• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Testade Àven pÄ hur den sÄg ut i mesh, men lÀder Àr nog bÀttre ÀndÄ.
20201208_203153.jpg
Hm, kanske ett mesh med en annan tÀthet?
 
Drygt 2,5 Är sen jag sÄlde min alpinist och nu har jag Àntligen fÄtt tummen ur och bestÀllt en. Hade lÀnk pÄ den förra och det fÄr det bli pÄ den hÀr ocksÄ.

Min kunskap om lÀnkar Àr dock lika begrÀnsad som min kunskap om klockor. Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man köper en lÀnk till SARB017? NÄgon specifik lÀnk som passar riktigt bra?
 
Drygt 2,5 Är sen jag sÄlde min alpinist och nu har jag Àntligen fÄtt tummen ur och bestÀllt en. Hade lÀnk pÄ den förra och det fÄr det bli pÄ den hÀr ocksÄ.

Min kunskap om lÀnkar Àr dock lika begrÀnsad som min kunskap om klockor. Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man köper en lÀnk till SARB017? NÄgon specifik lÀnk som passar riktigt bra?

vill du ha en av hög kvalité sÄ Àr det Strapcode du ska kolla :) de har en serie speciellt för alpinisten

annars finns dÀr billigare alternativ hos tid och ting, vÄgar dock inte svara pÄ hur passformen Àr.
 
vill du ha en av hög kvalité sÄ Àr det Strapcode du ska kolla :) de har en serie speciellt för alpinisten

annars finns dÀr billigare alternativ hos tid och ting, vÄgar dock inte svara pÄ hur passformen Àr.
Skulle sÀga för att slippa import kostnaden och lÄng ledtid (för det Àr vÀl ÀndÄ miltat som strapcode sÀljer?) kolla klockmagasinet, de har tvÄ olika lÀnkar, oyster och jubilee sÄ kan du jÀmföra pris och frakt.
 
Drygt 2,5 Är sen jag sÄlde min alpinist och nu har jag Àntligen fÄtt tummen ur och bestÀllt en. Hade lÀnk pÄ den förra och det fÄr det bli pÄ den hÀr ocksÄ.

Min kunskap om lÀnkar Àr dock lika begrÀnsad som min kunskap om klockor. Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man köper en lÀnk till SARB017? NÄgon specifik lÀnk som passar riktigt bra?

vill du ha en av hög kvalité sÄ Àr det Strapcode du ska kolla :) de har en serie speciellt för alpinisten

annars finns dÀr billigare alternativ hos tid och ting, vÄgar dock inte svara pÄ hur passformen Àr.

Skulle sÀga för att slippa import kostnaden och lÄng ledtid (för det Àr vÀl ÀndÄ miltat som strapcode sÀljer?) kolla klockmagasinet, de har tvÄ olika lÀnkar, oyster och jubilee sÄ kan du jÀmföra pris och frakt.
Kolla Àven Amazon.se, de har bÀttre pris (och inga importavgifter) pÄ vissa Strapcode/Miltat-lÀnkar.
 
Bra rĂ„d! 👍 fanns för bra pris dĂ€r innan. Dock Ă€r det bara jubilee som funnits pĂ„ den svenska sidan och den Ă€r slut för tillfĂ€llet (om man nu inte vill ha raka endlink)
Sen vill man helst ha den Àldre versionen med litet lÄs, Àven om det kanske Àr lite mindre snyggt och har fÀrre hÄl för microjustering, eftersom det nya lÄset Àr lite för stort i förhÄllande till klockan. Dessutom blir det ofta en 4-500 kr billigare för dem Àldre med litet lÄs.
 
Sen vill man helst ha den Àldre versionen med litet lÄs, Àven om det kanske Àr lite mindre snyggt och har fÀrre hÄl för microjustering, eftersom det nya lÄset Àr lite för stort i förhÄllande till klockan. Dessutom blir det ofta en 4-500 kr billigare för dem Àldre med litet lÄs.
Dt gamla lÄset ger ju ocksÄ en skön retrokÀnlsa. Ska nog slÄ till pÄ ett 2-tone till sommaren, funderar pÄ att gÄ pÄ raka ÀndlÀnkar :)
 
Funderar pÄ att köpa denna MiltatlÀnk.
Dock stÄr ej spb199 med i listan till vilka den passar dock alla övriga stÄr med.
DÄ bör vÀl den passa denna med iom boetten Àr likadan som spb117 och övriga som Àr 39,5?
08C8F4A7-0E81-45D8-A89D-7E8777C19C6E.jpeg
72448382-28EA-4717-8E07-A321F416C7FC.jpeg
 
Funderar pÄ att köpa denna MiltatlÀnk.
Dock stÄr ej spb199 med i listan till vilka den passar dock alla övriga stÄr med.
DÄ bör vÀl den passa denna med iom boetten Àr likadan som spb117 och övriga som Àr 39,5?
08C8F4A7-0E81-45D8-A89D-7E8777C19C6E.jpeg
72448382-28EA-4717-8E07-A321F416C7FC.jpeg
Den lÀr ju funka, de kanske inte har hunnit att slÀnga med den iom Limited edition. VartifrÄn köper du?
 
Hitta en pÄ klockmagasinet för 1100
Det Àr den jag haft till alla mina alpinister, Àven min nuvarande. Riktigt bra.

BestÀllde för övrigt Miltat jubilee till min SARB033 idag. Den gick lös pÄ 1.500 kr. NÀstan sÄ jag redan Ängrar mig eftersom originallÀnken funkar pÄ mig. Och att jag köpt samma modell till mina tidigare SARB033or för typ 8-900. :/
 
Funderar pÄ att köpa denna MiltatlÀnk.
Dock stÄr ej spb199 med i listan till vilka den passar dock alla övriga stÄr med.
DÄ bör vÀl den passa denna med iom boetten Àr likadan som spb117 och övriga som Àr 39,5?
08C8F4A7-0E81-45D8-A89D-7E8777C19C6E.jpeg
72448382-28EA-4717-8E07-A321F416C7FC.jpeg

Àr lite utzoonad frÄn alpinistsfÀren, förstÄr att denna klocka Àr limited. Finns den fortfarande att köpa nÄgonstans?
 
Àr lite utzoonad frÄn alpinistsfÀren, förstÄr att denna klocka Àr limited. Finns den fortfarande att köpa nÄgonstans?
 
Tillbaka
Topp