• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

den blÄa jÀveln dyker upp i alla feeds pÄ facebook nu

och en sak förbryllar mig för vissas Àr vÀldigt matta och andra sunburst!
kan det ha blivit nÄgot produktionsfel och dom slÀpper dom ÀndÄ?

lÀr vÀl bli premium pÄ vissa dÄ kanske?!
Screenshot_20190301-100625_Facebook.jpg
Intressant! Gillade nog sunburst bÀttre, men det Àr ju sÀllan utseende som avgör om det Àr premium eller inte... :D

Den tavlan som Àr av minst antal kommer bli den dyraste

Lite skumt om det skulle förekomma tvÄ varianter. Sedan kÀnner i alla fall jag att en stor del, Ätminstone i den gröna, Àr just sunbursten. Kan förvisso vara annorlunda med en blÄ men jag betvivlar det initialt.

6000 spĂ€nn! Är detta nivĂ„erna nu för tiden?
TyvÀrr sÄ Àr det sÄ. De brukar gÄ för 4500-5000kr lite beroende pÄ skick och denna har originallÀnk ocksÄ sÄ det höjer vÀrdet en 1000-lapp. Tycker att det Àr riktiga överpriser, klickade hem min ny frÄn en grÄis för 3000kr...

TyvÀrr sÄ Àr det sÄ. De brukar gÄ för 4500-5000kr lite beroende pÄ skick och denna har originallÀnk ocksÄ sÄ det höjer vÀrdet en 1000-lapp. Tycker att det Àr riktiga överpriser, klickade hem min ny frÄn en grÄis för 3000kr...
DÀr ser man. Det verkar som att jag Àntligen har en klocka jag ligger plus pÄ :D

Nybliven Alpinist Àgare, grymt nöjd med klockan. LÀnk till densamme nÀsta köp, nÄn som har den pÄ super engineer lÀnk?

Bilagor

• E6BF82E9-7B30-4ECE-BAFE-E6C7ABBC19B6.jpeg
    E6BF82E9-7B30-4ECE-BAFE-E6C7ABBC19B6.jpeg
    183.3 KB · Visningar: 5
Köpte en Oyster (?) lĂ€nk frĂ„n watchgecko samt Ă€ndlĂ€nkar. ÄndlĂ€nkarna passar ganska bra, dock inte perfekt. Men jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd, kĂ€nns som en klar uppgradering frĂ„n Seiko Jubilee lĂ€nken :D

IMG_20190309_094436.jpg

IMG_20190309_094459.jpg

IMG_20190309_094501.jpg

Watchgeckos lĂ€nkar brukar vara bra. Är ju ett nĂ„got billigare alt. till strapcode. Lite synd Ă€r det att Ă€ndlĂ€nkarna normalt Ă€r ihĂ„liga till skillnad frĂ„n strapcode. Tar ned kĂ€nslan nĂ„got. Ett klart steg uppĂ„t dock mot seikos, som du skriver.
Köpte en Oyster (?) lĂ€nk frĂ„n watchgecko samt Ă€ndlĂ€nkar. ÄndlĂ€nkarna passar ganska bra, dock inte perfekt. Men jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd, kĂ€nns som en klar uppgradering frĂ„n Seiko Jubilee lĂ€nken :D

IMG_20190309_094436.jpg

IMG_20190309_094459.jpg

IMG_20190309_094501.jpg

Watchgeckos lĂ€nkar brukar vara bra. Är ju ett nĂ„got billigare alt. till strapcode. Lite synd Ă€r det att Ă€ndlĂ€nkarna normalt Ă€r ihĂ„liga till skillnad frĂ„n strapcode. Tar ned kĂ€nslan nĂ„got. Ett klart steg uppĂ„t dock mot seikos, som du skriver.
En Strapcode lÀnk Àr drömmen, dock gör den svaga svenska kronan det pÄ tok för dyrt att köpa just nu :oops:

LÀnken + ÀndlÀnkarna kostade cirka 300 kr inkl frakt sÄ för den summan Àr jag toknöjd :greedy:

InstÀmmer i vad du skriver. Watchgecko Àr fullgod om man inte analyserar det hela för mycket och prissÀttningen motiverar inköp.
En Strapcode lÀnk Àr drömmen, dock gör den svaga svenska kronan det pÄ tok för dyrt att köpa just nu :oops:

LÀnken + ÀndlÀnkarna kostade cirka 300 kr inkl frakt sÄ för den summan Àr jag toknöjd :greedy:

Jag har köpt en strapcode lĂ€nk förra veckan frĂ„n ” IslandWatches ” (USA). 105$ lĂ€nk + drygt 300 SEK moms. Passar perfekt. :D

96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.jpeg

0926872A-A1F2-41D9-AEB8-245061B08239.jpeg A0544B99-099B-4BF1-AF39-112B87828B5C.jpeg E14ACA01-B562-42C7-9219-0EA6F67BA206.jpeg A61E05C6-ACFF-48ED-B186-E68B947C6091.jpeg 96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.jpeg

Är nybliven alpinistĂ€gare och var rĂ€tt nöjd frĂ„n början. Det Ă€r min första lite finare klocka ska sökas. Har sedan dess Ă€ven köpt en cocktail presage. Det jag börjat störa mig pĂ„ Ă€r dels att lumen Ă€r lite dĂ„lig. Eller klockan Ă€r svĂ„r att avlĂ€sa pĂ„ natten, vilket var lite av ett mĂ„ste för mig dĂ„ jag har barn som vaknar flera gĂ„nger per natt. Tycker den Ă€r lite svĂ„r att avlĂ€sa Ă€ven dagtid. Kanske jag som börjar fĂ„ krum syn..
Är ocksĂ„ lite besviken pĂ„ gĂ„ngavvikelsen som ligger pĂ„ -11/-25. Min Seiko 5 har bara -5. Är jag gnĂ€llig nu? Funderar pĂ„ om det jag att göra med att jag gĂ„r mycket med vagn och dĂ€rför inte rör armarna lika mycket som vanligt.
Kommer iaf inte göra mig av med alpinisten i första taget men frÄgan om jag inte kommer anvÀnda min cocktail mer nÀr jag inte behöver lumen.

