Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Originalet Ă€r alltid originalet, vilket bara vetskapen om det samt att klockan har en historia, kan göra en viss skillnad. Annars tycker jag att originalet sitter lite bĂ€ttre pĂ„ handleden, dĂ„ den har ett helt platt baklock, medan jag tycker att de nyare bygger lite mer pĂ„ höjden, och dĂ€rmed "svĂ€var" lite mer pĂ„ handleden. Estetiskt sĂ„ tycker jag originalet upplevs lite mer kantigt och rĂ„are, vilket jag gillar, och Ă€ven att displayen sitter upp mot kanten ger den en mer industriell look, snarare Ă€n "estetiskt balanserad".Ni som bĂ„de haft reissuen (JP2000) och âoriginaletâ (C022 och övriga inom serien), mĂ€rks det nĂ„gon skillnad?
Det finns ju förstĂ„s variationer rent tekniskt och till del utseendemĂ€ssigt dessa tvĂ„ emellan men Ă€r de mĂ€rkbara pĂ„ nĂ„got objektivt eller subjektivt sĂ€tt? Ăr sugen pĂ„ en vintage aqualand men har tidigare flippat tvĂ„ JP2000 för att jag inte riktigt klickat med dem. Tycker dĂ€remot det finns nĂ„gon form av subtil charm över originalet som reissuen inte har. All input uppskattas, det Ă€r ju en svĂ„rt cool dinka!
Originalet Àr alltid originalet, vilket bara vetskapen om det samt att klockan har en historia, kan göra en viss skillnad. Annars tycker jag att originalet sitter lite bÀttre pÄ handleden, dÄ den har ett helt platt baklock, medan jag tycker att de nyare bygger lite mer pÄ höjden, och dÀrmed "svÀvar" lite mer pÄ handleden. Estetiskt sÄ tycker jag originalet upplevs lite mer kantigt och rÄare, vilket jag gillar, och Àven att displayen sitter upp mot kanten ger den en mer industriell look, snarare Àn "estetiskt balanserad".
GÀllande funktionerna sÄ funkar de nog, sÄ lÀnge inget Àr trasigt. De nyare ska vara utrustade med nÄgra fler funktioner, men kommer inte ihÄg exakt vad det var. Kalendern pÄ de gamla Àr nog ingen flerÄrskalender, sÄ den fungerar sÄ lÀnge man justera manuellt vid skottÄr, men Àr inte helt sÀker pÄ detta och vet inte heller vad det Àr för kalender pÄ de nyare. Baklocket kan man nog lita pÄ, sÄ lÀnge du har bra packningar och trycktestar den med jÀmna mellanrum.Tack för en bra reflektion. Att JP:n Àr en svulstig sak som bygger pÄ höjden gÄr inte att förneka, framför allt pÄ ett nato.
Hur Àr det med funktionerna pÄ originalet? Funkar kalendern och övriga lÀgen som de ska 2019? En av uppdateringarna pÄ reissuen var ju kalendern som skulle hÄlla till 2000-nÄnting.
GÄr det att lita pÄ 6-skruvsbaklocket vid dyk?
NÀr man trodde man sett allt. Det finns inget hopp för mÀnskligheten nÀr man piratkopierar Aqualand.
Hahaha, det dÀr kan vara det vÀrsta försöket till en kopia jag nÄgonsin har sett. Hur fan ser den ut? Kronan mÄste vara det bÀsta pÄ hela klockan i alla fall.NÀr man trodde man sett allt. Det finns inget hopp för mÀnskligheten nÀr man piratkopierar Aqualand.
Klart de funkar. AnvÀnt min och loggat dyk flera gÄnger.Undrar om djupmÀtaren och övriga dykfunktioner funkar de facto eller om det bara Àr en skitful digi/ana-klocka?
Ăr du seriös?Undrar om djupmĂ€taren och övriga dykfunktioner funkar de facto eller om det bara Ă€r en skitful digi/ana-klocka?
Helt fantastiskt!!!Team Enzo.
Tack för ditt bidrag i trÄdenTror nog att nÄgon missade vilken klocka ni diskuterade Hursomhelst nÄgot av det fulaste jag sett
Ăr du seriös?
Aha.Stopp och belÀgg!
Min frÄga gÀllde ju givetvis den groteska kopian, inget annat
Thank you. I made a commitment and big effort to find these Aqualands because they represent a time in my life when I was completely obsessed with spending as much time as possible in the ocean. So, they serve as a reminder to always get in the water.Helt fantastiskt!!!
Börjar bli lite trött i armen av denna
Bra ide, fÄr bli nÀsta inköpSÀtt pÄ ett gummi dÄ