joh.jonsson
Silver
Update ang. Speedtimer killen. Han svarade och klockan Ă€r pĂ„ vĂ€g till han nu 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror inte att det Àr mer förekommande pÄ Poguen Àn andra vintageklockor.HÀr kommer en bild pÄ min.
Som ni ser har visaren skrapat i urtavlan runt navet.
Ăr det vanligt förekommande pĂ„ Poguen?
![]()
NÀ. Skulle nog inte sÀga det men jÀkligt synd pÄ en sÄ fin tavla i övrigtHÀr kommer en bild pÄ min.
Som ni ser har visaren skrapat i urtavlan runt navet.
Ăr det vanligt förekommande pĂ„ Poguen?
![]()
Jag tror inte att det Àr mer förekommande pÄ Poguen Àn andra vintageklockor.
NÀ. Skulle nog inte sÀga det men jÀkligt synd pÄ en sÄ fin tavla i övrigt
Förmodligen kommer urmakaren pÄ hörnet sÀga att det inte finns delar. Det finns det givetvis. T.ex hÀr:https://kleinvintagewatch.com/crystals/330w18gn00Vart vÀnder man sig för att fixa till ett repigt glas?
/Micke
Otroligt att Seiko kunde sÀlja de sÄ relativt billigt pÄ den tiden med tanke pÄ kvaliteten och urverkets betydelse.Detaljer!
![]()
![]()
HÄller verkligen med, Seiko var före sin tid med 6139. Tycker att denna slÄr Àven mÄnga andra klockor idag!Otroligt att Seiko kunde sÀlja de sÄ relativt billigt pÄ den tiden med tanke pÄ kvaliteten och urverkets betydelse.
Förmodligen kommer urmakaren pÄ hörnet sÀga att det inte finns delar. Det finns det givetvis. T.ex hÀr:https://kleinvintagewatch.com/crystals/330w18gn00
Det gÄr Àven att polera men det Àr mycket jobb, Hardlex Àr hÄrt.
Polera sjÀlv. Tar inte sÄ lÄng tid. Helt klart vÀrt. Skaffa lite Ceriumoxid och vÄtslippapperVart vÀnder man sig för att fixa till ett repigt glas?
/Micke
Finns lite tips hÀrVart vÀnder man sig för att fixa till ett repigt glas?
/Micke
Tack Viskan !!Förmodligen kommer urmakaren pÄ hörnet sÀga att det inte finns delar. Det finns det givetvis. T.ex hÀr:https://kleinvintagewatch.com/crystals/330w18gn00
Det gÄr Àven att polera men det Àr mycket jobb, Hardlex Àr hÄrt.
Tack Compiss!Finns lite tips hÀr
Glaspolering med Ceriumoxid
Fick hem en pÄse idag. Funkade dessutom över förvÀntan! En gammal tissot blev testobjekt och gick frÄn katastrof till riktigt fin. lÀgg ett dm sÄ kan jag skicka nÄgra gram mot ett tack för hjÀlpen. Vill bidra min första tid pÄ ks! Jag lade ett bud pÄ tradera. SÄ avvaktar sÄ lÀnge. Men tack...klocksnack.se
Försöker du sÀlja den ellerBumpar trÄd med en HÀrlig Pogue!
Nej, 6139 Àr för bra helt enkelt. Den fick stanna!
Hej! Har min pÄ sÀlj, men velar och slÀppa den! Vi fÄr se..