Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inte nog med att grabben har lagt beslag pÄ terroristklockan, nu försöker han lÀgga beslag pÄ Alpinisten ocksÄ
Man kan ju inte klandra honom för det egentligen. Visar pÄ bra smak. LÀge att införskaffa en till!
Ruggigt bra!Ingen 017 men jag gör ett gÀstinlÀgg med kusinen.
De Àr sÄ ruskigt fina de dÀr. Aldrig tyckt jÀttebra om den gröna urtavlan, men krÀm, och Àven den svarta Àr fantastiska. Det dÀr Àr den lite tidigare med 4s15-urverk va?Ingen 017 men jag gör ett gÀstinlÀgg med kusinen.
De Àr sÄ ruskigt fina de dÀr. Aldrig tyckt jÀttebra om den gröna urtavlan, men krÀm, och Àven den svarta Àr fantastiska. Det dÀr Àr den lite tidigare med 4s15-urverk va?
Lyllo dig sÄ att sÀga! Skulle gÀrna ha en vit eller svart (eller den blÄ dÄ, men den kan man ju glömma). Annan fÀrg Àn grön börjar vÀl bli lite dyra tyvÀrr. Hur Àr 4s15 jÀmfört med 6r15 skulle du sÀga?Japp. Red Alpinist frÄn 1996. Fick hem den igÄr.
Lyllo dig sÄ att sÀga! Skulle gÀrna ha en vit eller svart (eller den blÄ dÄ, men den kan man ju glömma). Annan fÀrg Àn grön börjar vÀl bli lite dyra tyvÀrr. Hur Àr 4s15 jÀmfört med 6r15 skulle du sÀga?
Ser ut som min gamla Grattis, de Àr grymma!Ingen 017 men jag gör ett gÀstinlÀgg med kusinen.
Ser ut som min gamla Grattis, de Àr grymma!
Ingen 017 men jag gör ett gÀstinlÀgg med kusinen.
Tackar...! Kan vara sunt att titta pÄ lite andra grejer emellanÄt.Den Àr riktigt fin och varmt vÀlkommen i trÄden (trots att den inte plÄgar oss).
Tackar...! Kan vara sunt att titta pÄ lite andra grejer emellanÄt.
017 var förövrigt den första âfinaâ klockan jag köpte. Handlade direkt frĂ„n Seiya och den var verkligen startskottet pĂ„ ett riktigt osunt flöde av klockor som avverkats... den plĂ„gar mig fortfarande sĂ„ att sĂ€ga...
Trevligt att höra! Hoppas att ni kommer att trivas!Det Àr din gamla. Den Àr i Uppsala nu.
Oj. NÀstan som Patek-hajpen.Ganska svettigt pris men för den som vill ha en ny SARB017 (eller 033) sÄ har Gnomon fÄtt in nÄgra:
http://www.gnomonwatches.com/watches/seiko-watches/alpinist-green-ref-sarb017
http://www.gnomonwatches.com/spirit-automatic-black-ref-sarb033
Ja, löjligt pris för en klocka som inte ens Àr sÀrskilt ovanlig...Oj. NÀstan som Patek-hajpen.
Ja, löjligt pris för en klocka som inte ens Àr sÀrskilt ovanlig...
List hamnade vĂ€l runt fem nĂ€r den slĂ€pptes, inkl moms, tull etc. Ăr inte helt sĂ€ker men tror att den lĂ„g pĂ„ $399. Kan dock vara jag som minns helt fel.Vad har butikspris varit pĂ„ den om man rĂ€knar bort grĂ„handlandet pĂ„ Ebay? Tror den jag köpte frĂ„n Seiya 2017 landade pĂ„ ca 7k med moms och stĂ„llĂ€nken (som fö var svindyr)
List hamnade vĂ€l runt fem nĂ€r den slĂ€pptes, inkl moms, tull etc. Ăr inte helt sĂ€ker men tror att den lĂ„g pĂ„ $399. Kan dock vara jag som minns helt fel.
Edit: $469 var tydligen list sÄ inte sÄ mycket lÀgre Àn de $529 som Gnomon sÀljer för. My bad!
15% Àr vÀl en del men i kronor sÄ Àr det ju inte sÄ farligt. LÀtt vÀrt pengarna Àven efter prisökningen, Àlskar den dÀr klockan!LikvÀl en hyfsad ökning.
Ganska svettigt pris men för den som vill ha en ny SARB017 (eller 033) sÄ har Gnomon fÄtt in nÄgra:
http://www.gnomonwatches.com/watches/seiko-watches/alpinist-green-ref-sarb017
http://www.gnomonwatches.com/spirit-automatic-black-ref-sarb033
MisstÀnkte att de skulle försvinna snabbt. Tror inte att de fick in sÀrskilt mÄnga heller.Cool! Men de som svettas över priset kan slappna av för nu Àr de slut
MisstÀnkte att de skulle försvinna snabbt. Tror inte att de fick in sÀrskilt mÄnga heller.
Det ÄterstÄr att se men jag har inte sett att det plötsligt har dykt upp pÄ nÄgra fler stÀllen. Hade varit intressant att veta hur mÄnga de hade.Nej sannolikt inte. Undrar om det var del av en större "stash" dÀrute.
Det ÄterstÄr att se men jag har inte sett att det plötsligt har dykt upp pÄ nÄgra fler stÀllen. Hade varit intressant att veta hur mÄnga de hade.
LikvÀl en hyfsad ökning.