• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen! Var tvungen att byta originalbandet direkt pga handledsvĂ€rk. Gnomon skickade med ett nato (Ă€ven om fĂ€rgerna inte Ă€r optimala tillsammans). Nu blir det bandjakt :)
Tjusigt, grattis! :woot: Gnomon skickar alltid med sÄ jÀkla konstiga band. Jag har aldrig fÄtt ett som passar stilen pÄ klockan. :confused:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor

Adebisi

Breitling
Jag kollar pÄ jubileelÀnkar, men kÀnns vÀldigt tveksamt att lÀgga sÄ mycket som Strapcode tar. Hur Àr era erfarenheter vad gÀller kÀnsla och kvalitet pÄ Seikos egna jubilee jÀmfört med Tidochtings?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Har bara direkt erfarenhet av seikos men baserat pÄ beskrivning av tidochtings, Àr de nog jÀmförbara.
Jag kollar pÄ jubileelÀnkar, men kÀnns vÀldigt tveksamt att lÀgga sÄ mycket som Strapcode tar. Hur Àr era erfarenheter vad gÀller kÀnsla och kvalitet pÄ Seikos egna jubilee jÀmfört med Tidochtings?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag kollar pÄ jubileelÀnkar, men kÀnns vÀldigt tveksamt att lÀgga sÄ mycket som Strapcode tar. Hur Àr era erfarenheter vad gÀller kÀnsla och kvalitet pÄ Seikos egna jubilee jÀmfört med Tidochtings?
Har erfarenhet av Tidochtings jubilee lÀnk. Kan sÀga att du fÄr ganska mycket lÀnk för 250kr. Sitter dessutom vÀldigt skönt pÄ handleden. Deras jubilee TT 20 mm Àr dock slut.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Har erfarenhet av Tidochtings jubilee lÀnk. Kan sÀga att du fÄr ganska mycket lÀnk för 250kr. Sitter dessutom vÀldigt skönt pÄ handleden. Deras jubilee TT 20 mm Àr dock slut.
Jag har ocksÄ deras jubilee i 19 mm och kvaliteten Àr Ätminstone inte sÀmre Àn seikos rassel som följer med till skx. Klart prisvÀrd enligt min mening.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag kollar pÄ jubileelÀnkar, men kÀnns vÀldigt tveksamt att lÀgga sÄ mycket som Strapcode tar. Hur Àr era erfarenheter vad gÀller kÀnsla och kvalitet pÄ Seikos egna jubilee jÀmfört med Tidochtings?
Den Àr dock lÄngt ifrÄn strapcodes variant nÀr det gÀller kvalitet. SÄ Àven i pris dÄ... :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
LÀnkbyte pÄ den gröne. Nu en lagom rasslig och vikt tt-lÀnk. Mycket bekvÀm och lite mer vintage Àn min solida president-lÀnk. Mycket nöjd :).
PSX_20190912_124115.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LÀnkbyte pÄ den gröne. Nu en lagom rasslig och vikt tt-lÀnk. Mycket bekvÀm och lite mer vintage Àn min solida president-lÀnk. Mycket nöjd :).
PSX_20190912_124115.jpg
Är den gjord för sarb017? Ser ut att passa vĂ€ldigt bra!

Efter 1-2 Ärs frÄnvaro i trÄden som Àgare av alpinisten Àr jag mycket nÀra att trilla dit igen. Som trÄdens titel sÀger, den plÄgar mig. Saknaden vÀxer ... vÄgar inte lita pÄ att nya 2020-versionen blir tillrÀckligt ikonisk.
 

jurassicjay

Cartier
SÄg förresten att Parnis (o_O) jubileelÀnk till rolex 40mm passar superbra till alpinisten. LÄset ser ju ut som stryk, lÀnken Àr vÀl kanske av tveksam kvalitet men den Àr billig och ser bra ut ;)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
JodÄ, visst har den figurerat i trÄden. Vet dock inte vem som har. Funderade naturligtvis sjÀlv pÄ att införskaffa en Spb089 men tycker inte alls att den har samma charm som den gröne. Tror det Àr avsaknaden av förgyllda detaljer som gör den mindre tilltalande för mig.
Hur Àr det med blÄpinisten? Har vi nÄgra hÀr? Min har Äkt pÄ lÀnk nu till hösten. Det regnar ju alltid i Malmö..
B95D8350-0388-4A44-BE61-3D850528605B.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Är den gjord för sarb017? Ser ut att passa vĂ€ldigt bra!

