• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bosse

Friends of KS
Trevligt med lite fÀrg pÄ indexen

P1220613.jpg

(SBGA085)
//Bosse
 

sveol

Cartier
Hm spanat in den men 4 nya klockor under en mÄnad sÀger mig NEJ... MÄste börja sÀlja av nÄgra snart för slut med plats i klocklÄdan...
Eller köpa ny med mer plats ;)

Vill ocksÄ ha! TyvÀr Àr januari fel mÄnad för mig. Men mer prisvÀrd klocka Àn den fÄr man nog leta efter. Saknar min sbdx001 oerhört. Döpte ju hunden till Seiko!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har svĂ„rt att slĂ€ppa Sumon sen ja köpte den, kĂ€nns som om MM300 kommer in mĂ„ste den ut... Älskar sumon nedsjunkna bessel, beslut Ă„ngest, lĂ€st o sett massa review o jĂ€mförelser hela dagen pĂ„ jobbet idag :)
 

sveol

Cartier
Har svĂ„rt att slĂ€ppa Sumon sen ja köpte den, kĂ€nns som om MM300 kommer in mĂ„ste den ut... Älskar sumon nedsjunkna bessel, beslut Ă„ngest, lĂ€st o sett massa review o jĂ€mförelser hela dagen pĂ„ jobbet idag :)

Du kommer inte Ängra dig. Sumo bra, mm300 bÀttre. Mycket bÀttre.

Fit och finish i vÀrldsklass!
 

NewMexico

Omega
Hej!
NÄgon som handlat av speedtimerkollektion pÄ eBay? HÀngslen och livrem pÄ dÄ de bara sÀljer till "hobby watchmakers and collectors" - men tÀnkte höra vad man kan förvÀnta sig? De kör ju filipino-upplÀgg med Seikodykare med nya aftermarket visare, tavla och bezel-insert. TÀnkte bara höra vad folk hade för upplevelser vid bestÀllning dÀrifrÄn?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hej!
NÄgon som handlat av speedtimerkollektion pÄ eBay? HÀngslen och livrem pÄ dÄ de bara sÀljer till "hobby watchmakers and collectors" - men tÀnkte höra vad man kan förvÀnta sig? De kör ju filipino-upplÀgg med Seikodykare med nya aftermarket visare, tavla och bezel-insert. TÀnkte bara höra vad folk hade för upplevelser vid bestÀllning dÀrifrÄn?
Jag har bara köpt delar, inga hela klockor. Har funkat utmÀrkt.
 

Case

Panerai
Nyinkommen SBCM023
Tack till @niclasnice som slÀppte denna till mig
image.jpeg

image.jpeg

Ska bara korta lÀnken lite...:)
Den dÀr Àr sÄ mumsig! Hör gÀrna av dig om du flippar! Jag har en fablÀss för den dÀr serien av urverk och den jag har med 8F32 Àr lite för liten.

MÀrkligt att de satt i ett 8F35 verk, som ju har GMT, nÀr det rÀckt med 32 eller 33. I övrigt ska det vÀl vara samma?

EDIT: jag blandade ihop 8F35 med 8F56...
 
  • Like
Reactions: jsb

MickeJ

Panerai
Tack för svar. TÀnkte mer vad man kunde förvÀnta sig. Att klockorna i regel gÄr bra eller om det var helt random.

Jag har köpt nÄgon klocka dÀr för en massa Är sedan. Den var kosmetiskt sönderpolerad pÄ sÀmsta möjliga sÀtt (med mÀngder av polermedel kvar i skrymslen och alla kanter och fasningar borta), verket var inte alls ÄtgÀrdat och det ersatta glaset var av sÀmsta tÀnkbara kvalitet. Klockan levererades dock helt enligt beskrivning sÄ inget konstigt sÄ men upplever dem som en "chop-shop".
 

NewMexico

Omega
Jag har köpt nÄgon klocka dÀr för en massa Är sedan. Den var kosmetiskt sönderpolerad pÄ sÀmsta möjliga sÀtt (med mÀngder av polermedel kvar i skrymslen och alla kanter och fasningar borta), verket var inte alls ÄtgÀrdat och det ersatta glaset var av sÀmsta tÀnkbara kvalitet. Klockan levererades dock helt enligt beskrivning sÄ inget konstigt sÄ men upplever dem som en "chop-shop".
MisstÀnkte detta, har fÄtt liknande klocka frÄn Filippinerna, framförallt ersÀttningsglas Àr ju en big no no.

Lite skumt att de pÄstÄr vÀnda sig till "collectors" dÄ dÄligt servade klockor med massa aftermarket troligtvis inte Àr nÄgot en collector gÄr igÄng pÄ
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hur fĂ„r man tag pĂ„ en Seiko SARG003 nu, för den har vĂ€l utgĂ„tt? NĂ„gon som vet om nĂ„n ÅF har den? Eller kanske har nĂ„gon en till salu? ;)
 
Topp