Gör det och Äterkom, nÄgra timmar rÀcker inte.TÀnker givetvis mÀta över lÀngre tid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gör det och Äterkom, nÄgra timmar rÀcker inte.TÀnker givetvis mÀta över lÀngre tid
Yes.Gör det och Äterkom, nÄgra timmar rÀcker inte.
En sÄpass ny klocka kan behöva "gÄ in sig" innan den blir stabil ocksÄ. Men 1sekund pÄ 2,5h innebÀr typ - 10spd. Inte helt tokigt och jag tror det Àr inom spec för 4r36, minns inte riktigt.Kl 18:00 synka jag min 4 dagar gamla srpa21 mot en digitalare. efter exakt 2,5 Tim 1 sekund för sakta. Vet nÄgon vad som Àr inom marginalerna för en sÄn klocka?
Hoppas det, efter 12 timar sÄ hade den saktats sig 8s. SÄ tippar pÄ 16s pÄ 24tim. Jag bryr mig inte jÀtte mycket eftersom dom brukar stanna nÀr jag skiftar klocka ett par dagar. Men alltid kul att kÀnna att dom gÄr bra. Annars tÀnker jag att man bara kan gÄ förbi urmakaren och fÄ den justerad.En sÄpass ny klocka kan behöva "gÄ in sig" innan den blir stabil ocksÄ. Men 1sekund pÄ 2,5h innebÀr typ - 10spd. Inte helt tokigt och jag tror det Àr inom spec för 4r36, minns inte riktigt.
-16 s/d Àr inom spec. som sÀger -20/+40 s/d om jag inte minns fel.Okej.
Hoppas det, efter 12 timar sÄ hade den saktats sig 8s. SÄ tippar pÄ 16s pÄ 24tim. Jag bryr mig inte jÀtte mycket eftersom dom brukar stanna nÀr jag skiftar klocka ett par dagar. Men alltid kul att kÀnna att dom gÄr bra. Annars tÀnker jag att man bara kan gÄ förbi urmakaren och fÄ den justerad.
Okej tack för tipset. Ska genast ladda ner appen-16 s/d Àr inom spec. som sÀger -20/+40 s/d om jag inte minns fel.
Kör appen WatchCheck om du inte redan gör det. Sen skadar det inte att mÀta max 1 gÄng per 24 h, men om man byter klocka ofta sÄ förstÄr jag... jag Àr likadan periodvis och dÄ mÀter jag oftare genom appen för att jag gÀrna vill veta hur klockorna gÄr
Hitta inte den pĂ„ appstore?? Ăr det toolwatch?Okej tack för tipset. Ska genast ladda ner appen
Ă h fy, du har AjfĂ„n alltsĂ„. DĂ„ kan vi inte hjĂ€lpa digHitta inte den pĂ„ appstore?? Ăr det toolwatch?
Hitta inte den pĂ„ appstore?? Ăr det toolwatch?
@David81 Jag kör Android. Kan inte hjÀlpa dig men det finns sÀkert motsvarande app som Àr betydligt sÀmreà h fy, du har AjfÄn alltsÄ. DÄ kan vi inte hjÀlpa dig
Ett annat tips Àr att om du vill skriva till nÄgon i en trÄd sÄ anvÀnd citeraknappen pÄ just det inlÀgget
det. Sorryà h fy, du har AjfÄn alltsÄ. DÄ kan vi inte hjÀlpa dig
Ett annat tips Àr att om du vill skriva till nÄgon i en trÄd sÄ anvÀnd citeraknappen pÄ just det inlÀgget
Okej tack för tipset. Ska genast ladda ner appen
Ăven jag har nytt in idag. BytesaffĂ€r frĂ„n Sinn till Seiko. Har fĂ„tt testa svarta sarb pĂ„ lĂ€der pĂ„ GTG och tyckte den var skittrist.
Men denna var överraskande trevlig
Sarb035. 38mmFin! Stl/ref?
