• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Som ett alternativ, eller kanske mer kuriosa, kan tydligen Àven lÀnkar till hamilton khaki field automatic anvÀndas till Sarb017.
Sarb017 och Sinn H-lÀnk fungerade förvÄnansvÀrt bra :D
F34CAE4C-7DFC-47AD-87A7-788A6D5222D8.jpeg

Haha, lÄter som en bra plan! Har redan en Alpinist men mÄste skaffa mig en 556i!

Edit: OT, men finns det borstad finelÀnk till 556?

Gillade den dÀr lÀnken, finns den att köpa löst?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är helt förĂ€lskad i blĂ„a alpinisten, extra snygg pĂ„ svart lĂ€derband. Rekommenderar er starkt att köpa en ifall ni fĂ„r tag i en.

Förövrigt verkar inte de nya alpinisterna bli en ”hit”? Kan det bero pĂ„ att priserna Ă€r lite för höga?

96F18407-3048-4E48-9DC1-810D66D94444.jpeg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Den Àr riktigt fin.
AngÄende de nya tror jag det beror pÄ vilken som avses. Det kan nog stÀmma vad anbelangar spb121/ nya sarb017 eftersom den nya har lite att komma med i förhÄllande till 017. DÀremot tycker jag att spb123 hÄller bra i matchen mot scvf007. Jag Àr kanske partisk :)

IMG_20200117_221215.jpg
Är helt förĂ€lskad i blĂ„a alpinisten, extra snygg pĂ„ svart lĂ€derband. Rekommenderar er starkt att köpa en ifall ni fĂ„r tag i en.

Förövrigt verkar inte de nya alpinisterna bli en ”hit”? Kan det bero pĂ„ att priserna Ă€r lite för höga?

96F18407-3048-4E48-9DC1-810D66D94444.jpeg
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Är helt förĂ€lskad i blĂ„a alpinisten, extra snygg pĂ„ svart lĂ€derband. Rekommenderar er starkt att köpa en ifall ni fĂ„r tag i en.

Förövrigt verkar inte de nya alpinisterna bli en ”hit”? Kan det bero pĂ„ att priserna Ă€r lite för höga?

96F18407-3048-4E48-9DC1-810D66D94444.jpeg
VÀntar fortfarande pÄ att du ska sÀlja din till mig :D
Nej men sÀg till om du ser ifall det finns nÄn till salu.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Den Àr riktigt fin.
AngÄende de nya tror jag det beror pÄ vilken som avses. Det kan nog stÀmma vad anbelangar spb121/ nya sarb017 eftersom den nya har lite att komma med i förhÄllande till 017. DÀremot tycker jag att spb123 hÄller bra i matchen mot scvf007. Jag Àr kanske partisk :)

IMG_20200117_221215.jpg
Du har ju sjÀlvklart rÀtt, men jag tror fortfarande att de nya alpinisterna inte kommer bli en hit likt sarb017. Bubblan, X:et och priset gör sÄ att folk fortfarande suktar efter sarb017 tror jag.

VÀntar fortfarande pÄ att du ska sÀlja din till mig :D
Nej men sÀg till om du ser ifall det finns nÄn till salu.
Haha, min sÀljer jag aldrig. Finns bara 1959 av dem. ;)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Nya alpinister ska slÀppas, som egentligen inte Àr nÄgra alpinister alls!
Den har endast en krona och ingen kompassring (heter det sÄ?).

Ni fÄr ursÀkta den dÄliga bilden, kunde inte fÄ tag i en bÀttre.
FD0B91C9-11FD-4ECD-8DF7-65F70F00AB1C.png
 

Bilagor

  • 429A9DDF-8C90-4CA5-B954-E4C6C5470FBC.png
    429A9DDF-8C90-4CA5-B954-E4C6C5470FBC.png
    192.9 KB · Visningar: 3

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nya alpinister ska slÀppas, som egentligen inte Àr nÄgra alpinister alls!
Den har endast en krona och ingen kompassring (heter det sÄ?).

Ni fÄr ursÀkta den dÄliga bilden, kunde inte fÄ tag i en bÀttre.
FD0B91C9-11FD-4ECD-8DF7-65F70F00AB1C.png
Jag tvekar att alla dem alpinister, men jag har planer pÄ att köpa en av dem. :)
 

Jonvafan

Omega
Nya alpinister ska slÀppas, som egentligen inte Àr nÄgra alpinister alls!
Den har endast en krona och ingen kompassring (heter det sÄ?).


Ni fÄr ursÀkta den dÄliga bilden, kunde inte fÄ tag i en bÀttre.
FD0B91C9-11FD-4ECD-8DF7-65F70F00AB1C.png

De hade vÀl inga kompasser i begynnelsen och för min del hade ju kunnat vara utan just den detaljen pÄ den gröna ocksÄ. Jag gillar den inte pÄ grund av kompassen utan snarare att jag gillar den trotts kompassen. Ska bli kul att se lite högupplösta bilder pÄ vad det Àr för nÄgot :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Haha. Nej ... eller jag vet inte. :( Har svÄrt att hitta en Seiko-keeper.

GÄr back pÄ alla försÀljningar ocksÄ. Inte sÄ bra i lÀngden.
HÄller faktiskt med dig, Seiko keepers Àr svÄra. Du behöver nog en vÀldigt limiterad Seiko, pÄ sÄ vis vÄgar du inte flippa den eftersom det sedan blir svÄrt att fÄ tag i en ny. :D
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
De hade vÀl inga kompasser i begynnelsen och för min del hade ju kunnat vara utan just den detaljen pÄ den gröna ocksÄ. Jag gillar den inte pÄ grund av kompassen utan snarare att jag gillar den trotts kompassen. Ska bli kul att se lite högupplösta bilder pÄ vad det Àr för nÄgot :)
DÄ borde den inte hetat alpinist? För mig och mÄnga andra (vÄgar pÄstÄ en stor majoritet) Àr alpinist-serien förknippad med kompassring, fast de första alpinisterna som gjorde pÄ tidig 60-tal inte hade nÄgon kompassring..
 

Jonvafan

Omega
DÄ borde den inte hetat alpinist? För mig och mÄnga andra (vÄgar pÄstÄ en stor majoritet) Àr alpinist-serien förknippad med kompassring, fast de första alpinisterna som gjorde pÄ tidig 60-tal inte hade nÄgon kompassring..

Med tanke pÄ de dÀr första alpinisterna, det var vÀl fler Àn en har jag för mig, sÄ tycker jag att det Àr helt logiskt. Annars hade det varit mÀrkligt hÄller jag med om.
 
Topp