• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

6DD9C266-302C-4FF1-A5A3-A8B99FA83791.jpeg
 

Dubey

Breitling
Tack för svar. Spb155 Àr nog den jag frÀmst tÀnkte pÄ. StÄr att den Àr 12.9 tjock men sett videos dÀr den verkar mÀta 13.2.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har köpt en spb355j1? Och i sĂ„ fall har lust att posta nĂ„gra bilder?
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Jepp! Min första Alpinist. Kombinationen kontor med knepigt ljus, mobiltelefon m/Àldre och inkompetent fotograf Àr inte helt lyckad sÄ Äterkommer med fler nÀr förutsÀttningarna Àr bÀttre.

1667475448719.png
Ser fram emot fler bilder. Funderar pÄ att införskaffa mig en.
Tycker den ser riktigt snygg ut.
 

Lunks

Omega
2-Faktor
Nu har man Àntligen fÄtt tummen ur och bestÀllt hem en Alpinist med vit urtavla, SPB119J1. Riktigt trevlig referens!
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grönt Ă€r skönt 😎
Första alpinist jag Ă€gt. Lite av ”aquired taste” men den vĂ€xer för varje dag tycker jag. SĂ„ överlsg positivt överraskad
 

Bilagor

  • 19AC182B-1936-46B2-AE43-16EE196BE9D3.jpeg
    19AC182B-1936-46B2-AE43-16EE196BE9D3.jpeg
    329.5 KB · Visningar: 20
  • 3616752F-6A88-4CCC-AC96-4F702E3303F6.jpeg
    3616752F-6A88-4CCC-AC96-4F702E3303F6.jpeg
    947.1 KB · Visningar: 21

Limpas

Cartier
Grönt Ă€r skönt 😎
Första alpinist jag Ă€gt. Lite av ”aquired taste” men den vĂ€xer för varje dag tycker jag. SĂ„ överlsg positivt överraskad
Kan liksom inte fĂ„ Alpinisten ur huvudet. Har alltid gillat den men kan inte sĂ€ga varför. Efter att klockintresset legat vilande ett tag nu sĂ„ var Alpinisten det första som dök upp i huvudet igen. Just den klassiska gröna. Har aldrig gillat fĂ€rg pĂ„ urtavlor pĂ„ det sĂ€ttet men hĂ€r kĂ€nns det bara rĂ€tt. SĂ„ sĂ€lj den vidare till mig sen nĂ€r du tröttnat 😉
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan liksom inte fĂ„ Alpinisten ur huvudet. Har alltid gillat den men kan inte sĂ€ga varför. Efter att klockintresset legat vilande ett tag nu sĂ„ var Alpinisten det första som dök upp i huvudet igen. Just den klassiska gröna. Har aldrig gillat fĂ€rg pĂ„ urtavlor pĂ„ det sĂ€ttet men hĂ€r kĂ€nns det bara rĂ€tt. SĂ„ sĂ€lj den vidare till mig sen nĂ€r du tröttnat 😉
Haha jag noterar 😊

den gröna fĂ€rgen mĂ„ste upplevas live dĂ„ den inte alls görs rĂ€ttvisa pĂ„ bild. Som jag skrev sĂ„ tycker jag den vĂ€xer var dag. VĂ€ldigt kul klocka för relativt lite pengar 👌
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Grönt Ă€r skönt 😎
Första alpinist jag Ă€gt. Lite av ”aquired taste” men den vĂ€xer för varje dag tycker jag. SĂ„ överlsg positivt överraskad
Är den nyköpt? Jag införskaffade min fĂ„r drygt tvĂ„ Ă„r sedan, den har verkligen vĂ€xt fast i samlingen. Den Ă€r verkligen ett strap monster!
20211114_123522.jpg
 
Topp