• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Holken

Panerai
Det Àr min bild :) flatvent kallas vÀl originalen som man nÀmnt ovan. Just detta Àr ett bonetto 284 i mörkblÄ fÀrg.

Dom svarta original bonettona finns lite varstans att köpa. Dom fÀrgglada sÀljs pÄ watchgecko och Àr vÀl förmodligen nÄn typ av special bestÀllning.

Ska man köpa svart eller blÄtt gummi till skx009? Aldrig sett nÄgon live men pÄ vissa bilder ser tavlan svart ut och ibland kan tavla se blÄ ut. Svart tavla=svart gummi. BlÄ tavla= blÄtt gummi?!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ska man köpa svart eller blÄtt gummi till skx009? Aldrig sett nÄgon live men pÄ vissa bilder ser tavlan svart ut och ibland kan tavla se blÄ ut. Svart tavla=svart gummi. BlÄ tavla= blÄtt gummi?!
MörkblÄtt gummi till 009:an sÄklart!:) (Tavlan Àr ordentligt mörkmörkblÄ).
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är tavla mörkblĂ„ sĂ„ hĂ„ller jag med dig!!
FÄr googla lite pÄ mörkblÄa gummin eller Àr det Bonetto 284 frÄn Gecko som gÀller?
Jag kör blÄtt Isofrane. Funkar riktigt bra.:)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
 

Bryngel

Breitling
2-Faktor
TÀnkte bjuda pÄ nÄgra bilder pÄ en av mina lite nyare Seikos. SUN031P1 med GMT. Tavlan Àr hÀrligt blÄ och har en lÀtt manchesterstruktur pÄ centrala delen av tavlan. Den köptes pÄ CreationWatches för ett Är sedan och trots deras blandade rykte sÄ har klockat funkat bra. Den Àr nÄgot stor med sina 44 mm men den sitter ÀndÄ helt ok pÄ min 18,5 mm's handled. Sen kan jag tycka att det Àr liiite synd att de har smackat pÄ med tre rader text pÄ nedre delen av tavlan men med den prislappen kan man inte fÄ allt!
IMG_6348.JPG
IMG_6345.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kom tack för info!
Funkar 284 med seikon orginalbars? LÀst nÄgonstans att dom ska vara vÀldigt tjocka!
Jag har iaf fatbars i mina. Sen Àr det ju lite problematisk att fÄ ut dom :) jag har löst det genom att köpa fler fat bars frÄn ebay frÄn sÀljaren twente(o). Vissa andra sÀger att man bör ha nÄgot tunnare. Jag gillar iaf att bara ha fatbars
 

V.Price

Omega
2-Faktor
Är lite sugen pĂ„ en blĂ„ Sumo (Ă€ven om den inte har dagvisning).
Vet ni om det Àr nÄgon skillnad pÄ sbdc003 och sbdc033, förutom tavlan?
Jag tycker den gamla Àr snyggare men Àr det nÄgra andra förÀndringar/förbÀttringar pÄ den nya som gör att man bör vÀlja den istÀllet? @yonsson kanske vet? LÄnad bild:
 

Bilagor

  • sumo.JPG
    sumo.JPG
    78.6 KB · Visningar: 43

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är lite sugen pĂ„ en blĂ„ Sumo (Ă€ven om den inte har dagvisning).
Vet ni om det Àr nÄgon skillnad pÄ sbdc003 och sbdc033, förutom tavlan?
Jag tycker den gamla Àr snyggare men Àr det nÄgra andra förÀndringar/förbÀttringar pÄ den nya som gör att man bör vÀlja den istÀllet? @yonsson kanske vet? LÄnad bild:
Det Àr bara tavlan som skiljer. Ingen ny krona, ingen ny lume, ingen ny ytbehandling. Bara ny tavla.
 
Topp