• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Allt som oftast men det Àr inget man kan rÀkna med (som i det hÀr fallet). Köper man inte direkt frÄn AD köper man de facto frÄn en grÄhandlare. Fördelen med att handla frÄn Uret Àr vÀl dÄ snarare att svensk lag gÀller, 1 Ärs garanti och 3 Ärs reklamation bör vara ens vÀn dÀr.

Jo, men vad importören gnÀller om i dessa fall Àr att certet inte Àr stÀmplat av ad. Köper du frÄn uret Àr certet stÀmplat av ad och tillverkargarantin kan göras gÀllande!

image.jpeg
Åhhh mmm...

NÄgon hÀr som Àr inne pÄ http://www.thewatchsite.com/
Försöker köpa en klocka pÄ den siten fast han som sÀljer börjar yra om referenser och det har jag inte pÄ den siten, har bara fem mÄste posts. Kontakta mig via PM om ni kan hjÀlpa.

Hagströms Ur vid Odenplan har nu SRP777 inne. Jag bad dom ta in dom nÄgon gÄng i nov/dec, men han visste inte om han skulle fÄ nÄgra, sÄ jag köpte pÄ annat hÄll. Nu fick jag besked om att han har fÄtt in den, sÄ det ska vÀl gÄ att titta förbi och klÀmma.

Även Klockmaster Globen har fĂ„tt in sina + nya Shogun.

Vet ni vad de tar för den i svenska kronor och ören?

Kan du inte se skillnaden sÄ kan du nog skita i den. :D
MÄnga handlare hittar pÄ egna Àndelser som visar exempelvis om klockan kommer pÄ lÀnk eller lÀder.
Haha jo men SSB025P2 kommer pÄ lÀder. SÄ fattar verkligen inte skillnaden mellan P1 och PC.š
Men du har nog rÀtt. Strunt samma :)

Troligen ett bra alternativ. Vet bara inte vad jag skall söka efter. Vad heter lÀnken och/eller ÀndlÀnkarna? Om de nu har ett specifikt namn.
Man fÄr liksom köra lite detektivarbete, bildgooglas du sÄ hittar du exempelvis denna bild dÀr namnet pÄ ÀndlÀnkarna stÄr:
Seiko+sport+pepsi+-+mesin.jpg

Sen Àr det bara att ebay-jaga, kolla in dÄligt namnade auktioner mm. Sist jag behövde en SEIKO-lÀnkbit köpte jag tillslut en extra klocka frÄn Pakistan som var skabbig och inte fungerade. Jobba jobba!

Man fÄr liksom köra lite detektivarbete, bildgooglas du sÄ hittar du exempelvis denna bild dÀr namnet pÄ ÀndlÀnkarna stÄr:
Seiko+sport+pepsi+-+mesin.jpg

Sen Àr det bara att ebay-jaga, kolla in dÄligt namnade auktioner mm. Sist jag behövde en SEIKO-lÀnkbit köpte jag tillslut en extra klocka frÄn Pakistan som var skabbig och inte fungerade. Jobba jobba!
Roger that! Tack Yonsson!

Jag övervÀger Àven att göra klockan badvÀnlig och vad jag hittar sÄ Àr det tvÄ packningar (glas och boettlockspackningen) samt kronan som behöver bytas. Kan jag göra detta sjÀlv utan en sÄdan dÀr press som anvÀnds för att trycka tillbaka glaset?

Jag övervÀger Àven att göra klockan badvÀnlig och vad jag hittar sÄ Àr det tvÄ packningar (glas och boettlockspackningen) samt kronan som behöver bytas. Kan jag göra detta sjÀlv utan en sÄdan dÀr press som anvÀnds för att trycka tillbaka glaset?
Det blir ju nÀstan som en PM-konversation nu men skit samma. :)
Bakpackning Àr inga konstigheter, det Àr en vanlig standardpackning. Glaspackning brukar man kunna skita i att byta. Kronpackningen dÀremot Àr ett gummirör som sitter fast i boettens "hÄl för kronaxeln" och dessa gÄr inte att fÄ tag pÄ lÀngre. Du kan nog tyvÀrr pÄ grund av den anledningen glömma att du kan fÄ den annat Àn stÀnksÀker.

Jag hade bytt enbart bakpackning och varit nöjd med att den Àr nÄgorlunda stÀnksÀker.

Det blir ju nÀstan som en PM-konversation nu men skit samma. :)
Bakpackning Àr inga konstigheter, det Àr en vanlig standardpackning. Glaspackning brukar man kunna skita i att byta. Kronpackningen dÀremot Àr ett gummirör som sitter fast i boettens "hÄl för kronaxeln" och dessa gÄr inte att fÄ tag pÄ lÀngre. Du kan nog tyvÀrr pÄ grund av den anledningen glömma att du kan fÄ den annat Àn stÀnksÀker.

Jag hade bytt enbart bakpackning och varit nöjd med att den Àr nÄgorlunda stÀnksÀker.
Allt jag skriver hÀr Àr ÀndÄ offentliga uppgifter. :)

Tack Gud för bra svar. Skall leta upp en bakpackningen och lÄta byta ut den. NÄvÀl, bara jag kan tvÀtta av klockan sÄ Àr jag nöjd.

Tillbaka
Topp