Efter 1-2 Ärs frÄnvaro i trÄden som Àgare av alpinisten Àr jag mycket nÀra att trilla dit igen. Som trÄdens titel sÀger, den plÄgar mig. Saknaden vÀxer ... vÄgar inte lita pÄ att nya 2020-versionen blir tillrÀckligt ikonisk.
Den Ă€r inte gjord för Alpinisten men den satt som en smĂ€ck direkt. Är van van vid nĂ„gon timme med svordomar och dylikt men inte denna gĂ„ngen och det tackar jag för :)
Inhandlad frÄn CousinsUk.
Är du sugen pĂ„ en ny sarb017 sĂ„ har Gnomon kvar Ă€n sĂ„ lĂ€nge.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Mindre rasslig Àn seikos original?
Kan nog vara jÀmnt skÀgg dÀr kanske. Ett tag sedan jag hade en skx sÄ minnet har bleknat tyvÀrr.
Ingen superkvalitet men den ser bra ut, den Àr vikt, dÀrav blir vintagekÀnslan total och den Àr riktigt bekvÀm. Har Àven en president-lÀnk (solid) och en Angus-jubileelÀnk (supersolid :D) till Alpinisten.
Gött med lite ombyte till den dÄ det kÀnns som en keeper. Har dock haft funderingar pÄ att kanske göra av med Angus-lÀnken.
PSX_20190912_130125.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kan nog vara jÀmnt skÀgg dÀr kanske. Ett tag sedan jag hade en skx sÄ minnet har bleknat tyvÀrr.
Ingen superkvalitet men den ser bra ut, den Àr vikt, dÀrav blir vintagekÀnslan total och den Àr riktigt bekvÀm. Har Àven en president-lÀnk (solid) och en Angus-jubileelÀnk (supersolid :D) till Alpinisten.
Gött med lite ombyte till den dÄ det kÀnns som en keeper. Har dock haft funderingar pÄ att kanske göra av med Angus-lÀnken.
PSX_20190912_130125.jpg
Vill du byta en oysterlÀnk till alpinisten frÄn strapcode i nyskick mot din jubilee, eller Àr det för stor prisskillnad?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Vill du byta en oysterlÀnk till alpinisten frÄn strapcode i nyskick mot din jubilee, eller Àr det för stor prisskillnad?
Tackar för erbjudandet men jag föredrar nog ett rent sÀlj om den ska lÀmna. Har lite för mycket lÀnkar redan nÀmligen. Skulle jag Àndra mig, vilket ofta hÀnder sÄ fÄr du ett pm :).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den Ă€r inte gjord för Alpinisten men den satt som en smĂ€ck direkt. Är van van vid nĂ„gon timme med svordomar och dylikt men inte denna gĂ„ngen och det tackar jag för :)
Inhandlad frÄn CousinsUk.
Är du sugen pĂ„ en ny sarb017 sĂ„ har Gnomon kvar Ă€n sĂ„ lĂ€nge.
Tack. Lite svettiga priser nu dock. $529, drygt 5 papp. Och sÄ alla avgifter pÄ det (de skickar la frÄn USA?)! Köpte min förra för 4.200 totalt med importavgifter (frÄn Japan).

Men ska övervÀga saken! Den Àr bra fin, alltsÄ. ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tack. Lite svettiga priser nu dock. $529, drygt 5 papp. Och sÄ alla avgifter pÄ det (de skickar la frÄn USA?)! Köpte min förra för 4.200 totalt med importavgifter (frÄn Japan).

Men ska övervÀga saken! Den Àr bra fin, alltsÄ. ;)
Ser man till vad begagnade gÄr för hÀr pÄ köp&sÀlj sÄ Àr det ÀndÄ ganska ok kÀnns det som :).
Gnomon skickar med DHL-express frÄn Singapore och till DHL-utlÀmningsstÀlle som man sjÀlv vÀljer. Supersnabbt, brukar komma pÄ ca 3-4 dagar.
Man slipper ocksÄ Postnords tröga och lÄngsamma tullhantering. Dhl hanterar tull blixtsnabbt.
 
Topp