• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6306-7001 pÄ Uncle Seikos nya Z199

IMG_3282.JPG
IMG_3283.JPG
Riktigt vackert!! Blir till att bestÀlla, visste inte att de var klara för leverans Àn.

NÄn som vet nÀr SeiyagÀnget vaknar? De Àr den 5 i Japan MÄste vart en hÄrd fest med sakén :dead:
5540ACFE-D17F-4FA7-A2D1-A00B32C4E0CA.png

NÄn som vet nÀr SeiyagÀnget vaknar? De Àr den 5 i Japan MÄste vart en hÄrd fest med sakén :dead:
5540ACFE-D17F-4FA7-A2D1-A00B32C4E0CA.png
SÄ mÀrkligt, blir alltid lika förvÄnad nÀr jag gÄr in pÄ onlinebutiker som har stÀngt... Vet inte om jag nÄgonsin sett det pÄ en svensk sida?

Ge den lite tid med lÀnken senare. Jag hade precis samma kÀnsla som du "usch, fy vilket skrÀp" köpte mig ett superjubilee frÄn strapcode istÀllet och blev nöjd med att den var mkt mer gedigen. Efter ett tag sÄ monterade jag tillbaka originalet och insÄg charmen med rasslet, plus att den Àr oslagbart skön att bÀra :)

@jurassicjay har du kvar lÀnken? TÀnkte ev om herrn Àr intresserad.
ja vi fÄr la se vad smaken sÀger, rassle tassle :D

StÀmmer bra det, har dock sÄlt den för ett tag sen. Den lÄg bara i lÄdan, sÄ satsade pÄ beach-orange istÀllet:) Fick Àntligen tag pÄ ett originalglas till den sÄ nu Àr den all set igen.
40051D30-E8F9-44C7-A1E0-A7344E15556A.jpeg
Oj, vad bra! Och 200 meter, dubbelt bra.
Men du skulle ha frÄgat mig först nÀr du sÄlde den gröna :).

Är det nĂ„gon som sitter inne pĂ„ John Davis artikel om 7s26 urverket som borde finnas hĂ€r. Jag tror jag mĂ„ste skaffa mig en klassisk SKX007 beater!

Fick hem mitt nya canvas frÄn Barton idag, Padi i ny kostym. NÄgot tjockare Àn ett zulunato. Lite misstÀnksam mot springbarsen som hÀngde med, men skulle problem uppstÄ löser vi dÄ. Vi fÄr se lÀngre fram hur sömmar och dylikt stÄr pall för fritidsaktiviteter men initialt Àr jag nöjd.
image.jpg

:seiko:
Citerar mig sjĂ€lv hĂ€r, springbarsen var skrĂ€p. Åkte av efter tvĂ„ timmar:mad:

BerÀtta lite om 8J nÀr du ÀndÄ Àr igÄng, rÀtt kul urverk.

Jag kan inte pÄstÄ att jag Àr vÀldigt pÄlÀst, svÄrt att hitta info om 8J-urverken. Det som kan nÀmnas Àr att bÄde Credor och Grand Seiko har anvÀnt (anvÀnder?) varianter av detta urverk. Urverket Àr en termokompenserad historia med en tidshÄllning runt 10 SPY och 3 Ärs batteritid. Mina 8J41:are kom frÄn 2008/9 och vad jag kunnat grÀva fram sÄ kom de redan i början av 00-talet och produceras Àn idag (t.ex. https://www.seiko-watch.co.jp/collections/en/de/SACM171).

Stulna bilder frÄn nÀtet nedan.

Seiko 8J41
8J41.jpg

Grand Seiko 8J56
8J56.jpg

Credor 8J80 (2-handare)
8J80.jpg

Sitter hÀr och funderar pÄ om man skulle investera i ett nytt glas till nytillskottet. Har nu haft den pÄ mig i strax över 24h, hittills fortar den sig ca 45sek/24h. SÄ blir nog att lÀmna in pÄ ruckning och trycktest :)
NĂ„gon som sitter med en likadan? (SNM011)
20180106_174354.jpg

Tja!
Vet nÄgon var man kan fÄ tag pÄ en snk809 för en billig peng, slutsÄld pÄ creation, att det ska va AD Àr inget bekymmer dÄ den kommer agera projektklocka!

Trevlig kvÀll!

min skx009 byter datum ovanligt snabbt , och pÄ fel sprÄk dessutom (vrida uppÄt pÄ kronan ger engelsk, ner ger sekundÀra) men nÀr den vÀl byter dag sÄ slÄr den om till fel sprÄk, vad kan jag göra?

Tillbaka
Topp