• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Klart du vÄgar. SBGX061 var min första GS och den Àr samtidigt en av de billigaste. Ska man köpa GS, sÄ tycker jag man ska försöka nytt om man har rÄd sÄ att man fÄr den sjukt blanka finishen orörd. Kolla in dessa reflektionerna pÄ glasringen. Mumma!
DSC_0033-2.jpg

Eller de blanka delarna pÄ baksidan av min dykare. Man ser helt oförvrÀngt lÀnkens baksida speglas i det blanka partiet. Sjuk detalj för en baksida. Det har hÀnt ett antal gÄnger att jag tagit wrist shots och i efterhand sett en korrekt spegelbild av mig sjÀlv i glasringen. :)
DSC_0915_zpsb37aae2b.jpg

Baksidan pÄ din dykarklocka Àr en av de finaste jag sett. Baksidan Àr sÄklart vÀldigt viktig Àven om man inte ser den sÄ ofta. Jag har till exempel valt bort alla modeller med allt för trÄkig baksida nu nÀr jag spanade.

Det Àr vÀl just det med att ha rÄd, skiljer sig en del mellan en ny och en begagnad. Har kollat pÄ en del exemplar, missade en klocka i nÀstan nyskick idag. Blir svÄrt att toppa den för det priset(8000isch) och med en nÀstan lika fin glasring som pÄ din bild.
Förhoppningsvis travar hÀstarna vÀl till helgen sÄ att jag slipper bekymra mig ;)

Med 5-delad lÀnk, menar du en som följande (SBGT037 frÄn Rakuten):
img59763786.jpg

Klart du vÄgar. SBGX061 var min första GS och den Àr samtidigt en av de billigaste. Ska man köpa GS, sÄ tycker jag man ska försöka nytt om man har rÄd sÄ att man fÄr den sjukt blanka finishen orörd. Kolla in dessa reflektionerna pÄ glasringen. Mumma!
DSC_0033-2.jpg

Eller de blanka delarna pÄ baksidan av min dykare. Man ser helt oförvrÀngt lÀnkens baksida speglas i det blanka partiet. Sjuk detalj för en baksida. Det har hÀnt ett antal gÄnger att jag tagit wrist shots och i efterhand sett en korrekt spegelbild av mig sjÀlv i glasringen. :)
DSC_0915_zpsb37aae2b.jpg

Jag gillar att batteribyteskalendern gÄr Ànda till 2045 :)

Jepp. Skulle mÄ bra av lite tvÀtt, ett nytt glas och lite check pÄ urverket, men i övrigt Àr den i OK skick. Ser rÀtt orörd ut, vilket sÄklart Àr bÄde positivt och negativt.

Kul! Jag var för feg :D
NÀsta Är dÄ blir det en vintage GS eller KS, det stÄr högt upp pÄ önskelistan!

Jag tycker de nog kÀnns likvÀrdiga kvalitetsmÀssigt. Jag Àr ingen
riktig klockfantast sÄ jag har vÀldigt dÄlig koll pÄ urverk mm, men
jag förutsÀtter att tillverkarna slÀnger in det bÀsta för den
prisklassen. Om jag hade blivit tvingad att vÀlja mellan dessa tvÄ sÄ
hade jag tagit Seikon.

Jag har redan sett ut min nÀsta klocka och det kommer ocksÄ bli en
Seiko - SBGA095:a som jag tycker Àr riktigt nice. Jag köpte t om en
Seiko 5:a med brun tavla för att se om en brunt kÀndes rÀtt.
Ă…Ă„h, den lĂ„g högt upp pĂ„ listan inför mitt första Spring Driveköp. Skulle verkligen vilja se den "live".
IngÄr i deras hyllningsserie ,med specialtavlor, till naturen i Japan dÀr Àven sbga011,sbge21 och sbga071 ingÄr.
image.jpg

Vart hittar men Tunan i flest utföranden? Tycker det Àr svÄrt att hitta en sida dÀr man kan jÀmföra modellerna

JÀvla fin! Men, Àr det lume under safirbezelelelen pÄ den, som pÄ SBGE001? Guldsiffror gör en ju tveksam.

Enligt kommentarerna artikeln sĂ„ ska det vara samma som SBGE001. Är samma utförande ocksĂ„, fast lite mer bling-bling ;)
SjĂ€lv tycker jag kombinationen guld,svart samt det röda pĂ„ GMT-visaren var en fullpoĂ€ngare! Även guld-GS-loggan pĂ„ armbandet gjorde mig lite svag i knĂ€na...

Det finns fler LE-versioner av den, en med grön tavla och en med blÄ. VÀldigt ovanliga dock.
gs-sbge021-1.jpg

Nej John, inte lume i siffrorna pÄ guldversionen. Kolla fÀrgskillnaden pÄ bezelsoffrorna och triangeln i bezeln.

Tillbaka
Topp