• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

AjdÄ. Det var kanske i svettigaste laget. Har du inte jÀttebrÄttom kan jag kanske ta en titt pÄ den lite lÀngre fram. Har servat en del 6105.
FrÄgan Àr om du inte Àr nöjd? Ska skicka den Äter. Har sÀljaren skrivit att den funkar? SÄ bör den ju göra det oxÄ?
Ñej brĂ„ttom har jag vĂ€l egentligen innan. KĂ€nns snarare som att det kan vara orovĂ€ckande mycket som behöver göras med den.
sÀljaren hÀvdar att den fungerade nÀr han skickade den
Vet inte hur det fungerar med Tradera men har du lÀst deras FAQ/villkoren kring sÄnt hÀr? Köper och sÀljer en del sjÀlv men har inte sÄ bra koll vad Tradera vill eller kan göra Ät saken. Jag hittade annonsen och den var om nÄgot kortfattad och lovade mycket för hur den ser ut rent kosmetiskt.
nej det har jag visserligen inte gjort. KĂ€nns dock som om det blir lite ord mot ord dock.
fÄr sÀtta pÄ mig skÀmsstruten och sluta tro sÄ gott om alla pÄ internet helt enkelt :bag:

Riktigt snyggt, avsmalnar det ingenting?
Och vad har du gjort med klockan? :nailbiting:
Drygt ett Är senare har jag tagit tag i detta och numera har den fÄtt ett ansiktslyft, kanske försvinner charmen en aning men ibland krÀvs förÀndringar!
IMG_20180221_115917.jpg

Kanske har sagts tidigare men nu har Seiko officiellt sluta tillverka bland annat SARB017, SARB033, SBDX017 etc. Ska bli riktigt intressant vad som kommer ersÀtta dessa modeller. Med största sannolikhet kommer det komma en ny Alpinist i alla fall.

https://www.seiyajapan.com/blogs/news/sayonara
Kanske kommer ersÀttare i Presage-serien för SARB033 och 35. Tror den serien skulle mÄ bra av ett par mindre modeller.
En ny Alpinist lÀr ju ocksÄ komma, kanske i Prospex-serien?

Gillar Sumon, mer och mer. Tycker den Àr jÀkligt mycket pang för pengen, men kan inte riktigt avgöra vad jag tycker om storleken pÄ mina smÄ handleder.
Först var jag helt sÀker pÄ att den var alldeles för stor, men nu börjar jag övertyga mig sjÀlv att den Àr stor men intr för stor, det Àr ju ÀndÄ en toolig dykare.

Vad vill jag ha ut av det hÀr inlÀgg? Ingen aning.. Skriva av mig lite antar jag :)

52EE6AE5-58CA-40BC-90D7-AC77EBDE7085.jpeg
1191F687-EE5E-4836-ABA1-E25850FD2698.jpeg

Gillar Sumon, mer och mer. Tycker den Àr jÀkligt mycket pang för pengen, men kan inte riktigt avgöra vad jag tycker om storleken pÄ mina smÄ handleder.
Först var jag helt sÀker pÄ att den var alldeles för stor, men nu börjar jag övertyga mig sjÀlv att den Àr stor men intr för stor, det Àr ju ÀndÄ en toolig dykare.

Vad vill jag ha ut av det hÀr inlÀgg? Ingen aning.. Skriva av mig lite antar jag :)

Sumon Ă€r en av fĂ„ klockor jag faktiskt trodde skulle upplevas mindre Ă€n den var (och har Ă€gt en del ”bjĂ€ssar”). Tycker dock formen gjorde den klart bĂ€rbar pĂ„ en mindre handled och var vĂ€ldigt bekvĂ€m! Tycker den ser ut att sitta bra :)

Sumon Ă€r en av fĂ„ klockor jag faktiskt trodde skulle upplevas mindre Ă€n den var (och har Ă€gt en del ”bjĂ€ssar”). Tycker dock formen gjorde den klart bĂ€rbar pĂ„ en mindre handled och var vĂ€ldigt bekvĂ€m! Tycker den ser ut att sitta bra :)
BekvÀm Àr rÀtt ord, den Àr otroligt bekvÀm runt armen! JÀkligt snygg dessutom tycker jag :)
Ska nog slÀnga pÄ mitt Crafter Blue och testa med det ordentligt ocksÄ.

Ser ut att sitta bra. SÄ lÀnge bandhornen inte sticker ut pÄ sidorna av handleden sÄ funkar det!

Hur smÄ Àr dina smÄ handleder? Mindre/större Àn mina 16,5 cm?

Tillbaka
Topp