Om 44mm Àr för stor, kolla pÄ SBDC051. 42,6mm.TillÀggas bör att 44mm inte funkar sÄ bra pÄ den hÀr gubben
Finns dessvÀrre inte nÄgra smÄ seiko divers för rimliga priser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Om 44mm Àr för stor, kolla pÄ SBDC051. 42,6mm.TillÀggas bör att 44mm inte funkar sÄ bra pÄ den hÀr gubben
Fast det vet vi ju, SLA019 kommer i november med svart tavla.
Speciellt inte med kronan kl 3. InvÀnta nya modellen 061 och prova innan du köper. De sitter vÀldigt bra trots att den Àr 44mm pÄ pappret.TillÀggas bör att 44mm inte funkar sÄ bra pÄ den hÀr gubben
Pris?Speciellt inte med kronan kl 3. InvÀnta nya modellen 061 och prova innan du köper. De sitter vÀldigt bra trots att den Àr 44mm pÄ pappret.
Tror listpriset i Sverige pÄ lÀnk Àr 13 men i Japan verkar de kosta 7.5.
Sbdc053 satt helt ok pÄ mig. Tror vi har ungefÀr likadana handleder (16.5)Vad Àr nÀsta steg efter SKX009 och en vanlig turtle?
Sbdc053 satt helt ok pÄ mig. Tror vi har ungefÀr likadana handleder (16.5)
Ser ut att ligga fint mot handleden! Men vill ocksÄ minnas att dessa var rÀtt stora de med? Vad Àr specen?
Smaksak vad man gillar men jag tycker de nya Àr mycket bÀttre. Plattare, bÀttre proportioner, snyggare inlÀgg och inte sÄ blingiga.
En bjÀsse med andra ordSBDC051:
49.8 lug to lug / 42.6 / 13.8 tjock
SBDC061:
51 / 44 / 13.1
SĂ„ +1.2 / +1.4 / -0.7.
BÄda gÄr FETbort för mig alltsÄSBDC051:
49.8 lug to lug / 42.6 / 13.8 tjock
SBDC061:
51 / 44 / 13.1
SĂ„ +1.2 / +1.4 / -0.7.
En bjÀsse med andra ord
VadÄ stor? Blir galen.BÄda gÄr FETbort för mig alltsÄ
Du vet sjÀlv att folk har olika preferenser. Dessutom har du större handleder Àn mig och jag vet att du skrev att den kÀndes mindre Àn turtle, men jag tycker att turteln Àr alldeles för stor ocksÄ.VadÄ stor? Blir galen.
Nu provade jag den bara snabbt men jag tycker den satt mindre Àn en Turtle.
Allt Àr smaksak men du bar ju 053 ovan vilken jag tycker sitter sÀmre Àn 061.Du vet sjÀlv att folk har olika preferenser. Dessutom har du större handleder Àn mig och jag vet att du skrev att den kÀndes mindre Àn turtle, men jag tycker att turteln Àr alldeles för stor ocksÄ.
Ja, och den kÀndes helt ok efter nÄgra dagar. Men jag sÄlde den ÀndÄ efter en vecka enbart pga storleken.Allt Àr smaksak men du bar ju 053 ovan vilken jag tycker sitter sÀmre Àn 061.
Haha det Àr mest lugg till lugg som Àr problemet.VadÄ stor? Blir galen.
Nu provade jag den bara snabbt men jag tycker den satt mindre Àn en Turtle.
Ca 48 mm L2L har jag lÀst... Har sjÀlv ocksÄ en. Fantastiskt fin urtavla.Haha det Àr mest lugg till lugg som Àr problemet.
Turtle Àr stor Àven för mig men inte hög L2L. Vill minnas typ runt 46-47mm. Och jag tycker det Àr snyggast om lite gummi/lÀnk syns nÀr man kikar rakt uppifrÄn.
Nu har ju min Padi sentimentala sjÀl att stanna men hade den inte haft de Àr det möjligt det hade fÄtt passera vidare.
Det dÀr Àr ju iaf en vÀldigt snygg klocka. 053 Àr inte sÄ fin.
Smaksak vad man gillar men jag tycker de nya Àr mycket bÀttre. Plattare, bÀttre proportioner, snyggare inlÀgg och inte sÄ blingiga.
SBBN031. PÄ riktigt alltsÄ. Bisarra mÄtt pÄ pappret och bisarrt utseende pÄ bild men sjukt bra. 48 mm bredd klarar alla och 48 mm pÄ lÀngden Àr inte mycket.Vad Àr nÀsta steg efter SKX009 och en vanlig turtle?
SBDC061:
PÄ min platta handled brukar det vara L2L som avgör det mesta...Hur stor pÄverkan har lug to lug för klockans upplevda storlek? Skx007 Àr 42mm men knappast en klocka som skulle beskrivas som stor. SBDC051 dÀremot Àr 42.6 men med betydligt större L2L. (ca 46 vs 49.5)
För mig personligen ganska stor pÄverkan. Jag har testat runt en del och det största jag Àgt var 50mm L2L. Men lika mkt pÄverkar urtavlans storlek.Hur stor pÄverkan har lug to lug för klockans upplevda storlek? Skx007 Àr 42mm men knappast en klocka som skulle beskrivas som stor. SBDC051 dÀremot Àr 42.6 men med betydligt större L2L. (ca 46 vs 49.5)
HÀftig guldfÀrg, lite Àppeljuice. Och svenskt daghjul ocksÄ. Tummen upp!
Den Àr grym! Förra vÀndan jag Àgde den anvÀnde jag den hela tvÄ gÄnger pÄ ett halvÄ. Hoppas den fÄr mer handledstid denna vÀnda.HÀftig guldfÀrg, lite Àppeljuice. Och svenskt daghjul ocksÄ. Tummen upp!