• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kollade precis pÄ min SKXoch det Àr vissa lumeprickar som Àr ganska ocentrerade, dock inte lika mÄnga/lika illa som pÄ din bild.

Oj dÄ skallagrimson , det dÀr ser ju helknas ut. Vet att du skrivit det tidigare, men trodde inte det var sÄÄÄ illa. Min var inte nÀmnvÀrt ocentrerad.

Hej!
Jag Àlskar Seikos klockor och kvaliteten för pengen Àr svÄrslagen. Med det sagt blev jag besviken pÄ lysmassan pÄ min Sumo, den var ocentrerad. PÄ mitt ex var det extremt men jag har lagt mÀrke till smÀrre misspassningar pÄ andra ex. TyvÀrr verkar detta inte vara alltför ovanligt.
Dock skall Watchhubs dÀr jag köpte sumon ta tillbaka den och byta tavlan sÄ för mig löser det sig.
HÀr Àr bilder pÄ min klocka, det ser riktigt uselt ut...

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Skönt att man vet att det förekommer hos andra ocksÄ pÄ nÄtt sÀtt. Det Àr inte sÄ illa som pÄ dina bilder. Bara lite grann pÄ vissa stÀllen. Men ÀndÄ sÄ att man stör sig. Men det du visar hade jag aldrig godtagit.

Tack för svar alla i alla fall. KÀnns lugnare nu

Hej!
Jag Àlskar Seikos klockor och kvaliteten för pengen Àr svÄrslagen. Med det sagt blev jag besviken pÄ lysmassan pÄ min Sumo, den var ocentrerad. PÄ mitt ex var det extremt men jag har lagt mÀrke till smÀrre misspassningar pÄ andra ex. TyvÀrr verkar detta inte vara alltför ovanligt.
Dock skall Watchhubs dÀr jag köpte sumon ta tillbaka den och byta tavlan sÄ för mig löser det sig.
HÀr Àr bilder pÄ min klocka, det ser riktigt uselt ut...

Oj, nÄgon har uppenbarligen druckit för mycket Sake :D Hoppas du fÄr tillbaka en i bra kondition.

Skönt att man vet att det förekommer hos andra ocksÄ pÄ nÄtt sÀtt. Det Àr inte sÄ illa som pÄ dina bilder. Bara lite grann pÄ vissa stÀllen. Men ÀndÄ sÄ att man stör sig. Men det du visar hade jag aldrig godtagit.

Tack för svar alla i alla fall. KÀnns lugnare nu
Min SKX har ocksÄ ocentrerad lysmassa. Ingenting som stör dock.

TÀnkte införskaffa en sarb033 efter att ha hört mycket bra om den, nÄgra hÀr som har nÄgra erfarenheter/Äsikter(förutom att den ser fruktansvÀrt snygg ut)?

fyra tusen Àr ganska mycket för mig och ser det som en lyxklocka(aja för mig i alla fall) som jag vill kunna anvÀnda flitigt och ofta

Kl 1 & 2 ser inte helt ok ut... Förmodligen inget som syns utan lupp?
Eh, nej, jag kollade nöjt pÄ min bild nÀr jag publicerade den, men nu nÀr du pÄtalar det sÄ stÀmmer det. Jag hade dock inte sett det utan att förstora bilden. SÄ, nej, inget jag ser utan lupp i verkligheten. Definitivt inget jag stört mig pÄ. Hittills ska vÀl dock garderas med...

Eh, nej, jag kollade nöjt pÄ min bild nÀr jag publicerade den, men nu nÀr du pÄtalar det sÄ stÀmmer det. Jag hade dock inte sett det utan att förstora bilden. SÄ, nej, inget jag ser utan lupp i verkligheten. Definitivt inget jag stört mig pÄ. Hittills ska vÀl dock garderas med...
Men sluta nu. Nu Àr ni inne pÄ detaljnivÄer som inga klockor i den prisklassen kan leva upp till. Det ser ju inte ens ocentrerat ut i 10 ggrs förstoring.

TÀnkte införskaffa en sarb033 efter att ha hört mycket bra om den, nÄgra hÀr som har nÄgra erfarenheter/Äsikter(förutom att den ser fruktansvÀrt snygg ut)?

fyra tusen Àr ganska mycket för mig och ser det som en lyxklocka(aja för mig i alla fall) som jag vill kunna anvÀnda flitigt och ofta
Har Àgt den. Helt klart prisvÀrd, men sjÀlvklart ingen perfekt klocka, vilket man inte heller kan förvÀnta sig för det priset. Ska tillÀgga att jag enbart Àgde klockan under en kort period. Bytte visare pÄ den för att fÄ den att bli likare en SBGX061, sedan sÄlde jag den och köpte en SBGX061.

+Storleken.
+LĂ€nken.
+ Snygg Àven pÄ lÀder.
+ Ej skruvad krona= lÀtt att vrida upp manuellt.
- Bandhornen ser lite udda ut, dÄ det finns en upphöjning pÄ mitten varpÄ den borstade ytan sitter.

null.jpg

Med nya visare:
null-27.jpg

null-19-1.jpg

Sorry :)
Hoppas jag inte planterade nÄt i din hjÀrna nu...

