• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

VĂ€lkommen!
IMG_0927.JPG
//B
 
Inte en gröning men nÀra nog. En "Red Alpinist" köpt sv @Grafton hÀr pÄ KS. NÀsta köp blir nog en SARB017 :)
IMG_3458.JPG
Bra köp! Den Àr riktigt vacker :)
Har varit nÀra att slÄ till pÄ en sÄn flera gÄnger men hÄllit mig i skinnet Àn sÄ lÀnge. NÀr jag vÀl bestÀmmer mig sÄ kommer jag gÄ för den med svart tavla ocksÄ för att fullborda en Alpinisttrippel.
Njut av din :)
 
Bra köp! Den Àr riktigt vacker :)
Har varit nÀra att slÄ till pÄ en sÄn flera gÄnger men hÄllit mig i skinnet Àn sÄ lÀnge. NÀr jag vÀl bestÀmmer mig sÄ kommer jag gÄ för den med svart tavla ocksÄ för att fullborda en Alpinisttrippel.
Njut av din :)

Det Àr bra jobbat att hÄlla sig i skinnet, jag föll pladask för denna :).
Har inte tÀnkt pÄ att skaffa en Alpinisttrippel, sÄ nu mÄste man lÀgga till en svart Alpinist pÄ köplistan...

Letat sÄ efter den dÀr. SÀg gÀrna till om du fÄr för dig att sÀlja den nÄgot gÄng.
Det kan jag göra men jag tror nog att jag kommer behÄlla denna :)
 
Fan alltsÄ... Kanske borde skaffa mig en SARB017 snart! PÄ nato eller perlon borde den bli en grym Àventyrsklocka för situationer dÀr mina vintageklockor inte hör hemma. Har funderat pÄ att bli mer av en naturmÀnniska, trots allt!
 
Fan alltsÄ... Kanske borde skaffa mig en SARB017 snart! PÄ nato eller perlon borde den bli en grym Àventyrsklocka för situationer dÀr mina vintageklockor inte hör hemma. Har funderat pÄ att bli mer av en naturmÀnniska, trots allt!
Klart du ska, sitter superskönt pÄ nato :) Har ett brunt perlon ocksÄ men tycker inte att det Àr lika bekvÀmt.
DSC_1854.JPG
 
KÀnner mig kluven gÀllande Seiko. Har kollat pÄ flertalet Youtube klipp om Seiko och alla verkar Àlska mÀrket. Bra kvalité med vÀldigt lÄga priser. Och det Àr just det som kÀrvar. Nu Àr jag aboslut inte den som tjÀnar miljoner men nu nÀr jag har börjat intressera mig för klockar finner jag en del av tjusningen till att ha en ÄtrÄvÀrd klocka att det ska kÀnnas i plÄnboken. Kanske Àr det ett nybörjarmisstag som en del kÀnner igen sig i?
Dock Àr modellen trÄden handlar om jÀkligt tjusig och Seiko verkar onekligen ha en stor fanclub runt om i vÀrlden, förmodligen inte helt utan anledning.
 
KÀnner mig kluven gÀllande Seiko. Har kollat pÄ flertalet Youtube klipp om Seiko och alla verkar Àlska mÀrket. Bra kvalité med vÀldigt lÄga priser. Och det Àr just det som kÀrvar. Nu Àr jag aboslut inte den som tjÀnar miljoner men nu nÀr jag har börjat intressera mig för klockar finner jag en del av tjusningen till att ha en ÄtrÄvÀrd klocka att det ska kÀnnas i plÄnboken. Kanske Àr det ett nybörjarmisstag som en del kÀnner igen sig i?
Dock Àr modellen trÄden handlar om jÀkligt tjusig och Seiko verkar onekligen ha en stor fanclub runt om i vÀrlden, förmodligen inte helt utan anledning.
Köp en Grand Seiko sÄ fÄr du allt du eftersöker. En vÀlbyggd klocka, somliga skulle sÀga att kvaliteten övertrÀffar Rolex, och plÄnboken blir bra mycket tunnare.
 
KÀnner mig kluven gÀllande Seiko. Har kollat pÄ flertalet Youtube klipp om Seiko och alla verkar Àlska mÀrket. Bra kvalité med vÀldigt lÄga priser. Och det Àr just det som kÀrvar. Nu Àr jag aboslut inte den som tjÀnar miljoner men nu nÀr jag har börjat intressera mig för klockar finner jag en del av tjusningen till att ha en ÄtrÄvÀrd klocka att det ska kÀnnas i plÄnboken. Kanske Àr det ett nybörjarmisstag som en del kÀnner igen sig i?
Dock Àr modellen trÄden handlar om jÀkligt tjusig och Seiko verkar onekligen ha en stor fanclub runt om i vÀrlden, förmodligen inte helt utan anledning.
PMa mig sÄ kan du fÄ köpa min SARB017 sÄ att det kÀnns rejÀlt i din plÄnbok. Win-win och alla blir nöjda :D ;)
 
KÀnner mig kluven gÀllande Seiko. Har kollat pÄ flertalet Youtube klipp om Seiko och alla verkar Àlska mÀrket. Bra kvalité med vÀldigt lÄga priser. Och det Àr just det som kÀrvar. Nu Àr jag aboslut inte den som tjÀnar miljoner men nu nÀr jag har börjat intressera mig för klockar finner jag en del av tjusningen till att ha en ÄtrÄvÀrd klocka att det ska kÀnnas i plÄnboken. Kanske Àr det ett nybörjarmisstag som en del kÀnner igen sig i?
Dock Àr modellen trÄden handlar om jÀkligt tjusig och Seiko verkar onekligen ha en stor fanclub runt om i vÀrlden, förmodligen inte helt utan anledning.
om halva grejen Àr att imponera pÄ sin omgivning sÄ Àr det ju lite knepigare med seiko Àn vissa andra mÀrken.
 
Tips pÄ vart man kan köpa lÀnk till bra pris till sarb017? GÀrna igÄr, fick ett enormt habegÀr :)
 
Tillbaka
Topp