• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

MÄ vara partisk med svart band och guldspÀnne Àr min favorit :)
0bd6cad6c5eedf6442910923d89aaf78.jpg

Svart och guld Àr snyggast :cool:

Fan, har nu plöjt 20 sidor Aqualandporr och saknar min gamla oerhört.
image.jpg

SÄlde den med originallÀnk och gummi för en skitsumma för nÄgra Är sedan pÄ gamla TTT.

Vissa beslut framstÄr i eftertankens kranka blekhet som fullstÀndigt obegripliga.

Thats it, nu vÀcker jag min aqualand ur mÄnga mÄnga Ärs dvala, den ska smaka belekvÀrme o bad nÀsta vecka!
Ps, inbillar jag mig eller Àr Àgare till citizens aqualand oftare dykare Àn Àgare av andra dykarklockor?

Fan, har nu plöjt 20 sidor Aqualandporr och saknar min gamla oerhört.
image.jpg

SÄlde den med originallÀnk och gummi för en skitsumma för nÄgra Är sedan pÄ gamla TTT.

Vissa beslut framstÄr i eftertankens kranka blekhet som fullstÀndigt obegripliga.

Om det Àr nÄgot jag har lÀrt mig sÄ Àr det att de försÀljningar jag Ängrar Àr de dÀr som egentligen inte gav sÀrskilt mycket pengar in, utan det hade varit roligare att ha kvar klockan och "spara ihop" motsvarande pengar istÀllet. Klockor under ett visst vÀrde ska man helt enkelt aldrig sÀlja. DÀr "vÀrde" Àr individuellt för var och en naturligtvis. Det Àr de dÀr "struntsummorna" man önskar att man kunde byta tillbaka till klockan igen.., :)

Om det Àr nÄgot jag har lÀrt mig sÄ Àr det att de försÀljningar jag Ängrar Àr de dÀr som egentligen inte gav sÀrskilt mycket pengar in, utan det hade varit roligare att ha kvar klockan och "spara ihop" motsvarande pengar istÀllet. Klockor under ett visst vÀrde ska man helt enkelt aldrig sÀlja. DÀr "vÀrde" Àr individuellt för var och en naturligtvis. Det Àr de dÀr "struntsummorna" man önskar att man kunde byta tillbaka till klockan igen.., :)
Man Ängrar bara klockorna man sÄlde och klockorna man aldrig köpte!

Man Ängrar bara klockorna man sÄlde och klockorna man aldrig köpte!

Nja. Jag har sÀllan Ängrat de lite dyrare klockorna jag sÄlt. För det Àr ju de försÀljningarna som möjliggör köp av nytt Ànnu roligare. DÀremot de smÄ skitklockorna, dÀr köpeskillingen i princip bara gÄr tillbaka in i hushÄllskassan. DÀr finns det en del att Ängra...

Men man Ängrar ju helt klart alla klockor man inte har köpt. Men dÄ gÀller det att komma ihÄg det och hugga som en kobra nÀsta gÄng man fÄr chansen! :)

Thats it, nu vÀcker jag min aqualand ur mÄnga mÄnga Ärs dvala, den ska smaka belekvÀrme o bad nÀsta vecka!
Ps, inbillar jag mig eller Àr Àgare till citizens aqualand oftare dykare Àn Àgare av andra dykarklockor?
SÄ Àr det sÀkert, iaf pooldyk för mig ;)

Den hÀr skönheten köpte jag ca 1992 nÀr jag tog mitt dykcert. AnvÀnds sparsamt idag men denna trÄd har gjort att jag nu ska hÀnga pÄ den igen. Men först ett batteribyte.

By the way, kan det vara lÀge att serva en quartzare som med automatiska ur?

OS8maPT.jpg

Den hÀr skönheten köpte jag ca 1992 nÀr jag tog mitt dykcert. AnvÀnds sparsamt idag men denna trÄd har gjort att jag nu ska hÀnga pÄ den igen. Men först ett batteribyte.

By the way, kan det vara lÀge att serva en quartzare som med automatiska ur?

OS8maPT.jpg

Serva? NÀ, batteribyte och packningsbyte bör ju göras men resten Àr ju elektroniskt.

Var inne hos Svante pÄ Klockmaster i Globen idag och han skulle ha 450kr för batteribytet. Jag tycker det lÄter dyrt men Ä andra sidan var det lÀnge sedan jag bytte batterier sist.
Tryckningen som kostar isÄfall, jag har sjÀlv bytt batterier pÄ mina sÄna klockor - men dÄ utan att byta packningar och har inte provtryckt dem. Kan vara lÀge att göra det om man ska anvÀnda dem "pÄ riktigt".

NÄgon som har tips pÄ var man kan köpa gummibandet till aqualands?

Jag fick med ett gummiband nÀr jag köpte en ny aqualand för nÄgot Är och jag upplevde det som vÀldigt hÄrt och plastigt sÄ det Äkte av efter nÄgon minut och kom aldrig pÄ igen. Jag skulle leta efter nÄgot annat gummiband eller ett schysst nato men det Àr mina personliga 2 cent :)

Jag fick med ett gummiband nÀr jag köpte en ny aqualand för nÄgot Är och jag upplevde det som vÀldigt hÄrt och plastigt sÄ det Äkte av efter nÄgon minut och kom aldrig pÄ igen. Jag skulle leta efter nÄgot annat gummiband eller ett schysst nato men det Àr mina personliga 2 cent :)
Mmmm pÄ nÄgot sÀtt gillar jag det obekvÀma gummit:)

Till vilken modell ska du ha det till?

Ett som Àr 20mm, sedan spelar det inte sÄ stor roll om det Àr guld eller stÄlspÀnne. Det Àr det mest akuta. Sedan söker jag nytt till enzon ossÄ :)

Mmmm pÄ nÄgot sÀtt gillar jag det obekvÀma gummit:)

Ett som Àr 20mm, sedan spelar det inte sÄ stor roll om det Àr guld eller stÄlspÀnne. Det Àr det mest akuta. Sedan söker jag nytt till enzon ossÄ :)

Mmmm... Är nĂ„got speciellt att breaka in en hĂ„rt armband och fonder mjukt. Men jag kĂ€nde inte att orken fanns i detta fall men ger tummen upp att du inte backar för det :)

Tillbaka
Topp