• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

D84F3E94-74F1-401A-8274-3DE7B02C26C1.jpeg
FF6ADEEF-0F50-4EB0-B834-ED4959BB7ED5.jpeg

Hej seikoiter,
Har precis kommit över en Skx013 som levererades med strapcodes superoyster och orginal jubelee.
NÀr klockan levererades var ingen lÀnk monterad utan det satt bara vad jag tror Àr seikos fat springbars, se bild.
Är det dessa som ska anvĂ€ndas tillsammans med jubeleelĂ€nken?
FrÄgar eftersom jag upplevde dem lite brÄkiga att ta bort och de passade inte till oysterlÀnken sÄ dÀr fick jag köra med andra bandstift.
Tack pÄ förhand!
42D19EEC-90E8-4606-8ECE-188EC2C852DF.jpeg
93D3CA35-974C-4FBD-8400-C215FD03AEBD.jpeg
Troligen till jubileet, de brukar vara nÄn decimal för tjocka för aftermarket.

Hej seikoiter,
Har precis kommit över en Skx013 som levererades med strapcodes superoyster och orginal jubelee.
NÀr klockan levererades var ingen lÀnk monterad utan det satt bara vad jag tror Àr seikos fat springbars, se bild.
Är det dessa som ska anvĂ€ndas tillsammans med jubeleelĂ€nken?
FrÄgar eftersom jag upplevde dem lite brÄkiga att ta bort och de passade inte till oysterlÀnken sÄ dÀr fick jag köra med andra bandstift.
Tack pÄ förhand!
42D19EEC-90E8-4606-8ECE-188EC2C852DF.jpeg
93D3CA35-974C-4FBD-8400-C215FD03AEBD.jpeg
Ser ut att vara Seiko originalbandstift till jubileet, originalen har inte alltid bra passning mot Strapcodes solida ÀndlÀnkar har jag mÀrkt. SÄ inte orimligt att det kan vara meckigt :)

FrĂ€cka! Den med gĂŒld ser ut att ha knappar runt hela klockan men förstĂ„r att det Ă€r skruvar för skölden :) bra jĂ€mförelse med PADI'n och som vanligt riktigt hĂ€rliga bilder!
Svart= skruvar.
GĂŒld= pushers.
Ascoola! Typ som en 1000-tuna eller?
Mycket mindre. Denna Àr ju tunnare och urgröpt undertill.
Köpte du bÀgge eller bara en? Kul att Àven denna fick lugholes.
001 har jag bestÀllt Ät en kompis, 005 Àr min.

Tillbaka
Topp