• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dalinar

Breitling
Har verkligen förÀlskat mig i Seiko efter denna trÄd! Speciellt sarb017 och de olika cocktail modellerna. Lustig kurva klockintresset har tagit, började med en Fossil som första klocka och dÀrefter blex det en Rolex 216570 och nu vill man ha nÄgot helt annat :)
 

Psykel

Patek
Har verkligen förÀlskat mig i Seiko efter denna trÄd! Speciellt sarb017 och de olika cocktail modellerna. Lustig kurva klockintresset har tagit, började med en Fossil som första klocka och dÀrefter blex det en Rolex 216570 och nu vill man ha nÄgot helt annat :)
Tror det kallas mognad? ;)
LÄter som en bra utveckling, men rekommenderar att undvika vintage. Plötsligt stÄr du dÀr ett Är senare med 23 vintage Seiko i lÄdan. Det var vad som hÀnde en kompis kompis. :D
 

Dalinar

Breitling
Tror det kallas mognad? ;)
LÄter som en bra utveckling, men rekommenderar att undvika vintage. Plötsligt stÄr du dÀr ett Är senare med 23 vintage Seiko i lÄdan. Det var vad som hÀnde en kompis kompis. :D

Hehe mm det kanske Àr det de gör, glad att man rört sig bort frÄn Fossil iaf.. ;) .

Det lÄter farligt, finns nog viss risk frugan blir upprörd vid en sÄ stor samling ocksÄ..
 

Psykel

Patek
Hehe mm det kanske Àr det de gör, glad att man rört sig bort frÄn Fossil iaf.. ;) .

Det lÄter farligt, finns nog viss risk frugan blir upprörd vid en sÄ stor samling ocksÄ..
Det fina med Seiko Àr att dom sÀllan drar ivÀg i pris om det inte Àr nÄt spektakulÀrt. Endast 3 av mina 23 kostade över 1000 kr. BÀsta fyndet var 4 st quartzare frÄn 80-talet för 3 kr pÄ tratten, varav en faktiskt funkade! 75-öresklocka! :D
 

Eqn

Panerai
Ja jag söker objekt strax norr om SARX.

Sdgm001/003 skulle kunne va ett alternativ? Diggar min, ca 5000:- begagnade.
IMG_20170905_182709.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det fina med Seiko Àr att dom sÀllan drar ivÀg i pris om det inte Àr nÄt spektakulÀrt. Endast 3 av mina 23 kostade över 1000 kr. BÀsta fyndet var 4 st quartzare frÄn 80-talet för 3 kr pÄ tratten, varav en faktiskt funkade! 75-öresklocka! :D
Att de tre kostar över 100 papp/st glömde du nÀmna. ;)
 

tomten1919

Breitling
2-Faktor
Hej, ny pÄ hÀr pÄ klocksnack och ej sÄ erfaren inom klockvÀrden.
har planerat att Äka till japan i vinter el vÄr och har hört mycket om Seikos som endast sÀljs i japan. har nÄgon nÄgra förslag pÄ intressanta modeller som man skall hÄlla ögonen öppna för?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, ny pÄ hÀr pÄ klocksnack och ej sÄ erfaren inom klockvÀrden.
har planerat att Äka till japan i vinter el vÄr och har hört mycket om Seikos som endast sÀljs i japan. har nÄgon nÄgra förslag pÄ intressanta modeller som man skall hÄlla ögonen öppna för?
Du Àr nÄgra Är försenad till festen. ;)
Japanexklusiva SEIKO-modeller Àr tyvÀrr sÀllsynt nu för tiden, annat var det för 5 Är sedan.
 

ursula

Omega
Hej,
Jag har nyligen ökat min medvetenhet om klockor och dÀrmed blivit klockentusiast.
HĂ€rmed kan jag glatt presentera mina första ''automatare'': ✔ SNZF15K1 & SNZF17K1 ⌚➕⌚ =2ïžâƒŁ
  • En i "Pepsi" nyanser âšȘ dĂ€r jag Ă€ven satt pĂ„ ett Blue camo band frĂ„n Bonetto som gör klockan mer passande för sportiga aktiviteter
  • En i klassisk "black in black"⚫⚫⚫ med originalband i stĂ„l frĂ„n Seiko för mer dressade situationer
Klockorna ser ut att vara identiska men SNZF17K1 har en diameter som ligger pÄ 41mm med diameter pÄ SNZF15K1 ligger 42mm.

En kul grej med dessa klockor Àr att det verkar som att de aldrig lanserats till den skandinaviska marknaden enligt vad jag hört frÄn ett par urmakare i Sverige. Har ni annan info om det varsÄgoda och kommentera :)

Mina fick jag bestÀlla frÄn Tyskland Brett sortiment pÄ Seiko och bra priser.

Seiko.jpg
Kul! Sitter sjÀlv och kollar pÄ samma modeller men kan inte bestÀmma mig för vilken. Vore kul att se nÄgra wrist shots pÄ dom!
VarifrÄn bestÀllde du dom?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Letar efter lÀnk till SKA371 Àven kallad "BFK" m.a.a original bandet gÄtt av. Intresserad bÄde av org. samt AM. Tacksam för alla tips:)
 

ursula

Omega
Kan verkligen inte bestÀmma mig mellan SNZF17 och SNZF15, vad sÀger ni? De Àr bÀgge billiga men kÀnns onödigt att köpa bÀgge eftersom jag bara lÀr anvÀnda en av dom.
 
Topp