• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja jag tog frakten via DHL. Kostade nÄgon hundring extra men det gick fort iaf!
Jag betalade 13800:- inkl. allt!
Fick tvĂ„ paket; ett med klockan och ett med box och gummiarmbandet. Kolla paketöppningstrĂ„den vetja. Just ja, jag fick ju tvĂ„ följesedlar pĂ„ vardera 10€ ocksĂ„ utifall det skulle fastna i tullen.

Katching... :D
WP_20150105_001.jpg

Hade tÀnkt mig en ganska lÄng jakt men behövde inte ens trÄla utanför forumet.. :)

Katching... :D
WP_20150105_001.jpg

Hade tÀnkt mig en ganska lÄng jakt men behövde inte ens trÄla utanför forumet.. :)
Allt Àr till salu för rÀtt pris, som man brukar sÀga. Grattis, hoppas du blir nöjd.
Lys pÄ tavlan med en ficklampa, sÄ ska du fÄ se nÄt cool.

Oj ovÀntat!
(Om du sÄlde den dvs ;) ).

NÄgon ersÀttare i sikte isf? :) Blev sÄ nyfiken...
Nej, absolut inte, men rÀtt pris kan Àven vara vÀldigt dyrt. :D
Tror dock som sagt att de flesta klockor pÄ detta forum har ett "rÀtt pris", men att alla som vill köpa inte Àr beredda att ge rÀtt pris. Det var nog 10 pers som kontaktade mig via PM nÀr jag hade el primeron, men ingen som sa: Jag tar den direkt för ***kr.

Edit: Det Àr alltsÄ inte min klocka. :)

Spindel
Fick du nÄgon mer info om din SII ? Tycker du ska posta lite bilder pÄ den dÄ det var lÀngesedan vi sÄg den. :)

Spindel
Fick du nÄgon mer info om din SII ? Tycker du ska posta lite bilder pÄ den dÄ det var lÀngesedan vi sÄg den. :)
Inte mer info Àn det du hjÀlpte mig att klura ut, sÀkert en showcaseklocka för urverket till nÄn mÀssa eller sÄ :)

TyvÀrr anvÀnder jag den vÀldigt lite :p men jag ska vid tillfölle knÀppa nÄgra bilder ock dra upp i denna trÄd :)

Inte mer info Àn det du hjÀlpte mig att klura ut, sÀkert en showcaseklocka för urverket till nÄn mÀssa eller sÄ :)

TyvÀrr anvÀnder jag den vÀldigt lite :p men jag ska vid tillfölle knÀppa nÄgra bilder ock dra upp i denna trÄd :)
OK, hade varit kul med mer info. Hade jag varit dig, sÄ hade jag mailat en bild till SEIKO och frÄgat om de hade nÄgon info om klockan. :)

Du postade ju precis en bild i en annan trÄd. o_O

OK, hade varit kul med mer info. Hade jag varit dig, sÄ hade jag mailat en bild till SEIKO och frÄgat om de hade nÄgon info om klockan. :)

Du postade ju precis en bild i en annan trÄd. o_O
Maila seiko borde jag göra faktiskt, och bilden i den andra trÄden Àr en igamal bild frÄn nÀr jag fick hem klockan som finns bÄde i denna trÄd och nyinkommet SII trÄden ;)

Tjena tjena! Funderar pÄ att köpa en SEIKO AUTOMATIC PRESAGE SARX015 och undrar var ni brukar köpa era Seikoklockor. Jag Àr helt ny inom omrÄdet och kan i princip inget om klockor förutom det jag fÄtt lÀra mig av er. Om jag nu ska köpa klockan i frÄga lÀr jag i nulÀget köpa den hÀrifrÄn http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-presage-sarx015 .

image.jpg

Vad tycker ni som kĂ€nner till mĂ€rket om klockan dĂ„?? Är den nĂ„got att ha?

Vad tycker ni som kĂ€nner till mĂ€rket om klockan dĂ„?? Är den nĂ„got att ha?
Har inte Àgt den modellen, men bÄde klockserien och urverket Àr ett steg upp frÄn basgrejerna.
SEIKO Àr alltid prisvÀrt (sÄ lÀnge man inte handlar i en svensk butik). :)

Tjena tjena! Funderar pÄ att köpa en SEIKO AUTOMATIC PRESAGE SARX015 och undrar var ni brukar köpa era Seikoklockor. Jag Àr helt ny inom omrÄdet och kan i princip inget om klockor förutom det jag fÄtt lÀra mig av er. Om jag nu ska köpa klockan i frÄga lÀr jag i nulÀget köpa den hÀrifrÄn http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-presage-sarx015 .

image.jpg

Tjena! TÀnk pÄ att rÀkna in 25% moms i priset pga att du handlar utanför EU och Seiya vill inte mygla med deklarationen.

Har fastnat rejÀlt för Alpinisten (Sarb017). Vad Àr er kÀnsla/intryck för den? Jag Àlskar den gröna urtavlor mot guldindex och visarna.

Hur funkar urverket i detta?
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)

Andra tankar kring denna klocka? BĂ€rs den litet eller stort?

jhallb
Har inte sett den IRL, men hÄller med dig om att den Àr riktigt snygg pÄ bild. Har bara lÀst positivt om den klockan. Borde vara lÀtt att googla fram lite recensioner. Finns lÀnk att köpa till ocksÄ. Urverket Àr som jag skrev pÄ föregÄende sida ett steg upp mot basurverket 7s26.

50hrs gÄngreserv, sekundvisare som stannar nÀr man drar ut kronan och bÀttre gÄngavvikelse. GÄr Àven att vrida upp manuellt. (Hack och wind Àr egentligen ganska meningslöst, men den bÀttre gÄngavvikelsen och lÀngre kraftreserven vill man ju Ät).

PÄ begÀran av yonsson SII :)

MÄste sÀga att 36 mm Àr djÀvligt najs mÄste skaffa en 36 mm orient :p

Denna gÄng orkade jag inte ta den riktiga kameran sÄ mobilbilder fÄr duga

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Slog till pÄ ett mörkblÄtt Isofrane till min SKX009. Superskönt band. Dock mycket mörkare Àn vad jag trodde. Hade problem med att Seikos feta bandstift inte passade i bandet, men hittade nÄgra tunnare (för tunna) som passade. Kan nÄgon tipsa om bandstift som Àr snÀppet tunnare Àn Seikos?
dsc_0659b-jpg.98435
DSC_0724.jpg

Tillbaka
Topp