• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

En annan teori som har florerat pÄ nÀtet Àr att dessa grÄhandlare kommer över exemplar som inte har tagit sig igenom nÀmnda kvalitetskontroll. Fan vet, men vill du ha en SKX sÄ köp en frÄn KM i Globen istÀllet som iaf tidigare har haft dom till bra pris.
Den tanken slog mig ocksÄ men grÄhandlarna dyker nog inte i fabrikernas soptunnor och att Seiko skulle sÀlja dessa klockor billigt i vetskapen om att bristfÀlliga klockor med deras namn pÄ nÄr marknaden och smutsar ned deras rykte hade inneburit en ganska lÄg yrkesstolthet i mina ögon. Skitsamma, det Àr bara spekulationer. SÀkert Àr att nÀsta köp blir KM.

OM det sker sĂ„ sker det sĂ„ klart utom Seiko’s kontroll, nĂ„gonstans i ledet till destruktion. Finns det pengar att tjĂ€na pĂ„ en fuling sĂ„ finns det folk som gĂ€rna fular sig.

Funderar pĂ„ alla dessa skx med sneda tavlor/chapterring. Är det dyrt eller svĂ„rt att fixa? Jag har aldrig öppnat och meckat med nĂ„gon automatklocka, bara Quartz och tĂ€nker att det borde vara billigare/lĂ€ttare att fixa Ă€n att skicka tillbaka till fjĂ€rran östern.

Funderar pĂ„ alla dessa skx med sneda tavlor/chapterring. Är det dyrt eller svĂ„rt att fixa? Jag har aldrig öppnat och meckat med nĂ„gon automatklocka, bara Quartz och tĂ€nker att det borde vara billigare/lĂ€ttare att fixa Ă€n att skicka tillbaka till fjĂ€rran östern.
Det Ă€r lĂ€tt att fixa för nĂ„gon normalhĂ€ndig som gillar pill. Är det vĂ€ldigt lite rĂ€cker det med att ta ut verket och vrida pĂ„ chapterringen. Chapterringen sitter fixerad med en liten plastplupp sĂ„ Ă€r det mycket snett mĂ„ste den tas ur och filas till, för att fĂ„ ut chapterringen mĂ„ste glaset ur och dĂ„ behöver man en glaspress.

DSC_0014.jpg

A4FBD743-50FA-471C-8284-BD4C1C944C0F.jpeg
Hej!
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vart man hittar denna insert (alt. har en till salu)? FrĂ„gade Yobokies, men hans har bara 15-min markering. (Till en SKX007).

Tack!

@ola79 Har du skavsÄr frÄn vridringen eller vad Àr problemet med mm600an? Hur lÀnge har du haft den? Eller med andra ord; Jaghar en inkommande, kan man fÄ ett utlÄtande om modellen? :D

@ola79 Har du skavsÄr frÄn vridringen eller vad Àr problemet med mm600an? Hur lÀnge har du haft den? Eller med andra ord; Jaghar en inkommande, kan man fÄ ett utlÄtande om modellen? :D

Jag har haft den sen i somras tror jag. Vridringen Àr underbar. Skulle kunna sitta hela dagarna och bara vrida pÄ den :)
Klockan Àr för stor för mig bara och sÄ blir jag inte riktigt kompis med hur lÀnken fÀster. Det Àr för mycket tool för mig just nu.

Är det nĂ„gon som har en Seiko sna413? Har sökt pĂ„ forumet och bara hittat personer som vill köpa den. Nyfiken!
2EDAE1AE-FD57-42E2-BDB0-1474903FB488.jpeg

LÄnad bild frÄn instagram

"Fyndade" denna Flightmaster SNA411 pÄ Tradera i mint condition. Gillar inte riktigt originallÀnken sÄ nu sitter den pÄ ett lÀder som inte riktigt passar. JÀkligt irriterande med 21mm-luggar, fattar inte varför man valt det men den lÀr hamna pÄ ett nato ganska snart! Finns mÄnga som inte gillar att urtavlan Àr sÄ plottrig men jag Àlskar den!
PSX_20180102_094946.jpg

"Fyndade" denna Flightmaster SNA411 pÄ Tradera i mint condition. Gillar inte riktigt originallÀnken sÄ nu sitter den pÄ ett lÀder som inte riktigt passar. JÀkligt irriterande med 21mm-luggar, fattar inte varför man valt det men den lÀr hamna pÄ ett nato ganska snart! Finns mÄnga som inte gillar att urtavlan Àr sÄ plottrig men jag Àlskar den!
PSX_20180102_094946.jpg
LÀnken Àr ju weird minst sagt. Tavlan ok men gillae inte riktigt glaset - fÄr tavlan att inte synas i mÄnga vinklar och pÄ hÄll. Dock en mycket solid klocka och gillar min...

Hej Seikofantaster.

Jag hÄller pÄ och skriver ner lite info om mina seikoklockor men hittade en symbol jag inte sett innan. Jag undrar vilken fabrik i Japan klockan Àr tillverkad dÄ symbolen varken tillhör Daini eller Suwa? Tack pÄ förhand/Leo

B15C76F0-F56B-45AA-8DF7-658D73D19B8D.jpeg

Tillbaka
Topp