• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Slog till pÄ ett mörkblÄtt Isofrane till min SKX009. Superskönt band. Dock mycket mörkare Àn vad jag trodde. Hade problem med att Seikos feta bandstift inte passade i bandet, men hittade nÄgra tunnare (för tunna) som passade. Kan nÄgon tipsa om bandstift som Àr snÀppet tunnare Àn Seikos?
dsc_0659b-jpg.98435
DSC_0724.jpg
Jag köpte tunnare av wjean (eBay) i samband med lÀnkköp för ett tag sen. Funkar fint Àven om de inte kÀndes lika bastanta som fatbars. Annars gÄr det ju att tvinga in originalet med lite smörjning men kan bli ett helvete att fÄ ut sen, synd att offra ett ISO till just en specifik klocka.

Hittade dessa nu ocksÄ:
http://www.zuludiver.com/Fatter-Spring-Bars-for-Divers-Watches

SEIKO fatsprings Àr vÀl 2,5mm. BestÀll nÄgra 2.0 och nÄgra 1,8mm -ers, sÄ funkar det sÀkerligen. Finns ju billigt som 17 pÄ ebay, 10watches.com eller strapcode.

Köpte ett 200 pack för tre Är sedan och har fortfarande kvar. :)

Jag köpte tunnare av wjean (eBay) i samband med lÀnkköp för ett tag sen. Funkar fint Àven om de inte kÀndes lika bastanta som fatbars. Annars gÄr det ju att tvinga in originalet med lite smörjning men kan bli ett helvete att fÄ ut sen, synd att offra ett ISO till just en specifik klocka.
Hittade dessa nu ocksÄ:
http://www.zuludiver.com/Fatter-Spring-Bars-for-Divers-Watches
SEIKO fatsprings Àr vÀl 2,5mm. BestÀll nÄgra 2.0 och nÄgra 1,8mm -ers, sÄ funkar det sÀkerligen. Finns ju billigt som 17 pÄ ebay, 10watches.com eller strapcode.
Köpte ett 200 pack för tre Är sedan och har fortfarande kvar. :)
Tack för tipsen. Kollade eBay och bestÀllde hem tjocklekarna yonsson tipsade om.

Vad sÀger ni om lite kvartssnusk sÄ hör vid lunchtid?
9F, vilket mÄnga redan vet har en dubbelpulsig motor för att ge urverket kraft att dra runt större/tyngre visare. Detta syns sÄklart bara i slowmotion.

[EWo[/media]
Vad sÀger ni om lite kvartssnusk sÄ hör vid lunchtid?
9F, vilket mÄnga redan vet har en dubbelpulsig motor för att ge urverket kraft att dra runt större/tyngre visare. Detta syns sÄklart bara i slowmotion.

RÀtt svÄrt att se Àven i slomo

Har fastnat rejÀlt för Alpinisten (Sarb017). Vad Àr er kÀnsla/intryck för den? Jag Àlskar den gröna urtavlor mot guldindex och visarna.

Hur funkar urverket i detta?
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)

Andra tankar kring denna klocka? BĂ€rs den litet eller stort?

Har haft en och gillade den skarpt. Hade den pÄ lÀder och upplevde den som liten. (Jag gillar 42-44mm) SÄlde den eftersom jag inte fick tag pÄ en vettig lÀnk men det verkar ju finnas nu.
Mitt exemplar gick -6sek/dygn. Min Sumo (samma urverk) gÄr +10

Har fastnat rejÀlt för Alpinisten (Sarb017). Vad Àr er kÀnsla/intryck för den? Jag Àlskar den gröna urtavlor mot guldindex och visarna.

Hur funkar urverket i detta?
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)

Andra tankar kring denna klocka? BĂ€rs den litet eller stort?

Jag har ocksÄ en och gillar den. Tavlan gör sin inte rÀttvis pÄ bild utan Àr vackrare irl som kidsen sÀger.
Min knaprar pÄ runt 10 sekunder för fort och reserven tycker jag Àr grym. MÀrker skillnad efter en dags anvÀndning med den och mot min Certina AD och Glycine combat sub med ETA 2824 i.
HÀr Àr nÄgra fina bilder med lÀnk, inte min dock. Bara söpa!

• Like
Reactions: brr
Vad ska man ha för oysterlÀnk till skx009? Behöver inte vara den bÀsta, pang för pengen vÀger tyngre..

jhallb
Har inte sett den IRL, men hÄller med dig om att den Àr riktigt snygg pÄ bild. Har bara lÀst positivt om den klockan. Borde vara lÀtt att googla fram lite recensioner. Finns lÀnk att köpa till ocksÄ. Urverket Àr som jag skrev pÄ föregÄende sida ett steg upp mot basurverket 7s26.

50hrs gÄngreserv, sekundvisare som stannar nÀr man drar ut kronan och bÀttre gÄngavvikelse. GÄr Àven att vrida upp manuellt. (Hack och wind Àr egentligen ganska meningslöst, men den bÀttre gÄngavvikelsen och lÀngre kraftreserven vill man ju Ät).
Tack för svar. Har kollat lite recensioner men litar mycket pÄ KS-folket och var nyfiken. Tycker faktiskt den Àr snyggare med ett schysst brunt lÀderband Àn med lÀnk.

Kanske gamla nyheter men jÀkla intressant.

En Brightz-seiko med 6R15-verk. PrisvÀrt.

sdgm001_8.jpg

The crystal is coated with “Super Clear Coating” on both sides to suppress reflection of light up to 99% or more. In addition, anti fouling (water-repellent film) is applied to the coating to provide resistance to stains and scratches. The crystal treatment looks similar to Orient’s SAR coating.
scc.jpg

For the case, Seiko applied it’s proprietary surface processing technology, Diashield to provide resistance to scratch.

Finns hos Seiya, sÀljs med lÀnk. Billig.

http://www.seiyajapan.com/products/seiko-brightz-automatic-sdgm001

Vad motiverar dubbla priset mot SARB, dÄ det Àr samma verk och inte titan case. Bara allmÀnt högre finish pÄ brightz? Gillade den svarta. :)

Ny Ipad sÄ test av kamera:

FXYZn9z.jpg

Hyggeligt resultat med tanke pÄ att Ànda belysning Àr en jul ljus stake

//Bosse

Tillbaka
Topp