Halloj, första post pÄ forumet, ber om ursÀkt om jag hamnat fel. Sökte runt lite först men hittade inte riktigt rÀtt info.
TÀnkte ta en svÀng förbi Japan om en vecka och funderar pÄ att ev köpa en SRP777J1 som ett minne, om jag rÄkar springa pÄ en. Har inte koll pÄ hur K1 vs J1 sÀljs i Japan, men till frÄgorna:
Om jag nu rÄkar snubbla över en SRP777J1 till ett pris som passar min plÄnbok, finns det nÄgot jag borde veta pÄ förhand angÄende att köpa klockan i Japan? Jag tÀnker framför allt pÄ saker som garanti, servicebarhet osv. Servicebarhet Àr antagligen ett dÄligt exempel (varför skulle det vara nÄgon skillnad mot K1?), men jag hoppas att ni kan tÀnka utanför min box och hjÀlpa en stackars nybörjare pÄ traven. Att gröta med eventuell 5%-ish tax reduction Àr inte vÀrt besvÀret i min bok, om jag nu möjligtvis inte grovt underestimerat siffran 5%?
Anledningen till att jag premierar en J1 Àr bara rakt fÄneriet kring att det vore kul att ha en "Made in Japan"-stÀmplad klocka som jag sjÀlv köpt i Japan. Om jag inte hittar en J1 med rimlig (liten
) anstrĂ€ngning blir det en K1 frĂ„n nĂ„gon svensk Ă
F istÀllet.
Tack och bock!