larsbeg
Silver
Lite smÄfrÀckt med dag/datum i subdialenEn 34-Äring pÄ armen idag. 7a38-7000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite smÄfrÀckt med dag/datum i subdialenEn 34-Äring pÄ armen idag. 7a38-7000
En vit 240, 740 & 745a pÄ samma bild. Var Àr bilden tagen?
Visby alltsÄ. Jag hade gissat nÄnstans i VÀrmland eller SmÄland."stance meet" i Visby
Mest blöjraggare, mest vÀrdelöst haha.
Den hÀr pjÀsen landade hemma hos mig för en stund sedan. Första intrycket Àr ju att det Àr en stabil klocka, skön tyngd, skruvar fint i bÄde pushers och krona. Nice. Till och med seikos z20 kÀnns bra( iaf bÀttre Àn deras z22). Enda plumpen Àn Àr bezeln som kÀnns lite slaskig.
Min första solar, ska bli spÀnnande och se hur den sköter sig med tidhÄllning och laddningsinterval.
Nöjd
Kul att vi Àr tre stycken som fick hem varsina vÀldigt olika Seiko-kronografer idag, och dessutom postade dom i rak följd!Tradera-köp som landade idag.
Hej,
Jag har nyligen ökat min medvetenhet om klockor och dÀrmed blivit klockentusiast.
HĂ€rmed kan jag glatt presentera mina första ''automatare'': SNZF15K1 & SNZF17K1 ïžïž =
Klockorna ser ut att vara identiska men SNZF17K1 har en diameter som ligger pÄ 41mm med diameter pÄ SNZF15K1 ligger 42mm.
- En i "Pepsi" nyanser ïž dĂ€r jag Ă€ven satt pĂ„ ett Blue camo band frĂ„n Bonetto som gör klockan mer passande för sportiga aktiviteter
- En i klassisk "black in black"ïžïžïž med originalband i stĂ„l frĂ„n Seiko för mer dressade situationer
En kul grej med dessa klockor Àr att det verkar som att de aldrig lanserats till den skandinaviska marknaden enligt vad jag hört frÄn ett par urmakare i Sverige. Har ni annan info om det varsÄgoda och kommentera
Mina fick jag bestÀlla frÄn Tyskland Brett sortiment pÄ Seiko och bra priser.
Lita inte pÄ uret.se. MÀt sjÀlv istÀllet!Tack för kommentaren och bra info. Jag har alltid trott att bÄda modeller ligger pÄ 42mm. Tills jag lÀste specen pÄ uret.se enligt bifogad bild. De kan absolut ha skrivit fel
Precis min hÄllning! Jag har en Seiko 5a, den varierar i diameter mellan 34 och 38mm pÄ nÀtet, sÄ sjÀlv Àr bÀste drÀng, köp ett billigt skjutmÄtt pÄ Biltema, om inte annat kommer du ha nytta av det nÀr du börjar laborera med band pÄ vintageklockor.Lite inte pÄ uret.se. MÀt sjÀlv istÀllet!
Godafton dÄrar
Jag skulle vilja ha en keeper i metall till mitt original gummi till marinemastern. Vet inte om mina ebay skills Àr för dÄliga, men jag hittar inga lösa sÄattsÀga. NÄgon som har koll pÄ om dessa gÄr o köpa lösa!?
(biten det stÄr seiko pÄ dvs)
CredorFunderar pÄ det hÀr med dressare.
Jag förestÀller mig att rangordningen gÄr nÄgot i stil med följande: SARB --> SARX --> Grand Seiko.
Men finns det nÄgot mellan SARX och Grand Seiko man bör bekanta sig med?
Funderar pÄ det hÀr med dressare.
Jag förestÀller mig att rangordningen gÄr nÄgot i stil med följande: SARB --> SARX --> Grand Seiko.
Men finns det nÄgot mellan SARX och Grand Seiko man bör bekanta sig med?
Credor ligger ju Àven en bra bit bortom GS, beroende pÄ vad man Àr ute efter.
Finns ju Àldre modeller...Credor ligger ju Àven en bra bit bortom GS, beroende pÄ vad man Àr ute efter.
Ser ut att vara i riktigt fint skick! saknar min gamla liteNy dag ny homage.
Den Àr oanvÀnd och i nyskick (box/papper/tags/osv) sÄ vore konstigt om den inte sÄg ut som det , verkar bara som om inlÀgget deformerats pÄ nÄ sÀtt.Ser ut att vara i riktigt fint skick! saknar min gamla lite
Den passar perfekt i din samling, grattisAssÄ den hÀr klockan! Jag Àr tokkÀr! Fantastiskt skimrande tavla i direkt solljus! Extra nördbonus Àr att den Àr tillverkad i maj 1977. Star Wars hade premiÀr 25 maj 1977!
Jo, precis vad jag menade. Man kan ju fÄ en Credor-quartzare frÄn 80-talet för en tusing, en 10 Är gammal kronograf för 15 eller en Eichi II för en halv miljon.Finns ju Àldre modeller...