• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick denna gamla godingen av fadern min. Hittar dock inte modellen :S
NÄgon som kÀnner igen den?
20180612_203737335_iOS.jpg

Köpte denna i januari ifrÄn Asien och i februari var den framme hos Postnord i Stockholm men sedan försvann spÄren. Efter bÄde mail och telefonsamtal till Postnord sÄ kunde det konstaterats att den var spÄrlöst borta.:( Men idag fick jag en paketavi vilket var lite mysko dÄ jag inte vÀntade pÄ nÄgot paket, nÀr jag hÀmtade ut paketet visade det sig vara klockan.:wideyed: Undrar vart den tillbringat alla dessa mÄnader? Kul överraskning i alla fall!!
Seiko5.jpg

Min första Seiko min första klocka, köpt ny i Dubai 2003. Trodde jag tappat bort den sÄ ifjol slÀngde jag kartongen. Hittade idag nÀr jag gick förbi bokhyllan. Den har legat synlig pÄ display i 7 Är och jag har Àgnat timmar att leta den :)
A7453E0A-809C-4A53-8C75-E11A9E92B93E.jpeg

7t62-0df0 Är boettnumret men vad kan modellen hetat?

Min första Seiko min första klocka, köpt ny i Dubai 2003. Trodde jag tappat bort den sÄ ifjol slÀngde jag kartongen. Hittade idag nÀr jag gick förbi bokhyllan. Den har legat synlig pÄ display i 7 Är och jag har Àgnat timmar att leta den :)
A7453E0A-809C-4A53-8C75-E11A9E92B93E.jpeg

7t62-0df0 Är boettnumret men vad kan modellen hetat?
7t62 Àr Urverket. 0df0 ska vÀl vara modellen

Jo sÄ lÄngt Àr jag med. Men vad kan modellen hetat, alla bilder pÄ nÀtet dÄ har den guldinlÀgg vilket min inte har.

Jo sÄ lÄngt Àr jag med. Men vad kan modellen hetat, alla bilder pÄ nÀtet dÄ har den guldinlÀgg vilket min inte har.
Det Àr helt enkelt olika varianter av samma klocka. TÀnk VW passat, blÄ, röd, grön.

SÄ nÄgon exakt referens till just den modellen med specifik fÀrg finns nog inte. Har ocksÄ en mer udda Seiko hemma och nÀr jag söker pÄ samma sÀtt som du dyker det upp samma klocka men med gula detaljer istÀllet för röda.

Okej tack dÄ vet jag. Hade varit kul att veta hur lÀnge modellen levde. Vad jag förstÄr sÄ Àr urverket lite av Seikos standardverk anvÀnt i mÄnga klockor i det billigare segmentet. Kommer inte ihÄg vad jag betalade men klockan fanns inte pÄ Svenska marknaden

Okej tack dÄ vet jag. Hade varit kul att veta hur lÀnge modellen levde. Vad jag förstÄr sÄ Àr urverket lite av Seikos standardverk anvÀnt i mÄnga klockor i det billigare segmentet. Kommer inte ihÄg vad jag betalade men klockan fanns inte pÄ Svenska marknaden
Tror dessa modeller i billigare segmentet inte höll sÄ mÄnga Är. Desamma gÀller min som nu Àr 11Är gammal.
IMG_20180302_195936-01.jpeg

Kommer inte ihÄg ref pÄ rak arm just nu men Àr du nyfiken kan jag kika imorgon

TÀnkte mer pÄ kvalitet osv?
Om du tÀnker pÄ icke centrerad chapterring sÄ finns det Àven pÄ turtle. Annars Àr stora "skillnaden" urverket. 4r36 har stannade sekundvisare och uppdrag (hack and wind).

Överlag kĂ€nns vĂ€l en turtle lite bĂ€ttre i kvalitĂ©, kan inte sĂ€tta fingret pĂ„ varför dock. Min vridning pĂ„ skx var rĂ€tt trög medan min pĂ„ turtle gĂ„r lĂ€ttare och finare.

Min polares turtle Àr betydligt trögre dock sÄ ingen garanti dÀr

Har satt pÄ en originallÀnk som jag köpt hÀr pÄ forumet till SKXen. Den Àr inte den snyggaste, den kÀnns ganska billig och Àr vÀldigt rasslig men vilken komfort det Àr! Har aldrig haft en skönare lÀnk och man mÀrker knappt att man har klockan pÄ armen. En del av komforten beror sÀkerligen pÄ att den just Àr ganska rasslig med ihÄliga lÀnkar och inga solida ÀndlÀnkar vilket gör den följsam och inte alls tung som vissa "fina" lÀnkar kan vara.
PSX_20180615_110136.jpg

Har satt pÄ en originallÀnk som jag köpt hÀr pÄ forumet till SKXen. Den Àr inte den snyggaste, den kÀnns ganska billig och Àr vÀldigt rasslig men vilken komfort det Àr! Har aldrig haft en skönare lÀnk och man mÀrker knappt att man har klockan pÄ armen. En del av komforten beror sÀkerligen pÄ att den just Àr ganska rasslig med ihÄliga lÀnkar och inga solida ÀndlÀnkar vilket gör den följsam och inte alls tung som vissa "fina" lÀnkar kan vara.
PSX_20180615_110136.jpg
KÀnner igen det dÀr. Köpte ett superjubilee till min gamla och visst höjdes kvalitetskÀnslan men komforten sjönk.

Fick ett orimligt sug efter sarb059 igÄr... Har vi nÄgra pÄ forumet?
Stulen bild för uppmÀrksamhetens skull.
117_01.JPG

Var med pÄ passarounden för ett par Är sedan. Gillade den. Dock inte lÄset kommer jag ihÄg. Antagligen inte lÀnken iheller.

Fick ett orimligt sug efter sarb059 igÄr... Har vi nÄgra pÄ forumet?
Stulen bild för uppmÀrksamhetens skull.
117_01.JPG

Var med pÄ passarounden för ett par Är sedan. Gillade den. Dock inte lÄset kommer jag ihÄg. Antagligen inte lÀnken iheller.
LÄs kan man ju byta sÄ det ska du inte hÀnga upp dig pÄ. Jag byter alltid lÄs. :)

Hej!
Jag Àr ute efter att variera mig lite och undrar om det Àr nÄgon som kan rekommendera en schyst lÀnk till denna modell Seiko SNDF95.
Vore mycket tacksam för tips dÄ jag Àr usel pÄ detta med tillbehör och lÀnkar.
IMG_0879.jpg

Hej!
Jag Àr ute efter att variera mig lite och undrar om det Àr nÄgon som kan rekommendera en schyst lÀnk till denna modell Seiko SNDF95.
Vore mycket tacksam för tips dÄ jag Àr usel pÄ detta med tillbehör och lÀnkar.
IMG_0879.jpg
Inget mer konkret tips Àn att den sÀkert skulle göra sig pÄ en lÀnk med raka ÀndlÀnkar :) blir lite retro som borde passa

Tillbaka
Topp