• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

5255B35F-692A-49A2-892E-FA6FE75D36F6.jpeg
Fast det vet vi ju, SLA019 kommer i november med svart tavla.

VadÄ stor? Blir galen. :D
Nu provade jag den bara snabbt men jag tycker den satt mindre Àn en Turtle.
Du vet sjÀlv att folk har olika preferenser. Dessutom har du större handleder Àn mig och jag vet att du skrev att den kÀndes mindre Àn turtle, men jag tycker att turteln Àr alldeles för stor ocksÄ.

Du vet sjÀlv att folk har olika preferenser. Dessutom har du större handleder Àn mig och jag vet att du skrev att den kÀndes mindre Àn turtle, men jag tycker att turteln Àr alldeles för stor ocksÄ.
Allt Àr smaksak men du bar ju 053 ovan vilken jag tycker sitter sÀmre Àn 061.

Allt Àr smaksak men du bar ju 053 ovan vilken jag tycker sitter sÀmre Àn 061.
Ja, och den kÀndes helt ok efter nÄgra dagar. Men jag sÄlde den ÀndÄ efter en vecka enbart pga storleken.

061 kanske sitter mindre Àn 053 och turtle men jag antar att det Àr marginellt.
Men sjÀlvklart ska den testas nÀr den slÀpps :)

VadÄ stor? Blir galen. :D
Nu provade jag den bara snabbt men jag tycker den satt mindre Àn en Turtle.
Haha det Àr mest lugg till lugg som Àr problemet.
IMG_20180511_140009-01.jpeg

Turtle Àr stor Àven för mig men inte hög L2L. Vill minnas typ runt 46-47mm. Och jag tycker det Àr snyggast om lite gummi/lÀnk syns nÀr man kikar rakt uppifrÄn.

Nu har ju min Padi sentimentala sjÀl att stanna men hade den inte haft de Àr det möjligt det hade fÄtt passera vidare.

Haha det Àr mest lugg till lugg som Àr problemet.
IMG_20180511_140009-01.jpeg

Turtle Àr stor Àven för mig men inte hög L2L. Vill minnas typ runt 46-47mm. Och jag tycker det Àr snyggast om lite gummi/lÀnk syns nÀr man kikar rakt uppifrÄn.

Nu har ju min Padi sentimentala sjÀl att stanna men hade den inte haft de Àr det möjligt det hade fÄtt passera vidare.
Ca 48 mm L2L har jag lÀst... Har sjÀlv ocksÄ en. Fantastiskt fin urtavla.

10AA2E39-41C1-4047-9529-C19263DFD043.jpeg
9D6021AE-F7DA-4ACF-808A-7C558CFDCA6D.jpeg
431E7C81-858D-4055-83E0-D08F424D0F8A.jpeg

Smaksak vad man gillar men jag tycker de nya Àr mycket bÀttre. Plattare, bÀttre proportioner, snyggare inlÀgg och inte sÄ blingiga.
SBDC061:
51 / 44 / 13.1
Turtle
47,5 / 45 (vridningen 42,3) / 13,5

Nu kommer jag inte ihÄg pÄ rak arm vad mÄtten var pÄ en samurai men typ 49/44/13.

Jag vet att mÄtten absolut inte Àr allt men sÄlde samurai för att den kÀndes för stor.

Handledsinplantat kanske fÄr bli nÀsta inköp :hilarious:

Har funderat pÄ att köpa en seiko SACM171. Ogillar den fÄniga Dolce-loggan, men det Àr nÄgot jag kan förbise. 33.5 & 5mm tjock lÄter som en dröm.
Vad tycker ni om den? Undrar ocksĂ„ över batteri-byte dĂ„ bakdelen Ă€r helt platt. Är detta nĂ„got som vanliga klockaffĂ€r fixar för en hundring eller Ă€r batteribyten krĂ„ngligare?

s-SACM171_b_1200x.jpg

s-SACM171_e_1200x.jpg

Hur stor pÄverkan har lug to lug för klockans upplevda storlek? Skx007 Àr 42mm men knappast en klocka som skulle beskrivas som stor. SBDC051 dÀremot Àr 42.6 men med betydligt större L2L. (ca 46 vs 49.5)

Hur stor pÄverkan har lug to lug för klockans upplevda storlek? Skx007 Àr 42mm men knappast en klocka som skulle beskrivas som stor. SBDC051 dÀremot Àr 42.6 men med betydligt större L2L. (ca 46 vs 49.5)
För mig personligen ganska stor pÄverkan. Jag har testat runt en del och det största jag Àgt var 50mm L2L. Men lika mkt pÄverkar urtavlans storlek.

En dykare pÄ 42mm kommer nÀstan garanterat kÀnnas mindre Àn en flygare i 42mm t.ex. pga "mer" urtavla.

Sen bÀr de flesta klockor större pÄ lÀnk osv osv. Det blir helt enkelt upp till en sjÀlv att bilda sig uppfattning om vad som passar.

MÄtt Àr en hjÀlp men inte allt :)

Tillbaka
Topp