• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Spontant tycker jag min kÀnns mindre nÀr jag har gummi- eller mockarem pÄ min. Har du nÄgot i 20mm Àr det vÀrt ett försök. För övrigt grymt snyggt med den grÄ tavlan!
Tack för tipset, men den hĂ€r kommer ju pĂ„ lĂ€der i original och jag vill ha lĂ€nk.. LĂ€der, gummi, mocka eller annat Ă€n lĂ€nk gĂ„r dĂ€rför bort â˜č
Det Àr en alpenistlÀnk, kanske gÄr att vÀlja en annan lÀnk som smalnar av mot spÀnnet och ger en mer slimmad kÀnsla? Vad tror ni andra?

Gillar ocksĂ„ den matta grĂ„ tavlan, den gifter sig riktigt bra med indexmarkeringarna och visarna. GrĂ„ tavla passar till allt i garderoben och hade klockan varit typ 38mm och lite tunnare hade jag varit OWG 😁

Tack för tipset, men den hĂ€r kommer ju pĂ„ lĂ€der i original och jag vill ha lĂ€nk.. LĂ€der, gummi, mocka eller annat Ă€n lĂ€nk gĂ„r dĂ€rför bort â˜č
Det Àr en alpenistlÀnk, kanske gÄr att vÀlja en annan lÀnk som smalnar av mot spÀnnet och ger en mer slimmad kÀnsla? Vad tror ni andra?

Gillar ocksĂ„ den matta grĂ„ tavlan, den gifter sig riktigt bra med indexmarkeringarna och visarna. GrĂ„ tavla passar till allt i garderoben och hade klockan varit typ 38mm och lite tunnare hade jag varit OWG 😁
Om du Àr ute efter en oyster som smalnar av med till 16mm vid spÀnnet har jag lÀst att Ginaults Ocean Rover lÀnk ska passa bra till alpinisten!
Dock har jag inte provat sjĂ€lv, men lĂ€st pĂ„ olika stĂ€llen pĂ„ internet att den ska funka 😊

KvÀllspromenad i skogen med Alpinisten.
C1E44E46-DED4-4403-A3C9-0BDB6C7DDEE8.jpeg
Den dÀr i frÀn och ovanlig! SARB061?

Omfamnade storleken istĂ€llet för att försöka skaka av kĂ€nslan av att den var lite för stor. Har ju haft den tight pĂ„ handleden för att den ska kĂ€nnas mindre. Lade istĂ€llet till en extra lĂ€nkbit sĂ„ det blev lite hĂ€ng och plötsligt försvann det inre skavet. Jag uppskattar klockan mycket mer nu nĂ€r den inte försöker göra sig mindre Ă€n vad den egentligen Ă€r och den fĂ„r ta för sig av mina tĂ€ndstickshandleder😁

Börjar bli ruskigt sugen pÄ en alpinist. Har hört en del som stör sig pÄ att kompassringen har en tendens att röra pÄ sig medan den sitter pÄ armen. LÄngt ifrÄn en deal breaker, men Àr det nÄgon mer som upplever det?

Tillbaka
Topp