Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kör du originallÀder?Jag har i vilket fall kommit fram till att jag inte kommer att tröttna pÄ SARB017 (igen)!
Jag Àger en Sarb017, har bara kollat den nyare i butik. Det föll pÄ att jag kunde fÄ tag pÄ en sÄn till ett bÀttre prisGo'kvÀll!
Sedan jag upptÀckte sarb017 har det varit det givna nÀsta klockköpet. Jag har dock Àven kikat pÄ spb121j1 pÄ sistone och det Àr ett jÀmt lopp mellan de tvÄ i dagslÀget.
Skillnaderna "pÄ pappret" har jag koll pÄ men tÀnkte höra om det Àr nÄgon som Àger/har Àgt bÄda och kan knuffa mig i rÀtt riktning sÄ att sÀga?
Tack pÄ förhand!
Just cyklopsen Àr nog det som gör mig mest tveksam till den om jag ska vara Àrlig. Det ska dock tillÀggas att jag Àn sÄ lÀnge inte har kikat pÄ nÄgon av klockorna mer Àn pÄ bild, fÄr se till att ta mig till en handlare snart.Jag Àger en Sarb017, har bara kollat den nyare i butik. Det föll pÄ att jag kunde fÄ tag pÄ en sÄn till ett bÀttre pris
Kan du leva med att klockan Àr lite tjockare och har en cyklops sÄ tycker jag att du kör pÄ den
Ja det Àr ju en sÄdan klocka man borde se i verkligheten. Tror att det iaf ger en bra fingervisning om vilken du föredrar om du bara kollar i butikenJust cyklopsen Àr nog det som gör mig mest tveksam till den om jag ska vara Àrlig. Det ska dock tillÀggas att jag Àn sÄ lÀnge inte har kikat pÄ nÄgon av klockorna mer Àn pÄ bild, fÄr se till att ta mig till en handlare snart.
FÄr nog bli sÄ! Eller sÄ köper jag första bÀsta som dyker upp pÄ K&S.Ja det Àr ju en sÄdan klocka man borde se i verkligheten. Tror att det iaf ger en bra fingervisning om vilken du föredrar om du bara kollar i butiken
Inga problem! Hoppas du finner en som passar dig. Alla borde ha en alpinistFÄr nog bli sÄ! Eller sÄ köper jag första bÀsta som dyker upp pÄ K&S.
Tack för dina svar!
Ja, fast inte till SARB017. Det Àr bandet frÄn SPB121J1 som jag köpt löst frÄn en Seiko AD. SARB017-bandet Àr som sig bör fortfarande helt oanvÀnt!Kör du originallÀder?
Just cyklopsen Àr nog det som gör mig mest tveksam till den om jag ska vara Àrlig. Det ska dock tillÀggas att jag Àn sÄ lÀnge inte har kikat pÄ nÄgon av klockorna mer Àn pÄ bild, fÄr se till att ta mig till en handlare snart.
Aah! MÀrker du nÄgon skillnad pÄ dem?Ja, fast inte till SARB017. Det Àr bandet frÄn SPB121J1 som jag köpt löst frÄn en Seiko AD. SARB017-bandet Àr som sig bör fortfarande helt oanvÀnt!
Originalbandet Àr och skall förbli oanvÀnt!Aah! MÀrker du nÄgon skillnad pÄ dem?
Icke! Evig keeper!Annars sÄ kanske @Remofflan kan sÀlja sin Alpinist till dig
DÀr har du skillnadenOriginalbandet Àr och skall förbli oanvÀnt!
Se dÀr! Den möjligheten har jag inte alls tÀnkt pÄ, vips sÄ var det inte en issue lÀngre.Cyklopsen kan du ta bort med en gastÀndare om den stör dig för mycket
Annars sÄ kanske @Remofflan kan sÀlja sin Alpinist till dig
Se dÀr! Den möjligheten har jag inte alls tÀnkt pÄ, vips sÄ var det inte en issue lÀngre.
Ăr det bara jag som Ă€r rĂ€dd att han ska sĂ€tta kniven i fingret?Ăr flera pĂ„ forumet som har lyckats med proceduren utan att skada safirglaset. En anvĂ€ndare pĂ„ forumet gjorde den hĂ€r videon dĂ€r glaset inte tog nĂ„gon skada trots den grova hanteringen
Det trÄkiga Àr ju att du har ett icke-matchande datumfönsterSe dÀr! Den möjligheten har jag inte alls tÀnkt pÄ, vips sÄ var det inte en issue lÀngre.
Dock vet man inte om urverket klarar sig helt utan men. LĂ€r ju ha blivit onormalt hög temperatur.Ăr flera pĂ„ forumet som har lyckats med proceduren utan att skada safirglaset. En anvĂ€ndare pĂ„ forumet gjorde den hĂ€r videon dĂ€r glaset inte tog nĂ„gon skada trots den grova hanteringen
Ja, varför gjorde de sÄ? Billigare att tillverka alla datumskivor med vit bakgrund?Det trÄkiga Àr ju att du har ett icke-matchande datumfönster
Jag gissar pÄ att det Àr för att datumet ska synas sÄ bra som möjligt genom cyklopen. Nu kan jag ha fel men jag tror att nÀstintill alla datumrutor med cyklop Àr vitaJa, varför gjorde de sÄ? Billigare att tillverka alla datumskivor med vit bakgrund?
Möjligt, inte tÀnkt pÄ. Brukar inte gilla det. Nu Àr det ju tyvÀrr det pÄ min King Turtle, men funderar pÄ att ta bort den.Jag gissar pÄ att det Àr för att datumet ska synas sÄ bra som möjligt genom cyklopen. Nu kan jag ha fel men jag tror att nÀstintill alla datumrutor med cyklop Àr vita
Ăr det bara jag som Ă€r rĂ€dd att han ska sĂ€tta kniven i fingret?
Dock vet man inte om urverket klarar sig helt utan men. LÀr ju ha blivit onormalt hög temperatur.
Vad jag lÀst/hört gÄr det enklare Àn i denna video för de flesta.
Visst var det sjÀlvaste herr @TobiasD som spelade in denna och att det dÀrigenom Àr killen som skrev brevet som Àr med i filmen?Ja verkligen! Ser vÀldigt brutalt ut
Ja just det ja! Minns att detta diskuterades nÀr anvÀndaren postade sin video.
Hah! Jo det var jag.Visst var det sjÀlvaste herr @TobiasD som spelade in denna och att det dÀrigenom Àr killen som skrev brevet som Àr med i filmen?
Brevdelen Àr en parafras pÄ de dramatiserade tittarbreven till SVT-ungdomsprogrammet Bullen, dÀr tonÄringar skickade in frÄgor om relationer, som spelades upp som filmer i programmet. De inleddes alltid med ett meddelande om att det inte var personen i filmen som skrivit brevet.Hah! Jo det var jag.
NĂ„got brev vet jag dock ingenting om.
Klockan var dock okej, inga problem med varken tidshÄllning eller vattentÀthet, trots det grova hanterandet.