• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inga stensÀkra bevis, men har inte sett en daini-logga efter omkring 87-88. SQ-loggan tycks ha försvunnit nÄn gÄng dÄ ocksÄ. Sen verkar bÄde daini- och suwa-loggorna fÄtt glida ner till ref-texten lÀngst ner nÄn gÄng i mitten av 80-talet.
Drar tillbaks mitt ”definitivt 1982” till ”nĂ€stan helt sĂ€ker pĂ„ 1982”.
Hehe, en hel vetenskap, svĂ„rt att ha koll pĂ„ alla modeller och Ă„rtal i hövvet. 7an i urverket 7122 skvallrar ju dock om 80-tal och kollar man stilen pĂ„ klockan sĂ„ kĂ€nns den ju vĂ€ldigt ”80”, jag hade ocksĂ„ sagt 1982. :)

Det finns ju kataloger frÄn 82 online, @mace fÄr blÀddra/googla lite.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Köp en mini turd dÄ, det Àr ju det den Àr till för. :)
Köp mig!
18A33108-17C1-45CC-8A10-EFF5FFF8044B.jpeg
 

Psykel

Patek
Hehe, en hel vetenskap, svĂ„rt att ha koll pĂ„ alla modeller och Ă„rtal i hövvet. 7an i urverket 7122 skvallrar ju dock om 80-tal och kollar man stilen pĂ„ klockan sĂ„ kĂ€nns den ju vĂ€ldigt ”80”, jag hade ocksĂ„ sagt 1982. :)

Det finns ju kataloger frÄn 82 online, @mace fÄr blÀddra/googla lite.
Den palladiumplÀtterade glasringen kÀnns som 80-tal ocksÄ. Var lite smÄvanligt hos Seiko under 70-talet. Har en helvild frÄn 69 med palladiumplÀtterad boett som jag borde fÄ ordning pÄ... Den gick jÀttebra tills den plötsligt började rusa en dag.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Definitivt 1982 med tanke pĂ„ SQ och Daini-loggorna. Sjukt fin! Högkvalitativt verk och palladiumplĂ€tterad glasring. Det Ă€r den frĂ„n tradera nyligen, va? Ångrar bittert att jag glömde bort den och tradera buggade ur och inte skickade pĂ„minnelsemail... Stort grattis!

Tack för hjÀlpen! Och tack för grattis - det Àr den frÄn tradera. Knappt beskriven och suddiga bilder. Ser mint ut. Ska bara fÄ i nytt batteri och se att den inte Àr död, men det har jag svÄrt att tro. Kul att man fortfarande kan fynda Seiko pÄ tradera - 256 kr inkl frakt. :)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
NÄgon som Àgt en SNA225p1 och kan sÀga nÄgot om den?
Jag gillar lite bitigare klockor,mellan varven.
 

Bilagor

  • CB324AE9-E32C-4254-9E9E-2D00113D5CD7.jpeg
    CB324AE9-E32C-4254-9E9E-2D00113D5CD7.jpeg
    43.3 KB · Visningar: 1

Psykel

Patek
Tack för hjÀlpen! Och tack för grattis - det Àr den frÄn tradera. Knappt beskriven och suddiga bilder. Ser mint ut. Ska bara fÄ i nytt batteri och se att den inte Àr död, men det har jag svÄrt att tro. Kul att man fortfarande kan fynda Seiko pÄ tradera - 256 kr inkl frakt. :)
Seikos quartzare frÄn 70- och 80-talet Àr grymt underskattade!
 
Topp