• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kan tyvÀrr inte sÀga sÄ mycket kvalitativt om klockan men riktigt snygg Àr den.
Ny pÄ forumet! Fyndade denna skönhet för inte allt för lÀnge sedan, mitt absolut bÀsta klockköp pÄ lÀnge! 36mm, twotone och daydate! Kan egentligen vÀldigt lite om modellen, tyvÀrr. Urverket Àr av Seikos AGS modell och Àr dÀrmed ett automatiskt Quartzverk, vidare hittar jag ingen riktigt liknande modell nÀr jag googlar pÄ modellbeteckningen eller urverket i sig. Skulle kunna tÀnka mig att den Àr frÄn 90-talet nÄgon gÄng? NÄgon som vet mer?
20180602_181706.jpg

Senast Àndrad:
Imorgon slÀpps SBDC061, nÄgon som har bestÀllt?
Har en sarb033 idag och planerar att plocka upp en seiko-diver. Tycker egentligen 44 Àr för stor (har 7" wrist) och stÄr i valet och kvalet mellan sbdc051 & 61. Tycker egentligen 61 Àr snyggare, men storleken Àr en nackdel.

Har en sarb033 idag och planerar att plocka upp en seiko-diver. Tycker egentligen 44 Àr för stor (har 7" wrist) och stÄr i valet och kvalet mellan sbdc051 & 61. Tycker egentligen 61 Àr snyggare, men storleken Àr en nackdel.
Har för mig att lug to lug inte var sÄ farligt pÄ SBDC061. 51mm? SBDC051 Àr ca 50mm.

061 sitter mycket bÀttre pÄ handleden, stirra dig inte blind pÄ mÄtten.

Seiko 5 Sports, hÀr pÄ blÄ NATO med bortopererad flerp. Trots att den Àr blÄ sÄ gÄr det allt att fÄ den nÀstan svart i rÀtt vinkel. Köpt begagnad innan jag hittade hit tyvÀrr.
FA8EF500-8C86-471C-91B3-119FC840BF4E.jpeg

Ref. SNZH53K1
Är vĂ€l inget "tyvĂ€rr" med det. VĂ€lkommen till forumet :) och ser redan att du kan hantera en kamera.

https://www.royalstraps.se/product/zuludiver-vintage-tropical-dive

Det stÄr att bandet inte Àr gjort för Seikos standard sprintar, kan man bara köpa nya sprintar eller passar inte bandet alls till en Sumo??
HÄlet för sprintarna Àr för litet för Seikos feta stift. Köper du andra smalare stift sÄ kommer det lira :)

Försök fÄ tag i stift som har rÀtt diameter för hÄlen i boetten bara. Annars kommer det glappa

Tillbaka
Topp