Snyggt !Testskott med nytt fotoljus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt !Testskott med nytt fotoljus
Royal straps har vÀl endel smalare?Lite hjÀlp!!
Bytte till ett canvas frÄn @Feskarn pÄ min srpc49 men springbar Àr lite stora och fick tvinga i dom.
Vad rekommenderas som Àr mindre?
Du ser ju att den Àr ganska brutalt vattenskadad...Fick hem den hÀr idag. Dock gÄr den inte igÄng och man kan liksom vicka pÄ tavlan nÀr kronan Àr ute.
I beskrivningen av klockan skulle den vara i fungerande skick. Bara att skicka tillbaks eller Àr det nÄgot man lÀtt kan ÄtgÀrda?
Tack för synpunkter!
Antagligen betydligt mer Àn vad den Àr vÀrdDu ser ju att den Àr ganska brutalt vattenskadad...
Beror pÄ vad du gett för den.
SÀljaren var helt ovillig att försöka lösa det utan hÀvdar helt enkelt att den fungerade nÀr han skickade den. Punkt.Antagligen betydligt mer Àn vad den Àr vÀrd
fÄr kolla med sÀljaren och se om han Àr villig att lösa det.
Tack för input!
SÀljaren var helt ovillig att försöka lösa det utan hÀvdar helt enkelt att den fungerade nÀr han skickade den. Punkt.
tips pÄ nÄgon att vÀnda sig till gÀllande service utav den?
BÀsta moderna automatiska Seiko-dykaren under 10.000! Min kommer nog fÄ gÄ till förmÄn för en vintage quartzdykare av nÄt slag dock...DÄ var man tillbaka i den hÀr trÄden igen!
Min första sumo, lÀnken ska kortas ikvÀll. Duger gott pÄ CrafterBlue tills dess!
Ett stort snÀpp upp i finish och kvalitet tycker jag, jÀmfört med mina tidigare Seikos ( Turtle, skx, monster osv... )
Den kĂ€nns jĂ€kligt bra. Ănskar en ny lĂ€nk till den bara, gillar inte riktigt original lĂ€nken. SĂ„ om det dyker upp nĂ„gon Strapcode eller Yobokies pĂ„ köp och sĂ€lj sĂ„ rycker jag nog denBĂ€sta moderna automatiska Seiko-dykaren under 10.000! Min kommer nog fĂ„ gĂ„ till förmĂ„n för en vintage quartzdykare av nĂ„t slag dock...
Var köpte du den? Om det var genom eBay och PayPal sÄ Àr du som köpare lite skyddad om varan inte motsvarar det du fick (vad jag har förstÄtt av andra, men kan ha fel), testa ta kontakt med eBay och kolla om nÄgot gör att göra.SÀljaren var helt ovillig att försöka lösa det utan hÀvdar helt enkelt att den fungerade nÀr han skickade den. Punkt.
tips pÄ nÄgon att vÀnda sig till gÀllande service utav den?
Kanske lite i överkant men Àr lÀnken original sÄ Àr det vÀl ok. PÄ ebay har dock ingen gÄtt för över 3k. SÀljaren finns hÀr pÄ KS(kÀnner igen bakgrunden frÄn en annons pÄ annan 6139 som ligger pÄ k&s)Hejsan, jag letar efter en mÄnads/Är klocka och har pÄ Facebook/grupp hittat denna. Jag Àr född april -78. Skulle ni slÄ till pÄ denna? RÀtt prislÀge?
Tacksam för all info jag kan fÄ.
DÄ var man tillbaka i den hÀr trÄden igen!
Min första sumo, lÀnken ska kortas ikvÀll. Duger gott pÄ CrafterBlue tills dess!
Ett stort snÀpp upp i finish och kvalitet tycker jag, jÀmfört med mina tidigare Seikos ( Turtle, skx, monster osv... )
Om du vill ha input sÄ tycker jag bilden blev lite platt Àven om detaljerna kom fram...Testskott med nytt fotoljus
Som sagt ser den vattenskadad ut. finns en lite fjĂ€der som hĂ„ller tavlan pĂ„ plats. Den har sĂ€kert rostat sönder. Beror lite pĂ„ vad du gett för den? Och om det fanns garantier för att den ska funka okej? Lite osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r en original tavla. En 6105-8000 Ă€r Ă€ndĂ„ vĂ€rd en slant. Ăven om den Ă€r skadad. Allt beror pĂ„ vad du gett?Fick hem den hĂ€r idag. Dock gĂ„r den inte igĂ„ng och man kan liksom vicka pĂ„ tavlan nĂ€r kronan Ă€r ute.
I beskrivningen av klockan skulle den vara i fungerande skick. Bara att skicka tillbaks eller Àr det nÄgot man lÀtt kan ÄtgÀrda?
Tack för synpunkter!
Under 5 sa man. NÀr de kostade över 5 och en mm300 gick att fÄ för under 10.BÀsta moderna automatiska Seiko-dykaren under 10.000! Min kommer nog fÄ gÄ till förmÄn för en vintage quartzdykare av nÄt slag dock...
Stod att den skulle vara orginal och I fullt fungerande skick.Som sagt ser den vattenskadad ut. finns en lite fjĂ€der som hĂ„ller tavlan pĂ„ plats. Den har sĂ€kert rostat sönder. Beror lite pĂ„ vad du gett för den? Och om det fanns garantier för att den ska funka okej? Lite osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r en original tavla. En 6105-8000 Ă€r Ă€ndĂ„ vĂ€rd en slant. Ăven om den Ă€r skadad. Allt beror pĂ„ vad du gett?
Tradera och swish tyvÀrrVar köpte du den? Om det var genom eBay och PayPal sÄ Àr du som köpare lite skyddad om varan inte motsvarar det du fick (vad jag har förstÄtt av andra, men kan ha fel), testa ta kontakt med eBay och kolla om nÄgot gör att göra.
AjdÄ. Det var kanske i svettigaste laget. Har du inte jÀttebrÄttom kan jag kanske ta en titt pÄ den lite lÀngre fram. Har servat en del 6105.Stod att den skulle vara orginal och I fullt fungerande skick.
6k
kÀnns som om jag helt enkelt fÄr bita i det sura Àpplet och lÀmna in den pÄ service. Alternativt sÀlja den som reparations objekt.
Vet inte hur det fungerar med Tradera men har du lÀst deras FAQ/villkoren kring sÄnt hÀr? Köper och sÀljer en del sjÀlv men har inte sÄ bra koll vad Tradera vill eller kan göra Ät saken. Jag hittade annonsen och den var om nÄgot kortfattad och lovade mycket för hur den ser ut rent kosmetiskt.Tradera och swish tyvÀrr
Ăr det min gamla som fĂ„tt nytt bo?Nytt för dagen. Seiko 7A28-7040 i ypperligt fint skick.