Kolla mot en atomklocka istĂ€llet, via exempelvis âEmerald Timeâ appen. Det kanske har förbĂ€ttrats men de appar jag testat har aldrig funkat sĂ€rskilt bra. -16 ska du vara hyfsat nöjd med tycker jag Ă€ven om de gĂ„r att justera till att gĂ„ bĂ€ttre, testa lite olika vilopositioner under natten sĂ„ kan du sĂ€kert fĂ„ den att gĂ„ lite snabbare.Hitta inte den pĂ„ appstore?? Ăr det toolwatch?
FruktansvĂ€rt nöjd med min 035!!Ăven jag har nytt in idag. BytesaffĂ€r frĂ„n Sinn till Seiko. Har fĂ„tt testa svarta sarb pĂ„ lĂ€der pĂ„ GTG och tyckte den var skittrist.
Men denna var överraskande trevlig
Kika annars pÄ nÄgon annan lÀnk frÄn t.ex strapcode. Men vill du endast Ät en lÀnkbit ska vÀl nÄgon kunna avvara en om 12 inlÀgg kan du skriva en köpesannonsHej! Fick precis hem min skx007 med jubileelÀnk och oysterlÀnk. Men de har blivit förkortade och de lÀnkarna som tagits ut följde inte med i paketet. SÀljaren minns inte att han förkortat lÀnkarna och ska försöka hitta dem, men sÀger att han troligtvis inte kommer hitta dem.
Klockan gÄr inte pÄ mig! finns det nÄgon sjÀl dÀr ute med en skx jubileelÀnk, en enda behövs för att klockan ska gÄ pÄ armen. Och en lÀnk med oyster braclet? SÄ jÀvla trÄkigt nÀr det blir sÄhÀr
PM:a mig gÀrna!
Ja den Àr riktigt nice faktiskt. Trodde inte jag skulle tycka detFruktansvÀrt nöjd med min 035!!
Ja den Àr riktigt nice faktiskt. Trodde inte jag skulle tycka det
Kika annars pÄ nÄgon annan lÀnk frÄn t.ex strapcode. Men vill du endast Ät en lÀnkbit ska vÀl nÄgon kunna avvara en om 12 inlÀgg kan du skriva en köpesannons
Okej, det sluta med exakt 22 sekunder. Jag testa den emot en Casio med radiosynk. Funkar nog rĂ€tt bra. Men ska testa den du sa. Tack för hjĂ€lpenKolla mot en atomklocka istĂ€llet, via exempelvis âEmerald Timeâ appen. Det kanske har förbĂ€ttrats men de appar jag testat har aldrig funkat sĂ€rskilt bra. -16 ska du vara hyfsat nöjd med tycker jag Ă€ven om de gĂ„r att justera till att gĂ„ bĂ€ttre, testa lite olika vilopositioner under natten sĂ„ kan du sĂ€kert fĂ„ den att gĂ„ lite snabbare.
Duger sÀkerligen med Casio ocksÄ.Okej, det sluta med exakt 22 sekunder. Jag testa den emot en Casio med radiosynk. Funkar nog rÀtt bra. Men ska testa den du sa. Tack för hjÀlpen
VÄga knappt nÀmna Casio hÀrDuger sÀkerligen med Casio ocksÄ.
Vi finns inte hÀr för att stoppa dig kör i vind!SÄ blev det efter. Riktigt skönt var det att slippa den dÀr dykförlÀgningen pÄ original lÀnken. Tack sÄ jÀvla mycket för alla tips jag fÄtt. Blev ju genast sugen pÄ fler i olika fÀrger
Nope inte testat annat Àn lÀnken. Tycker inte det Àr nÄgra större fel pÄ den men spÀnnet kunde varit smartare utformat (lÀs mer mikrojustering).Har du hunnit prova den pÄ andra band ocksÄ? Gillar den skarpt pÄ mocka ocksÄ!
Aha, testa att maila strapcode annars. Borde ju gÄ att skicka endast en lÀnkbit kan jag tycka.Ja, alltsÄ jag fick ju med en super oyster lÀnk frÄn strapcode men det Àr för litet hade bara behövt en till lÀnkbit till det armbandet för att den ocksÄ ska passa. Segt att lÀgga 900kr för en helt ny för det fattas en bit, som jag dessutom delvis betalat för nÀr jag köpte klockan :/