• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lite sent till partyet, som vanligt, men jag kör min MM300 pÄ Isofrane, vilket fungera superbt, MM Àr ganska topp tung och pÄ lÀnken obekvem (runt 215g) och brÄkig pÄ original gummi men pÄ Isofrane blir den riktigt bekvÀm, Isofrane Àr i en egen klass och rekommenderas varmt.
Vad skiljer Isofrane frÄn andra tillverkare? De har ju en ganska rejÀlt tilltagen prislapp. Jag gillar utseendet, men Àr ju naturligtvis ett plus om det Àr överlÀgset andra alternativ pÄ fler punkter.

Vad skiljer Isofrane frÄn andra tillverkare? De har ju en ganska rejÀlt tilltagen prislapp. Jag gillar utseendet, men Àr ju naturligtvis ett plus om det Àr överlÀgset andra alternativ pÄ fler punkter.

Vad som skiljer i detalj Àr jag inte sÄ intresserat av, men dÀr finns spaltmeter i Àmnet pÄ www, hÀr Àr 8 sidor pÄ Watchuseek

http://forums.watchuseek.com/f74/comparative-review-new-isofrane-strap-370805.html

Och prislappen Àr inte sÄ blodig om man jÀmnför med original gummi till Omega o. Liknande.

//Bosse

Du kan ju testa med ett retro rubber frÄn timefactors först M.L. om du tycker det Àr dyrt. Finns dock bara i svart. Isogummit Àr sÄklart bÀttre, men för priset Àr ett retrorubber bra om det Àr looken man Àr ute efter.

Du kan ju testa med ett retro rubber frÄn timefactors först M.L. om du tycker det Àr dyrt. Finns dock bara i svart. Isogummit Àr sÄklart bÀttre, men för priset Àr ett retrorubber bra om det Àr looken man Àr ute efter.
Tack för tipset, men har lite svÄrt för svart band till blÄ klocka.

Tack för tipset, men har lite svÄrt för svart band till blÄ klocka.
Eller sÄ blir du först att testa ett blÄtt Hirsch performance. BÀsta gummit jag nÄgonsin testat.

TĂ„l bad, men ser lite mer dressat ut.

10809562_822413784492714_1087419644_a.jpg

Testat min skx007 pÄ ett cuda gummiband, likadant som isofrane numera (dock lite hÄrdare i början) och det funkar kalas. Det Àr tjockt men passar perfekt till klockan...
LĂ„ter lovande. Blir nog ett Isofrane till sommaren...
Vad jag kan lÀsa mig till pÄ inernettet sÄ verkar de flesta övertygade att Isofrane "is as good as it gets".

LĂ„ter lovande. Blir nog ett Isofrane till sommaren...
Vad jag kan lÀsa mig till pÄ inernettet sÄ verkar de flesta övertygade att Isofrane "is as good as it gets".

Jo de Àr bra, dock tycker jag de billigare (i naturgummi) som cuda Àr nÀstan lika bra numera för halva priset, Àgt bÄde isofrane och dessa. Ett annat nog snyggt alternativt vore ett bonettogummi i blÄtt med viklÄs, det Àr ett bra band till dessa med. VÀldigt skönt ocksÄ.

Jo de Àr bra, dock tycker jag de billigare (i naturgummi) som cuda Àr nÀstan lika bra numera för halva priset, Àgt bÄde isofrane och dessa. Ett annat nog snyggt alternativt vore ett bonettogummi i blÄtt med viklÄs, det Àr ett bra band till dessa med. VÀldigt skönt ocksÄ.
Tack för input. Cuda Àr absolut ett alternativ, men verkar inte finnas i blÄtt? Bonetto tycker jag inte Àr 100% utseendemÀssigt.

Jag sa ref nr, det andra Àr urverk+boettnummer. TvÄ olika sÀtt att sÀga samma klocka alltsÄ.

Exempel:
Ref: sbgx117
Mov+case: 9F61-0AF0
Tack för förklaringen.

Ser för övrigt att du nÀrmar dig 200 miljoner inlÀgg (blir vÀl typ 3 inlÀgg i sekunden sen starten). Starkt jobbat.:D
21.jpg

Vad hÀnde dÀr?

Mjae, 7548 Àr ett verk och 7C43 ocksÄ. Klockan pÄ bilden ovan Àr en 7C43. S.L har dock en 7548 ocksÄ.
Korrekt sÄklart. InsÄg att jag skrev knas, men orkade inte korrigera. Exemplet blev ju i alla fall rÀtt. :D :rolleyes: . Google visar tyvÀrr fel klockor hela tiden nÀr man bildgooglas gamla kvartsare.

Tackar! MÄste skaffa en mobil med bÀttre kamera inser jag. TrÄkigt att man inte ser borstningen pÄ visarna bÀttre pÄ mina mobilbilder. Bjussar pÄ en till i vÀntan pÄ tÄget:
image.jpg
Tycker det ser bra ut. Vad har du för mobil? Mobilkameror nuförtiden tar rÀtt bra makrobilder tycker jag.

Vad heter den modellen förresten? Gillar verkligen att den inte kluddas ner av datum och springdrive.

Fujoor
iPhone 5 - Det gÄr ju att ta bra bilder, men jag tycker skÀrpan Àr högst slumpmÀssig.

SBGX117 - Skapade en trÄd om den nÀr den landade dÀr det finns massa bilder (sidan 3 och framÄt).

Tillbaka
Topp