80talisten
I wish a could afford a real gold Rolex!
Fjant-Rolex...SÀlja din fjant-Rolex och köp en ny GS, det Àr det enda vettiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fjant-Rolex...SÀlja din fjant-Rolex och köp en ny GS, det Àr det enda vettiga.
JÀvligt snygg iaf!NÄgon som sitter pÄ en SNDC91 och har lust att skriva nÄgra ord om den? Gillar utseendet. 40mm kronograf i titan med solid lÀnk.
![]()
MÄste vara ganska ny modell va!?NÄgon som sitter pÄ en SNDC91 och har lust att skriva nÄgra ord om den? Gillar utseendet. 40mm kronograf i titan med solid lÀnk.
![]()
Diashield Àr en ytbehandling som skall öka reptÄligheten hos materialet den appliceras pÄ. Har inte Àgt SDGM003 sjÀlv men erfarenhetsmÀssigt sÀger jag att den modellen Àr vÀldigt vÀlgjord och har ett bra mellanklassurverk. Brightz som modelllinje Àr mer genomarbetad och pÄkostad Àn tex SARB linjen.HallÄ dÀr!
Har fÄtt upp ögonen för en Seiko SDGM003. Hur Àr den kvalitetsmÀssigt och vad Àr Seikos diashield? Har hört att @yonsson ska vara Seiko expertÀr helt okunnig om Seiko sÄ lite hjÀlp hade varit kul. Har googlat en del och lÀst pÄ watchuseek och folk verkar gilla den.
![]()
Graverade klockor kan vara riktigt coolt. Har dock inte bestÀmt mig för om det dÀr blev lite vÀl mycket lederhosen?SÄg precis det hÀr pÄ r/watches. Graverad Alpinist...
![]()
Album med fler bilder:
http://imgur.com/a/N8g4M
FrÄn den hÀr trÄden:
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/47xtgt/seiko_alpinist/
Vet inte. Antog att den funnits ett tag eftersom bÄde Creation och Sky verkar ha sÄlt slut. Har hittat nÄgra sÀljare pÄ eBay som har den.MÄste vara ganska ny modell va!?
Ja, supertrÄkigt eftersom den tickat sÄ fint tidigare som sagt. Tar kontakt med Optura och ser till att rucka den!TrÄkigt, skall ju klara bÀttre prestanda Àn sÄ. Inga högtalare i nÀrheten av klockans förvaringsplats? Du bör kunna ta den till vilken Seiko AD som helst. Troligen ruckas den av Optura i Norge. Bli inte förvÄnad om det kostar dig en slant för transporten. Be om kostnadsförslag.
NĂ„gon som sitter pĂ„ den hĂ€r lite bortglömda titan-chronographen? Tycker den ser svincool ut. Visst, 356 Fliger-inspirerad kanske men Ă€ndĂ„. Skruvad krona och 200M WR. Ăr den nĂ„got att ha? Har ev en pĂ„ ingĂ„ng.
SNA139
![]()
SNA141
![]()
SNA195 - StÄl
![]()
Skön! Ser ut som bra grepp i vridningen. Titan eller?H803-7001 frÄn 92.
![]()
TackSkön! Ser ut som bra grepp i vridningen. Titan eller?
Bandhornen ser ut att vara skapta för Nato/Zulu. Vad Àr det för bandbredd?H803-7001 frÄn 92.
![]()
Precis vad jag tÀnkt! à terkommer. Tror det Àr 19mmBandhornen ser ut att vara skapta för Nato/Zulu. Vad Àr det för bandbredd?
2 snyggingar det dÀr, men datum(en) vÀcker lite ???Hmm, vilken tar man till jobbet i morgon dÄ!? SBGH005 eller SBGA127... Gillar lÀtthet hos titanboetten och tavelfÀrgen pÄ SBGA. Gillar Hibeatverket och samarbetet mellan visare och smala index pÄ SBGH, tycker faktiskt SBGH kÀnns mer stabil Àn SBGA.
TÀnkte mest pÄ att skriva ut ett skÀrmdump som frikort till frun "men alla ser ju likadana ut" alt "har inte du redan en sÄdan ?" Du Àr skarp som ser detaljerna.2 snyggingar det dÀr, men datum(en) vÀcker lite ???
//Bosse
Jag hade missat att det var skottÄr. InstÀllda för mÄnadsvÀxling...2 snyggingar det dÀr, men datum(en) vÀcker lite ???
//Bosse
Verkar vara 19mm men 21mm funkar oxÄ bra (Marine nationale strappen). Natot Àr 20mm.Bandhornen ser ut att vara skapta för Nato/Zulu. Vad Àr det för bandbredd?
Har letat efter min första vettiga klocka ett tag och gjorde som sÄ mÄnga andra och bestÀmde mig för att Seiko Skx007 var perfekt att börja med. Jag kom ganska snabbt fram till att de var lite halvsvÄra att fÄ tag pÄ sÄ jag var glad nÀr jag tillslut hittade en pÄ Skywatches. Jag la en bestÀllning och glad i hÄgen cyklade jag ner till Ica eftersom detta mail damp ner i inkorgen idag:
Finally! Seiko Automatic Diver SKX007K1 SKX007 Watch x 1 was delivered to its destination on 29 February, 2016 16:53.
Eftersom jag var beredd pÄ att en rejÀl pjÀs skulle presentera sig sÄ blev jag rejÀlt besviken nÀr detta lÄg framför mig:
![]()
För visst Àr det en SKX031 vi har framför oss?
Hur gÄr man nu tillvÀga? Har hört att de har ganska kassa retursystem...
Hur som helst sÄ Àr detta min första post pÄ detta trevliga forum. Hej KS!
//O
Det Àr en 007:a. Perfekt size juHar letat efter min första vettiga klocka ett tag och gjorde som sÄ mÄnga andra och bestÀmde mig för att Seiko Skx007 var perfekt att börja med. Jag kom ganska snabbt fram till att de var lite halvsvÄra att fÄ tag pÄ sÄ jag var glad nÀr jag tillslut hittade en pÄ Skywatches. Jag la en bestÀllning och glad i hÄgen cyklade jag ner till Ica eftersom detta mail damp ner i inkorgen idag:
Finally! Seiko Automatic Diver SKX007K1 SKX007 Watch x 1 was delivered to its destination on 29 February, 2016 16:53.
Eftersom jag var beredd pÄ att en rejÀl pjÀs skulle presentera sig sÄ blev jag rejÀlt besviken nÀr detta lÄg framför mig:
![]()
För visst Àr det en SKX031 vi har framför oss?
Hur gÄr man nu tillvÀga? Har hört att de har ganska kassa retursystem...
Hur som helst sÄ Àr detta min första post pÄ detta trevliga forum. Hej KS!
//O