• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kl 18:00 synka jag min 4 dagar gamla srpa21 mot en digitalare. efter exakt 2,5 Tim 1 sekund för sakta. Vet nÄgon vad som Àr inom marginalerna för en sÄn klocka?:(
En sÄpass ny klocka kan behöva "gÄ in sig" innan den blir stabil ocksÄ. Men 1sekund pÄ 2,5h innebÀr typ - 10spd. Inte helt tokigt och jag tror det Àr inom spec för 4r36, minns inte riktigt.

@vaniljglass var de inte du som undrade vad nÀsta steg upp frÄn en Sarb skulle vara? Kom du fram till nÄgot?

Min Sarb035 kan ha startat nÄgot osunt sug efter en vit GS :D men GS ligger lite lÄngt bort sÄ vill mellanlanda i nÄgot.

SARX ser fina ut men vill inte ha större Àn Sarben pÄ 38mm

Okej.
En sÄpass ny klocka kan behöva "gÄ in sig" innan den blir stabil ocksÄ. Men 1sekund pÄ 2,5h innebÀr typ - 10spd. Inte helt tokigt och jag tror det Àr inom spec för 4r36, minns inte riktigt.
Hoppas det, efter 12 timar sÄ hade den saktats sig 8s. SÄ tippar pÄ 16s pÄ 24tim. Jag bryr mig inte jÀtte mycket eftersom dom brukar stanna nÀr jag skiftar klocka ett par dagar. Men alltid kul att kÀnna att dom gÄr bra. Annars tÀnker jag att man bara kan gÄ förbi urmakaren och fÄ den justerad.

Okej.

Hoppas det, efter 12 timar sÄ hade den saktats sig 8s. SÄ tippar pÄ 16s pÄ 24tim. Jag bryr mig inte jÀtte mycket eftersom dom brukar stanna nÀr jag skiftar klocka ett par dagar. Men alltid kul att kÀnna att dom gÄr bra. Annars tÀnker jag att man bara kan gÄ förbi urmakaren och fÄ den justerad.
-16 s/d Àr inom spec. som sÀger -20/+40 s/d om jag inte minns fel.
Kör appen WatchCheck om du inte redan gör det. Sen skadar det inte att mÀta max 1 gÄng per 24 h, men om man byter klocka ofta sÄ förstÄr jag... jag Àr likadan periodvis och dÄ mÀter jag oftare genom appen för att jag gÀrna vill veta hur klockorna gÄr :)

-16 s/d Àr inom spec. som sÀger -20/+40 s/d om jag inte minns fel.
Kör appen WatchCheck om du inte redan gör det. Sen skadar det inte att mÀta max 1 gÄng per 24 h, men om man byter klocka ofta sÄ förstÄr jag... jag Àr likadan periodvis och dÄ mÀter jag oftare genom appen för att jag gÀrna vill veta hur klockorna gÄr :)
Okej tack för tipset. Ska genast ladda ner appen

Bra klocka! LÀngesedan jag gillade en Seiko sÄ mkt. Perfekt storlek! LÀtt ett av de bÀttre och billigare slÀppen pÄ lÀnge mÄste jag sÀga.

400873D3-57F1-40AD-9361-29BFEB6D11B1.jpeg

Senast Àndrad:
Hitta inte den pĂ„ appstore?? Är det toolwatch?
Kolla mot en atomklocka istĂ€llet, via exempelvis ”Emerald Time” appen. Det kanske har förbĂ€ttrats men de appar jag testat har aldrig funkat sĂ€rskilt bra. -16 ska du vara hyfsat nöjd med tycker jag Ă€ven om de gĂ„r att justera till att gĂ„ bĂ€ttre, testa lite olika vilopositioner under natten sĂ„ kan du sĂ€kert fĂ„ den att gĂ„ lite snabbare.

