• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Jag bestÀllde ett Geckota till min GS sbgx. Den har 19mm mellan luggarna medans bandet Àr 20-16.
Slipade ner till 19-16 med dremel, passade superfint pÄ bredden, men ÀndlÀnken Àr vikt och passar inge vidare :(. Har messat strapcode för att se om man kan köpa en solid ÀndlÀnk för att slipa till 19mm, men vÀntar pÄ svar...
Hehe vet inte varför du citerade mig, hur var det relevant till det? ;)

Nu nĂ€r det Ă€ndĂ„ talas om lĂ€nkar... Är det nĂ„gon som vet om jubileelĂ€nken till en Spirit SCVS (i mitt fall SCVS003) passar till Alpinisten?

För alla er sarb Àlskare
http://mailchi.mp/48a07d61452f/did-...inist-pre-order-last-time-639253?e=3cd470deb2
IMG_3254.PNG

SÄg just att Yokobies har domed coated glass till Alpinisten. NÄgon som testat eller sett? Hur bra AR Àr det pÄ Yokobies glas? BÀttre Àn orginalglaset Àr det nog i alla fall...
IMG_1441.JPG

Edit: Finns platt ocksÄ. Safir med coating.

Mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ klocksnack! Är vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa en alpinist i detta nu, det som gör att jag tvekar lite pĂ„ bestĂ€llningen Ă€r mina tunna handleder. De mĂ€ter ca 16 cm i omkrets (kanske tom nĂ„gon mm mindre) och det brukar ju normalt se bra ut med 38 mm boett dĂ„, men har lĂ€st pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen att alpinisten bĂ€rs större. Är det nĂ„gon hĂ€r som Ă€r lika spinkig som mig kring handlederna och har en alpinist som vill dela med sig av en bild?

Att hitta klockor med de hÀr handlederna Àr minst sagt en utmaning...

Mitt första inlĂ€gg hör pĂ„ klocksnack! Är vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa en alpinist i detta nu, det som gör att jag tvekar lite pĂ„ bestĂ€llningen Ă€r mina tunna handleder. De mĂ€ter ca 16 cm i omkrets (kanske tom nĂ„gon mm mindre) och det brukar ju normalt se bra ut med 38 mm boett dĂ„, men har lĂ€st pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen att alpinisten bĂ€rs större. Är det nĂ„gon hĂ€r som Ă€r lika spinkig som mig kring handlederna och har en alpinist som vill dela med sig av en bild?

Med 16 cm Àr det inga problem att ha en Alpinist, DJ, Submariner eller sÀkert inte heller en Speedy pro. :)

Mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ klocksnack! Är vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa en alpinist i detta nu, det som gör att jag tvekar lite pĂ„ bestĂ€llningen Ă€r mina tunna handleder. De mĂ€ter ca 16 cm i omkrets (kanske tom nĂ„gon mm mindre) och det brukar ju normalt se bra ut med 38 mm boett dĂ„, men har lĂ€st pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen att alpinisten bĂ€rs större. Är det nĂ„gon hĂ€r som Ă€r lika spinkig som mig kring handlederna och har en alpinist som vill dela med sig av en bild?

Det Àr inga konstigheter alls. Jag har liknande handleder och den bÀrs hur fint som helst enligt mig. Bild för nÄgon dag sedan.
20170804_190735-01.jpeg

Mina handleder Àr snÀppet mindre Àn 16 cm sÄ jag var ocksÄ lite orolig innan jag bestÀllde men jag tror att den kommer sitta fint ÀndÄ. Kan bidra med en bild nÀr den kommer nÄn gÄng i veckan :)

Era bilder gör bara lĂ€ngtan vĂ€rre, fĂ„r hoppas leveransen gĂ„r snabbt. :( Är oftast mest förtjust i klockor pĂ„ lĂ€derband, men den hĂ€r gör sig verkligen bra bĂ„de pĂ„ lĂ€der och lĂ€nk!

Tillbaka
Topp