Vad blir det?Precis lagt min första bestÀllning pÄ C24, fortsÀttning följer ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad blir det?Precis lagt min första bestÀllning pÄ C24, fortsÀttning följer ....
Ser grymt ut! Also, hÀftig higonokami.LÀnk frÄn Hongkong, klocka köpt i Singapore och paketöppningskniv frÄn Japan
![]()
Summan blir en SKX011 pÄ Strapcode Angus
![]()
Wristshot pÄ sommarklockan 2017.
![]()
Tack, anvÀnder bara den vid paketöppningarSer grymt ut! Also, hÀftig higonokami.![]()
LÀnk frÄn Hongkong, klocka köpt i Singapore och paketöppningskniv frÄn Japan
![]()
![]()
![]()
Den gick nÀstan pÄ 1700:- (190 USD) fast dÄ pÄ gummit. Med cert och instruktionsbok men utan lÄdor.Snyggt! Gick i SKX007 tankar men funderar nu pÄ den dÀr istÀllet, vad gick klockan pÄ?
Grymt ser kanon ut!LÀnk frÄn Hongkong, klocka köpt i Singapore och paketöppningskniv frÄn Japan
![]()
![]()
![]()
Grattis! Bra kombo!LÀnk frÄn Hongkong, klocka köpt i Singapore och paketöppningskniv frÄn Japan
![]()
![]()
![]()
Ăr modellen utgĂ„ngen och endast JDM?Den gick nĂ€stan pĂ„ 1700:- (190 USD) fast dĂ„ pĂ„ gummit. Med cert och instruktionsbok men utan lĂ„dor.
Tack, vÀldigt mycket klocka för lite pengar. MÄste sÀga att jag blev positivt överraskad av Angus-lÀnken, mycket gedigenGrymt ser kanon ut!
Tror den Ă€r utgĂ„ngen men den gĂ„r hitta lite överallt. Ingen aning om den endast Ă€r JDM. Köpte bara pĂ„ utseende plus att jag vet att man fĂ„r kvalitĂ© om man köper SeikoĂr modellen utgĂ„ngen och endast JDM?
Hittade ganska mycket info i denna lĂ€nken:Ăr modellen utgĂ„ngen och endast JDM?
HÄller med dig!Grattis! Bra mycket finare Àn dom nya!
Bra byte, grattis!2 minuter senare, otroligt nöjd med bytet. Bytte dock bort min Padi paddan, inte cocktailen. Stort tack till @Blackpercy för trevligt bemötande!
![]()
NĂ„gon hade dĂ„lig smak men nu ser den riktigt bra ut!Ăntligen har jag fĂ„tt ett originalglas monterat pĂ„ denna, innan hade nĂ„gon klĂ„pare satt i ett extremt kupat glas som inte alls lirade med klockan. @rogart-63 gjorde vad min lokala urmakare inte visste hur han skulle fixa, vilket kĂ€nns rĂ€tt obegripligt.
Min egna poor mans snowflake, om man sÄ vill
![]()
Dubbel postar denna dÄ jag Àr sÄ barnsligt förtjust i alla smÄ detaljer jag börjar upptÀcka.
![]()
Index har samma typ av slipning som pÄ mina GS. Visarna Àr borstade pÄ ett sÀtt som gör att dom blÀnker.
![]()
Tavlan (solpanelen) som skiftar i sunburst svart/brun visar sig vara ett cirkel mönster.
Snygg fÀrg pÄ tavlan, och dom gör sig riktigt bra pÄ lÀder ocksÄ. Möjligen bygger original lÀdret lite sÄ den ser lite klumpig ut. Jag var instÀlld pÄ att ha den med lÀnk dÄ jag kommer blöta ner den en del, men kommer sÀkert ha den pÄ nÄgot 22mm lÀder ocksÄSuper! Gillar de med mindre kludd pÄ tavlan. HÀr Àr en frÄn Basel.
![]()
Siffrorna Àr olika grundarkitektur skulle man kunna sÀga, 9 Àr siffran för GS och 8 Àr siffran för Prospex version med samma arkitektur, dock finns 8R48 inte som GS-version sÄ det stÀmmer inte fullt ut.Finns det nÄgot system i hur Seiko namnger sina urverk? Har siffrorna i början nÄgot betydelse? Och bokstÀverna? 4R**, 6R**, 8L**?, 9S** osv. Tyckte först att större siffra innebÀr högre nivÄ men sedan sÄg jag 7S** vilket Àr ju definitivt inte bÀttre Àn 6R.
Fun fact som kanske Àr allmÀnt vedertagen:Grattis! Jösses vad frÀnt inseret var, finishen Àr stenhÄrd!
à fasiken, riktigt fun fact! GÀller med andra PADI med?Fun fact som kanske Àr allmÀnt vedertagen:
InlÀgget har en yta i zirkoniumoxid, alltsÄ keramik, precis som keramiska inlÀgg, den Àr ju dock inte solid keramisk .![]()
Du menar turtlesĂ fasiken, riktigt fun fact! GĂ€ller med andra PADI med?