Jag Àr vÀldigt nöjd med min, snurrar runt och Àr en av de mer anvÀnda dressklockorna i lÄdan. Men som Yonsson sa, det Àr ingen perfekt klocka. BÀttre Àn mÄnga för samma pris dock!

För ett lÀgre pris kan jag tipsa om Rakuten, har handlat frÄn följande butik utan problem:
http://global.rakuten.com/en/store/seiko3s/item/sarb033/

En kommentar till lumen "dotterna" tidigare i trÄden, sÄhÀr kan det ocksÄ se ut:

GLBx6SF.jpg

--- vilket Àr helt normalt dÄ lumen pÄ MM300 Àr lagt i manuellt i kontrast till tavlorna ovan som Àr gjort maskinellt.

//Bosse

Detta har sÀkert avhandlats innan men jag Àr lite dÄligt pÄ att söka och tÀnkte att det vore intressant att höra vad ni tycker om 7s26 vs 7s36?

Har varken erfarenhet eller speciellt hemma pÄ Seiko och deras verk-kaliber.
Men vilket verk föredrar ni och isf varför?

7s26

26.jpg

7s36

2d95a89b3b2774d48306b89e.jpg

Detta har sÀkert avhandlats innan men jag Àr lite dÄligt pÄ att söka och tÀnkte att det vore intressant att höra vad ni tycker om 7s26 vs 7s36?

Har varken erfarenhet eller speciellt hemma pÄ Seiko och deras verk-kaliber.
Men vilket verk föredrar ni och isf varför?

7s26

26.jpg

7s36

2d95a89b3b2774d48306b89e.jpg
Har inte mÀrkt nÄgon skillnad, dÀremot sÄ har de senare 7s26c hÄllit tiden bÀttre Àn 7s26(a). Kan vara en slump dÄ jag utgÄr ifrÄn att de inte Àr finjusterade för hand.

Okej, men hur var det med de olika a, b, c efter exempel 7s26c?

LÀste din mini review och var tvungen att bestÀlla hem och testa en. ( http://forum.tz-uk.com/showthread.php?164225-Review-(First-impressions)-SNZH55K1 )
Det var inte igÄr du... :D

SvÄrt att göra nÄgot slags vetenskapligt utlÄtande, men de med c-urverk har varit mer konsekventa i tidhÄllningen. Tror dock inte gemene man mÀrker nÄgon skillnad. Det Àr ju smÄ uppdateringar de gör. Vill du upp ett steg fÄr du gÄ till 6r15 som sitter i exempelvis sumon.

Det var inte igÄr du... :D

SvÄrt att göra nÄgot slags vetenskapligt utlÄtande, men de med c-urverk har varit mer konsekventa i tidhÄllningen. Tror dock inte gemene man mÀrker nÄgon skillnad. Det Àr ju smÄ uppdateringar de gör. Vill du upp ett steg fÄr du gÄ till 6r15 som sitter i exempelvis sumon.

Hehe nÀ det var ett tag sedan:D Men fastna för den. Riktigt snygg klocka! HÄller med dig om att den Àr extra snygg pÄ lÀder ocksÄ..

JassÄ okej. Jag googla som en tok men fick inget bra svar pÄ just a, b, c.. lÀste nÄgonstans att c verken var tillverkade i japan och att typ a var tillverkade i Malaysia... vet inte om det kan stÀmma dok..

KomihÄg fel. Stod sÄhÀr "Usually, the 7s36 is made in Japan and the 7s26 is mostly made in Malaysia. " hade inget med a, b, c som jag trodde=)

Har aldrig brytt mig om var de Àr tillverkade. Det Àr ju samma folk och samma maskiner ÀndÄ. :)
Har du bestÀllt en snzh55 ? Trodde du bestÀllt en monster..?

Om du köpt en 55, sÄ kan jag varmt rekommendera att lÀgga 300kr pÄ en FFF-tavla. RÀtt skön sunburst pÄ dem.
DSC_0015_1331024.jpg

Precis! Samma maskiner sÄ spelar ingen roll.. va inne pÄ en monster först, men sen kolla jag lite innan jag bestÀmde mig. SÄ hitta jag din trÄd och tyckte den var snyggare.. SÄ blev en Seiko Sports Mens 5 SNZH55K1..

JÀkligt nice tavla men finns den till 7s36? Dag och datum kl 3 pÄ den jag bestÀllde.. visarna ska ju passa... hmm va tusan Àr det sÄ enkelt att man "bara" döljer dag och lÀser av datum lite lÀngre ner tro?

Vill kunna fÄ tag pÄ en Seiko SBDX001 till bÀst pris, nÄgon som har en aning om vart man kan göra det? Jag hade tÀnkt mig runt 14000 för en ny och 10000 kr för en begagnad, hade helst tagit en begagnad i fint skick men tydligen Àr det svÄrt att fÄ tag pÄ ett sÄdant exemplar ;/
Tror inte detta blev besvarat.
För ca 14k fÄr du en ny sbdx001 pÄ Watchhubs.net
Köpte min i julas dÀrifrÄn. Allt fungerade klockrent och de Àr snabba med frakten ocksÄ. Har tidigare köpt en Sumo dÀrifrÄn.
Rekommenderas!

Tillbaka
Topp