• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Senaste inköpet:)

Bilagor

• BC68560B-3EED-4B1C-8518-BBF53894A400.jpeg
    BC68560B-3EED-4B1C-8518-BBF53894A400.jpeg
    178.5 KB · Visningar: 4
Hejsan. Mitt första inlÀgg:) jag har en srpa21k1 men lÀnken skaver. Ser ut att vara frÄn dyk förlÀngningen. SÄ min frÄga Àr var fixar man en ny lÀnk? GÀrna stÄl. Mvh David

Okej, stort tack. Du/ni vet inga bra svenska sidor? Fattar inte hur dom kan lÀgga in en sÄn extra lÀnk som sticker ut sÄ.

Okej, stort tack. Du/ni vet inga bra svenska sidor? Fattar inte hur dom kan lÀgga in en sÄn extra lÀnk som sticker ut sÄ.
Du behöver inte vara orolig för att handla dÀr. Bra och erkÀnd sida. Som att handla frÄn svensk sida... Snabb frakt har det varit för egen del. Svarar pÄ mail osv om man har frÄgor om varan.

Hejsan. Mitt första inlÀgg:) jag har en srpa21k1 men lÀnken skaver. Ser ut att vara frÄn dyk förlÀngningen. SÄ min frÄga Àr var fixar man en ny lÀnk? GÀrna stÄl. Mvh David
Har du inget emot lÀnken sÄ kan du byta till ett 18mm SEIKO-spÀnne utan dykförlÀngning. Det gör jag alltid, har aldrig gillat de dÀr.

Okej. Tack för tipset
Jag hade precis samma bekymmer som du med att den skaver. Nytt spÀnne eller helt komplett lÀnk skiljer inte speciellt mkt i pengar. Jag hade absolut köpt en lÀnk frÄn strapcode, eller nÀr du fÄtt ihop tillrÀckligt med inlÀgg kan du skriva en köpesannons hÀr om det kÀnns bÀttre.

Jag sÄlde nyligen min endmill till @1965ek som kan ge dig fÀrska intryck :)
IMG_20171016_122828.jpg
IMG_20171016_120036.jpg

Den sÄg bra ut. Försvan problemet direkt? Jag Àr fan helt öm idag. Fick köra en annan klocka idag:) ja jag mÄste fan bestÀlla dÀr ifrÄn.

Den sÄg bra ut. Försvan problemet direkt? Jag Àr fan helt öm idag. Fick köra en annan klocka idag:) ja jag mÄste fan bestÀlla dÀr ifrÄn.
Japp! Det Àr den utstickande dykarförlÀngningen som Àr skitkass och ivÀgen pÄ originalet. Vilket spÀnne som helst med en annan lösning kommer lösa problemet.

Jag sÄlde dock endmill dÄ jag upplevde den för grov och tung efter ett tag. Jag invÀntar nu att Uncle Seiko ska fÄ in sin nya "Z199" i kortare variant sÄ jag kan bestÀlla den.

Du kan ju Àven köra utan lÀnk ett tag. Funkar fint pÄ bÄde nato och canvas.

Kör min pÄ hadley roma cordura nu
IMG_20180723_195748-01.jpeg

Japp! Det Àr den utstickande dykarförlÀngningen som Àr skitkass och ivÀgen pÄ originalet. Vilket spÀnne som helst med en annan lösning kommer lösa problemet.

Jag sÄlde dock endmill dÄ jag upplevde den för grov och tung efter ett tag. Jag invÀntar nu att Uncle Seiko ska fÄ in sin nya "Z199" i kortare variant sÄ jag kan bestÀlla den.

Du kan ju Àven köra utan lÀnk ett tag. Funkar fint pÄ bÄde nato och canvas.

Kör min pÄ hadley roma cordura nu
IMG_20180723_195748-01.jpeg

Z199 har vÀl kommit i kortare variant nu, tyckte jag sÄg den inne igÄr iallafall.

MM600 Àr sÄ mÀktig! Var tvungen att kolla upp speccen och förvÄnad över att den Àr titanium, vÀger mindre Àn sumo! Hade gÀrna sett en mm300 i titanium.

Ja, vÀntade ocksÄ pÄ den.
Den andra var tydligen jÀttelÄng och man fick ta bort för mÄnga lÀnkbitar. Jag har ca 17 cm sÄ denna skulle sitta bÀttre enligt honom.

Ska bli skönt att fÄ en lÀnk till 7548-7000 :)
Samma hÀr fast 16cm runt och till min Padi dÄ ingen annan lÀnk jag testat fallit i smaken.
Fick tvinga mig sjÀlv men det kÀnns hyfsat OK. :D
Pannorna Àr fina men Seikon Àr ju hÄrd!

Klockmaster Malmö kunde ta hem blÄ eller svart gummilÀnk för 750kr till srpa21k1. NÄgon som har bild pÄ hur dom ser ut? Orginal till den referensen tydligen mvh

Tillbaka
Topp