• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Men den rör pĂ„ sig sĂ„ sjukt mycket. Otroligt irriterande. Kan man limma fast den? Annars fĂ„r man ju lite ”poor mans apocalypse now” med den utan bezel! ;)
Du ser ju knappt vad som stÄr pÄ bezeln ÀndÄ :p

Visst blir det en Apocalypse now - kÀnsla men för min del Àr det alltid snyggare med vridring pÄ

Redo för ett besök hos doktorn :)

1B2D485F-00D9-401B-B525-D9D57CFB5D0D.jpeg

Men den rör pĂ„ sig sĂ„ sjukt mycket. Otroligt irriterande. Kan man limma fast den? Annars fĂ„r man ju lite ”poor mans apocalypse now” med den utan bezel! ;)

Kolla att o-ringen i vridringen sitter dÀr den ska. Utan den glappar det ordentligt.

Jag sÀger med men kanske skÀra till en liten pil/trekant i rostfritt och svetsa dit direkt pÄ ringen och plocka bort aluinlÀgget.

MisstÀnkte att det var det du menade men visste inte att de hette sÄ... oavsett tack för din hjÀlp! Vet du om man kan köpa sÄna?
Är det en 7s26 eller 6309?
Om det Àr en 6309 sÄ kan du köpa klickboll och packning frÄn dagazwatch.

FjÀdern till klickbollen ser ut att sitta kvar, sÄ gissar pÄ 6309 eller 7002. ;)

Hej,
En frÄga till Seikoexpertisen; nÄgra av de lite dyrare modellerna (MM300 exempelvis) har en ring som nÀstan ser keramisk ut. Dock verkar det vara mÄlat och lackat... Undrar lite över bestÀndigheten i denna lösning? Hur tÄligt Àr detta mot slitage och liknande? NÄgon som har erfarenhet...?

NÄgon hÀr som testat sarx033 eller 035?
Japp, det sitter en sarx035 pÄ armen sen drygt en mÄnad tillbaka. Och det Àr bara att erkÀnna, jag Àr löjligt nöjd.
I början tyckte jag den bara var "ok", jag blev inte sÄ blÀndad av den vid paketöppningen som jag hade hoppats. Men den har vÀxt och nu Àr jag som sagt skitnöjd.

Senast Àndrad:
Lite hjÀlp!!
Bytte till ett canvas frÄn @Feskarn pÄ min srpc49 men springbar Àr lite stora och fick tvinga i dom.
Vad rekommenderas som Àr mindre?

Tillbaka
Topp