• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

larsbeg

Panerai
En 34-Äring pÄ armen idag. 7a38-7000
IMG_20170906_123259.jpg
Lite smÄfrÀckt med dag/datum i subdialen
 

larsbeg

Panerai
Den hÀr pjÀsen landade hemma hos mig för en stund sedan. Första intrycket Àr ju att det Àr en stabil klocka, skön tyngd, skruvar fint i bÄde pushers och krona. Nice. Till och med seikos z20 kÀnns bra( iaf bÀttre Àn deras z22). Enda plumpen Àn Àr bezeln som kÀnns lite slaskig.
Min första solar, ska bli spÀnnande och se hur den sköter sig med tidhÄllning och laddningsinterval.
IMG_2575.JPG

Nöjd :)
 

Psykel

Patek
Den hÀr pjÀsen landade hemma hos mig för en stund sedan. Första intrycket Àr ju att det Àr en stabil klocka, skön tyngd, skruvar fint i bÄde pushers och krona. Nice. Till och med seikos z20 kÀnns bra( iaf bÀttre Àn deras z22). Enda plumpen Àn Àr bezeln som kÀnns lite slaskig.
Min första solar, ska bli spÀnnande och se hur den sköter sig med tidhÄllning och laddningsinterval.
IMG_2575.JPG

Nöjd :)
Tradera-köp som landade idag.
IMG_2737.JPG
Kul att vi Àr tre stycken som fick hem varsina vÀldigt olika Seiko-kronografer idag, och dessutom postade dom i rak följd! :D
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej,
Jag har nyligen ökat min medvetenhet om klockor och dÀrmed blivit klockentusiast.
HĂ€rmed kan jag glatt presentera mina första ''automatare'': ✔ SNZF15K1 & SNZF17K1 ⌚➕⌚ =2ïžâƒŁ
  • En i "Pepsi" nyanser âšȘ dĂ€r jag Ă€ven satt pĂ„ ett Blue camo band frĂ„n Bonetto som gör klockan mer passande för sportiga aktiviteter
  • En i klassisk "black in black"⚫⚫⚫ med originalband i stĂ„l frĂ„n Seiko för mer dressade situationer
Klockorna ser ut att vara identiska men SNZF17K1 har en diameter som ligger pÄ 41mm med diameter pÄ SNZF15K1 ligger 42mm.

En kul grej med dessa klockor Àr att det verkar som att de aldrig lanserats till den skandinaviska marknaden enligt vad jag hört frÄn ett par urmakare i Sverige. Har ni annan info om det varsÄgoda och kommentera :)

Mina fick jag bestÀlla frÄn Tyskland Brett sortiment pÄ Seiko och bra priser.

Seiko.jpg
 

GeorgeVII

Breitling
Diametern Àr samma dÄ det Àr samma boett. Seiko 5 tas inte in av AD i Sverige sÄ det stÀmmer att de pÄ sÄ vis Àr mindre vanligt förekommande. Förövrigt tvÄ fina instegsmodeller! :)
Hej,
Jag har nyligen ökat min medvetenhet om klockor och dÀrmed blivit klockentusiast.
HĂ€rmed kan jag glatt presentera mina första ''automatare'': ✔ SNZF15K1 & SNZF17K1 ⌚➕⌚ =2ïžâƒŁ
  • En i "Pepsi" nyanser âšȘ dĂ€r jag Ă€ven satt pĂ„ ett Blue camo band frĂ„n Bonetto som gör klockan mer passande för sportiga aktiviteter
  • En i klassisk "black in black"⚫⚫⚫ med originalband i stĂ„l frĂ„n Seiko för mer dressade situationer
Klockorna ser ut att vara identiska men SNZF17K1 har en diameter som ligger pÄ 41mm med diameter pÄ SNZF15K1 ligger 42mm.

En kul grej med dessa klockor Àr att det verkar som att de aldrig lanserats till den skandinaviska marknaden enligt vad jag hört frÄn ett par urmakare i Sverige. Har ni annan info om det varsÄgoda och kommentera :)

Mina fick jag bestÀlla frÄn Tyskland Brett sortiment pÄ Seiko och bra priser.

Seiko.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Tack för kommentaren och bra info. Jag har alltid trott att bÄda modeller ligger pÄ 42mm. Tills jag lÀste specen pÄ uret.se enligt bifogad bild. De kan absolut ha skrivit fel :)
 

Bilagor

  • IMG_9477.PNG
    IMG_9477.PNG
    747.9 KB · Visningar: 21

joh.jonsson

Panerai
Godafton dÄrar :)
Jag skulle vilja ha en keeper i metall till mitt original gummi till marinemastern. Vet inte om mina ebay skills Àr för dÄliga, men jag hittar inga lösa sÄattsÀga. NÄgon som har koll pÄ om dessa gÄr o köpa lösa!?

(biten det stÄr seiko pÄ dvs)
P1030858.jpg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Godafton dÄrar :)
Jag skulle vilja ha en keeper i metall till mitt original gummi till marinemastern. Vet inte om mina ebay skills Àr för dÄliga, men jag hittar inga lösa sÄattsÀga. NÄgon som har koll pÄ om dessa gÄr o köpa lösa!?

(biten det stÄr seiko pÄ dvs)
P1030858.jpg

Jag har inte heller lyckats hitta lösa. Det nÀrmaste jag kommer Àr den frÄn Crafter Blue som det stÄr Professional pÄ.
https://www.crafterblue.com/product-page/20mm-stainless-steel-keeper-pre-order
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Funderar pÄ det hÀr med dressare.
Jag förestÀller mig att rangordningen gÄr nÄgot i stil med följande: SARB --> SARX --> Grand Seiko.

Men finns det nÄgot mellan SARX och Grand Seiko man bör bekanta sig med?
 

Psykel

Patek
Topp