20190303_153237.jpg

Jag har köpt en strapcode lĂ€nk förra veckan frĂ„n ” IslandWatches ” (USA). 105$ lĂ€nk + drygt 300 SEK moms. Passar perfekt. :D

96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.jpeg

0926872A-A1F2-41D9-AEB8-245061B08239.jpeg A0544B99-099B-4BF1-AF39-112B87828B5C.jpeg E14ACA01-B562-42C7-9219-0EA6F67BA206.jpeg A61E05C6-ACFF-48ED-B186-E68B947C6091.jpeg 96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.jpeg

Ser tokbra ut :D

Är som sagt för snĂ„l för att köpa en sĂ„dan lĂ€nk i nulĂ€get, men man ska aldrig sĂ€ga aldrig :angel: MĂ„ste dock sĂ€ga att jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd med lĂ€nken frĂ„n watchgecko, lyfter klockan samt att lĂ€nken Ă€r inspirerad av Speedmaster lĂ€nken (som Ă€r min grailwatch).

Är nybliven alpinistĂ€gare och var rĂ€tt nöjd frĂ„n början. Det Ă€r min första lite finare klocka ska sökas. Har sedan dess Ă€ven köpt en cocktail presage. Det jag börjat störa mig pĂ„ Ă€r dels att lumen Ă€r lite dĂ„lig. Eller klockan Ă€r svĂ„r att avlĂ€sa pĂ„ natten, vilket var lite av ett mĂ„ste för mig dĂ„ jag har barn som vaknar flera gĂ„nger per natt. Tycker den Ă€r lite svĂ„r att avlĂ€sa Ă€ven dagtid. Kanske jag som börjar fĂ„ krum syn..
Är ocksĂ„ lite besviken pĂ„ gĂ„ngavvikelsen som ligger pĂ„ -11/-25. Min Seiko 5 har bara -5. Är jag gnĂ€llig nu? Funderar pĂ„ om det jag att göra med att jag gĂ„r mycket med vagn och dĂ€rför inte rör armarna lika mycket som vanligt.
Kommer iaf inte göra mig av med alpinisten i första taget men frÄgan om jag inte kommer anvÀnda min cocktail mer nÀr jag inte behöver lumen.

20190303_153237.jpg

Min Alpinist gick ocksÄ dÄligt dom första veckorna jag hade den. DÀrefter sÄ har den gÄtt cirka +-2 sekunder per dag. NÀr jag lÀgger mig sÄ lÀgger jag den antingen med kronan ner (om den gÄr för snabbt) eller kronan upp (om den gÄr för sakta).

Ser tokbra ut :D

Är som sagt för snĂ„l för att köpa en sĂ„dan lĂ€nk i nulĂ€get, men man ska aldrig sĂ€ga aldrig :angel: MĂ„ste dock sĂ€ga att jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd med lĂ€nken frĂ„n watchgecko, lyfter klockan samt att lĂ€nken Ă€r inspirerad av Speedmaster lĂ€nken (som Ă€r min grailwatch).

Min Alpinist gick ocksÄ dÄligt dom första veckorna jag hade den. DÀrefter sÄ har den gÄtt cirka +-2 sekunder per dag. NÀr jag lÀgger mig sÄ lÀgger jag den antingen med kronan ner (om den gÄr för snabbt) eller kronan upp (om den gÄr för sakta).
He... precis som jag ... speedmaster :angel::D ( snoppy edition)
( min bror jobbar med sÄna och Ànnu dyrare klockor ;))
Min alpinist gÄr bra. Ibland saktar lite men till mig det Àr helt ok:cigar:

TrÄkigt att du inte kÀnner att Alpinisten Àr klockren. AngÄende tidshÄllningen kan du lÀmna in den för ruckning hos en urmakare och med största sannolikhet uppnÄ en betydligt bÀttre gÄngavvikelse. Om klockan Àr ny kan gÄngavvikelsen bli jÀmnare/ mindre med tiden, som skrivits, men bör inte kunna justera en sÄ pass stor avvikelse som du beskriver.
Lumen och avlÀsning kan bara du avgöra om de passar dig eller ej.

20190303_153237.jpg

Senast Àndrad:
PÄgrund av ett spontant lÀgenhetsköp mÄste jag frigöra lite pengar och tÀnkte avyttra sarben </3 Ger er i trÄden ett litet försprÄng innan jag fixar annons, medföljer strapcodeoyster.

NÄgon i trÄden som har Äsikter om huruvida alpinisten Àr bÀttre lr sÀmre med lÀnk lr Àr detta endast en smakfrÄga enligt flertalet? Kör just nu en diskret Nato i grÄtt men övervÀger ett strapcode oyster. Frun Àr mer för lÀderband i brunt...

Bilagor

• 24861455-71DB-46A1-89AD-DB5812E5FC39.jpeg
    24861455-71DB-46A1-89AD-DB5812E5FC39.jpeg
    155.8 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp