• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den var riktigt fin, nu har jag dock redan hittat en SNZF17 frĂ„n en medlem pĂ„ KS sĂ„ jag ska testa den ett tag och se vad jag tycker. Är Ă€ven sugen pĂ„ SARB017 och nĂ„gon pepsiklocka, kanske en SKX009. Time will tell!
Du hinner :) jag har varit medlem i 1 Är och köpt alldeles för mÄnga klockor. Kikar lite Ät rolex explorer 1 nu men försöker bromsa mig lite och intala mig att jag har hela livet pÄ mig :p

Man kan inte köpa allt pÄ en gÄng. Inte jag iaf :)

En till pÄ denna!
DSC_0009.jpg

Kan nÄgon hjÀlpa mig reda ut vad det Àr för skillnad pÄ alla olika SNZG modeller? Finns de i olika storlekar? Olika modeller?

Kul! Sitter sjÀlv och kollar pÄ samma modeller men kan inte bestÀmma mig för vilken. Vore kul att se nÄgra wrist shots pÄ dom!
VarifrÄn bestÀllde du dom?
Tjena!

• Det Ă€r samma klocka men Ă€ndĂ„ inte nĂ€r det kommer till det visuella. Jag hade sjĂ€lv samma dilemma. SNZF17 Ă€r klĂ€dd i svart och svart Ă€r alltid den mest klassiska fĂ€rgen som passar till det mesta. SNZF15 bĂ€r en sportigare karaktĂ€r i sina PEPSI nyanser :) ...och med ett Blue Camo band blir klockan Ă€nnu busigare :)
  • Jag delar de wrist shots som jag tagit hittills.
  • BĂ„da klockor har jag bestĂ€llt frĂ„n Tyskland. SNZF15K1 Ă€r en privat affĂ€r. SNZF17K1 bestĂ€llde jag frĂ„n www.timeshop24.de . Jag hittade ett antal butiker via chrono24 och jag bara valde denna. Fick hem klockan 2 dagar efter att jag bestĂ€llde den, spĂ„rbart via UPS.
SNZF17K1.png
SNZF15K1.png
SNZF15K1+SNZF17K1.png

Tjena!

• Det Ă€r samma klocka men Ă€ndĂ„ inte nĂ€r det kommer till det visuella. Jag hade sjĂ€lv samma dilemma. SNZF17 Ă€r klĂ€dd i svart och svart Ă€r alltid den mest klassiska fĂ€rgen som passar till det mesta. SNZF15 bĂ€r en sportigare karaktĂ€r i sina PEPSI nyanser :) ...och med ett Blue Camo band blir klockan Ă€nnu busigare :)
  • Jag delar de wrist shots som jag tagit hittills.
  • BĂ„da klockor har jag bestĂ€llt frĂ„n Tyskland. SNZF15K1 Ă€r en privat affĂ€r. SNZF17K1 bestĂ€llde jag frĂ„n www.timeshop24.de . Jag hittade ett antal butiker via chrono24 och jag bara valde denna. Fick hem klockan 2 dagar efter att jag bestĂ€llde den, spĂ„rbart via UPS.
SNZF17K1.png
SNZF15K1.png
SNZF15K1+SNZF17K1.png

Snyggt, och tack för bra info! Slutade med att jag köpte 15. Kanske kan bli en med pepsi i framtiden men sÄ lÀnge kör jag pÄ denna "fattigmans-sub"

HĂ€r har vi en gammal goding, Seiko Seahorse.
Knappast vÀrd nÄgra pengar, men den Àr i fint skick och tickar som ny trots att den Àr över 50 Är gammal. Ett riktigt testamente pÄ Seikos utomordentliga hantverk!

Bilagor

• 15051376879471944995799.jpg
    15051376879471944995799.jpg
    190.9 KB · Visningar: 29
Behöver rÄd!
Köpte en SKX007J frÄn Creation watchs (dumt gjort, kommer aldrig göra igen) i januari i Är. Var dÄ, och Àr fortfarande rookie pÄ klockor. Jag mÀrkte att det var nÄgot som kÀndes konstigt med klockan direkt men tÀnkte inte sÄ mycket mer pÄ det. Har lÀrt mig nu att visarna ej Àr synkade. Varit hos urmakare som konstaterat detta och att det kan bero pÄ lite vad som helst, och att det ej endast Àr att hÀnga visarna rÀtt igen utan det kan vara nÄgot fel med mekanismen. Kan ej skicka tillbaka klockan, dÄ det gÄtt +30 dagar sedan köp, och garantikortet Àr felaktigt ifyllt (ej auktoriserad sÀljare, endast datum ifyllt) sÄ kan ej skicka klockan till Optura i Norge för garantiÀrende. Har ej öppnat klockan för jag vill inte bryta vattentÀtheten, sÄ vet ej vad som faktiskt sitter och tickar dÀr bakom.
Hur kan man veta att det Àr en originalklocka? NÄgon som har en quick fix? Kan man sÀlja den som reservdelsobjekt? Eller som sjÀlvskruvarobjekt? Vad för pris kan man be om för en defekt klocka?
image1234.JPG

image123.JPG
Om nÄgon undrade hur detta slutade sÄ gick det till sÄ hÀr: LÀmnade in klockan hos urmakare igen. Ett enkelt ingrepp att lyfta visarna rÀtt igen, samt trycktest, sÄ har jag en klocka jag Àr supernöjd med. 500 kr för det besvÀret. Bonus: Fick Àven veta att klockan gÄr ca 5 min fel var fjÀrde vecka, ganska okej eller?

Tillbaka
Topp