• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Det Ă€r min enda automat nu. Har sĂ„lt av allt annat! Men – jag behöver nĂ„gon som Ă€r mer allround. Jag tĂ€nker svart och vit. Ska bara komma pĂ„ vad. Klockfonden Ă€r inte vad den varit, men visst kapital finns. :) Det rĂ€cker till en Sinn i alla fall. ;)

(sen Àr jag sugen pÄ en Seiko dykare ocksÄ)
Denna Ă€r ju fin → https://klocksnack.se/threads/spb12...eries-limited-edition-öppen-för-byten.141597/
 
Btw: haft den pÄ lÀnken bra lÀnge nu. Gillar lÀnk!
955F8EA1-E70D-4417-BB60-7B6312A5BF7C.jpeg

Men, det Àr ju detta som retar mig... PÄ bild (den hÀr bilden i synnerhet) och i teorin Àlskar jag ju alpinisten. (Bortsett hajtandsvarianten dÄ, ser inget som helst syfte för dess existens...) Denna bilden visar ju en klocka som Àr helt perfekt. Precis vad jag letar efter. RÀtt storlek. LÀttlÀst. Fulsnygg pÄ rÀtt sÀtt. Guld, katedralvisare, lumibrite, KOMPASS... Varför kÀnner jag inte samma sak nÀr jag har den pÄ handleden?! Nu Àr det ju detta som plÄgar mig. :)

Fan vet... Det Àr nÀstan sÄ att jag skulle Äka och köpa en, och sedan helt enkelt tvinga mig sjÀlv att börja gilla den i verkligheten ocksÄ.

Fattar att det Àr helt fel approach. Men detta Àr ju en klocka man lustat över sÄ lÀnge. Ska man bara ge upp den kÀnslan?
 
Men, det Àr ju detta som retar mig... PÄ bild (den hÀr bilden i synnerhet) och i teorin Àlskar jag ju alpinisten. (Bortsett hajtandsvarianten dÄ, ser inget som helst syfte för dess existens...) Denna bilden visar ju en klocka som Àr helt perfekt. Precis vad jag letar efter. RÀtt storlek. LÀttlÀst. Fulsnygg pÄ rÀtt sÀtt. Guld, katedralvisare, lumibrite, KOMPASS... Varför kÀnner jag inte samma sak nÀr jag har den pÄ handleden?! Nu Àr det ju detta som plÄgar mig. :)

Fan vet... Det Àr nÀstan sÄ att jag skulle Äka och köpa en, och sedan helt enkelt tvinga mig sjÀlv att börja gilla den i verkligheten ocksÄ.

Fattar att det Àr helt fel approach. Men detta Àr ju en klocka man lustat över sÄ lÀnge. Ska man bara ge upp den kÀnslan?
Jag hade nÀstan samma tankar om Alpinisten som du har nu. Gillade dem oftast pÄ bild, ibland till och med i skyltfönstret nÀr man var och kollade pÄ en.
Men nĂ€r jag testade den i butik sĂ„ var jag inte sĂ„ld. Sen fick jag min spb199 och looord o lord! Är helt sĂ„ld pĂ„ alpinist nu. Magisk tavla, bra finnish, bekvĂ€m storlek och vĂ€ldig all-round som funkar att bĂ€ra med det mesta.
 
Senast Àndrad:
Jag hade nÀstan samma tankar om Alpinisten som du har nu. Gillade dem oftast pÄ bild, ibland till och med i skyltfönstret nÀr man var och kollade pÄ en.
Till och med nĂ€r jag testade den i butik sĂ„ var jag inte sĂ„ld. Sen fick jag min spb199 och looord o lord! Är helt sĂ„ld pĂ„ alpinist nu. Magisk tavla, bra finnish, bekvĂ€m storlek och vĂ€ldig all-round som funkar att bĂ€ra med det mesta.
Jag fick min för en vecka sedan och jag har haft orimligt svÄrt att ta av mig klockan över huvud taget och idag nÀr jag bytte över till min Steinhart-dykare sÄ kÀnns dykaren bara sÄ himla obekvÀm i förhÄllnade. Kanske placebo för att jag egentligen vill ha alpinisten förvisso, men ÀndÄ :)
 
Man kan inte annat Àn instÀmma, den Àr ruggigt fin.
IMG_20201124_094844.jpg


Men en tanke som slog mig nu pÄ morgonen nÀr jag diska av klockan, hur funkar det med kronan till compass ringen och vattentÀtheten, alla sÀger att man fÄr absolut inte röra kronan under vatten men kronan till compassen Àr vÀldigt lÀtt att snurra pÄ av misstag.
 
Man kan inte annat Àn instÀmma, den Àr ruggigt fin.
IMG_20201124_094844.jpg


Men en tanke som slog mig nu pÄ morgonen nÀr jag diska av klockan, hur funkar det med kronan till compass ringen och vattentÀtheten, alla sÀger att man fÄr absolut inte röra kronan under vatten men kronan till compassen Àr vÀldigt lÀtt att snurra pÄ av misstag.
Jag har sjÀlv haft den funderingen och jag vet inte. Men den ska ju vara tÀt till 200 m.
 
Skulle inte vÄga bada med alpinisten heller faktiskt. Kompasskronan vrider ju sig vid lite vind typ. Enda klockan som följer med till bad Àr 007an.
 
Tillbaka
Topp