flagship store). Otroligt fin butik med vÀldigt trevlig personal. Allt kÀndes tip-top.

rJoFWHs.jpg


4dQsQxx.jpg


Xm24z0m.jpg


tjEpL4e.jpg


mpe4zCN.jpg


bRwloiG.jpg


RJfouJo.jpg


J9IHwqp.jpg


Ibland sÄ saknar man sin gamla trotjÀnare :( 116610LN vs SBDX017! Min tidigare var SBDX001.

gYP3Ugy.jpg
Nice! Ska dit om typ tvÄ veckor, ska bli kul att kolla in! Synd att prisnivÄn Àr sÄ hög bara...
 

Bottega

Cartier
Nice! Ska dit om typ tvÄ veckor, ska bli kul att kolla in! Synd att prisnivÄn Àr sÄ hög bara...

Om du menar priset i butiken jÀmfört med typ, online sÄ ja! Men du fÄr samtidigt en riktigt bra AD upplevelse.

Annars var allt billigt med tanke pÄ pundet Àr sÄ lÄg. NÀr jag var dÀr lÄg pund pÄ 10.7, nu har den precis gÄtt ner 10.2.
GMT Master II tvÄ ton listar 116'000:- hÀr Hemma, i London lÄg den pÄ 9600 pund. Med lite vÀxlingspÄslag sÄ kring 100k minus ev. rabatter. :)
Mat, klÀder osv. riktigt bra priser! Det Àr guldlÀge att fara till London nu!

edit: ang. klockor sÄ snackades det av samtliga butiker förutom Seiko om prishöjning, men ingen aning nÀr och hur.
 
  • Like
Reactions: AB

Ormet

Panerai
2-Faktor
6138 inhandlad frÄn K&S! Min första mekaniska kronograf, spÀnnande att fÄ hem den senare i veckan! :D
Superfint pris pÄ den! Funderade nÄgra vÀndor om jag skulle slÄ till sjÀlv :)

Edit: Bandbredd pÄ den? Har ett 20 mm (snarare 19.5 numera dÄ den verkar ha krympt med Ären) sportigt vintage tropic (style) gummi som kanske passar? Kompispris ;-)
 
Senast Àndrad:

Psykel

Patek
Superfint pris pÄ den! Funderade nÄgra vÀndor om jag skulle slÄ till sjÀlv :)

Edit: Bandbredd pÄ den? Har ett 20 mm (snarare 19.5 numera dÄ den verkar ha krympt med Ären) sportigt vintage tropic (style) gummi som kanske passar? Kompispris ;-)
Tror det ska vara 19. Jag Äterkommer till dig nÀr jag fÄr hem den!
Edit: Blir nudlar den hÀr mÄnaden... Ska svÀnga förbi Kaplans och plocka upp en icke-japan efter jobbet, som jag vann i helgen. Fick den till utropspris, vilket iallafall Àr en liten tröst.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Blev med en homage idag. Det hÀr var klockan jag sökte utav bara fan i början av klockintresset nÀr man allra helst ville ha originalet men inte ville pröjsa för den. Nu har jag testat den och Àr vÀl glad att jag tillslut aldrig valde att gÄ all in i homage-trÀsket. VÀldigt sjÀllös klocka.

IMG_1804.JPG
 

Sorubim

Audemars
heheh...och jag som trodde att Suunto gjorde stora klockor.....;):)...den Àr niceeee!
:) Den Àr rÀtt ordentligt fet. Sen sÄ Àr det ju förstÄs sÄ att de flesta wristshots tagna med nÀrbilds-lÀget överdriver. Den Àr fet, men inte sÄ stor som den ser ut pÄ den bilden :D Vad Àr det dom brukar sÀga? "The camera adds 10 pounds."

Bandhornsspets till bandhornsspets (lug-to-lug): 50mm
Bredd: 52mm
Höjd/Tjocklek: 19mm
Bandbredd: 22mm
 
Topp