Hej! Fick precis hem min skx007 med jubileelÀnk och oysterlÀnk. Men de har blivit förkortade och de lÀnkarna som tagits ut följde inte med i paketet. SÀljaren minns inte att han förkortat lÀnkarna och ska försöka hitta dem, men sÀger att han troligtvis inte kommer hitta dem.

Klockan gÄr inte pÄ mig! :( finns det nÄgon sjÀl dÀr ute med en skx jubileelÀnk, en enda behövs för att klockan ska gÄ pÄ armen. Och en lÀnk med oyster braclet? SÄ jÀvla trÄkigt nÀr det blir sÄhÀr :(

PM:a mig gÀrna!

Hej! Fick precis hem min skx007 med jubileelÀnk och oysterlÀnk. Men de har blivit förkortade och de lÀnkarna som tagits ut följde inte med i paketet. SÀljaren minns inte att han förkortat lÀnkarna och ska försöka hitta dem, men sÀger att han troligtvis inte kommer hitta dem.

Klockan gÄr inte pÄ mig! :( finns det nÄgon sjÀl dÀr ute med en skx jubileelÀnk, en enda behövs för att klockan ska gÄ pÄ armen. Och en lÀnk med oyster braclet? SÄ jÀvla trÄkigt nÀr det blir sÄhÀr :(

PM:a mig gÀrna!
Kika annars pÄ nÄgon annan lÀnk frÄn t.ex strapcode. Men vill du endast Ät en lÀnkbit ska vÀl nÄgon kunna avvara en :) om 12 inlÀgg kan du skriva en köpesannons
FruktansvÀrt nöjd med min 035!!
Ja den Àr riktigt nice faktiskt. Trodde inte jag skulle tycka det :)

Kika annars pÄ nÄgon annan lÀnk frÄn t.ex strapcode. Men vill du endast Ät en lÀnkbit ska vÀl nÄgon kunna avvara en :) om 12 inlÀgg kan du skriva en köpesannons

Ja, alltsÄ jag fick ju med en super oyster lÀnk frÄn strapcode men det Àr för litet :eek: hade bara behövt en till lÀnkbit till det armbandet för att den ocksÄ ska passa. Segt att lÀgga 900kr för en helt ny för det fattas en bit, som jag dessutom delvis betalat för nÀr jag köpte klockan :/

Kolla mot en atomklocka istĂ€llet, via exempelvis ”Emerald Time” appen. Det kanske har förbĂ€ttrats men de appar jag testat har aldrig funkat sĂ€rskilt bra. -16 ska du vara hyfsat nöjd med tycker jag Ă€ven om de gĂ„r att justera till att gĂ„ bĂ€ttre, testa lite olika vilopositioner under natten sĂ„ kan du sĂ€kert fĂ„ den att gĂ„ lite snabbare.
Okej, det sluta med exakt 22 sekunder. Jag testa den emot en Casio med radiosynk. Funkar nog rÀtt bra. Men ska testa den du sa. Tack för hjÀlpen

Har du hunnit prova den pÄ andra band ocksÄ? Gillar den skarpt pÄ mocka ocksÄ!
Nope inte testat annat Àn lÀnken. Tycker inte det Àr nÄgra större fel pÄ den men spÀnnet kunde varit smartare utformat (lÀs mer mikrojustering).

Är torsk pĂ„ lĂ€nk sĂ„ brukar alltid falla tillbaka pĂ„ det Ă€ndĂ„ :p

Ja, alltsÄ jag fick ju med en super oyster lÀnk frÄn strapcode men det Àr för litet :eek: hade bara behövt en till lÀnkbit till det armbandet för att den ocksÄ ska passa. Segt att lÀgga 900kr för en helt ny för det fattas en bit, som jag dessutom delvis betalat för nÀr jag köpte klockan :/
Aha, testa att maila strapcode annars. Borde ju gÄ att skicka endast en lÀnkbit kan jag tycka.

Tillbaka
Topp