Har du handlat frÄn nÄgon?
Köpte ett frpn ebay och frÄgade om det var orginal, vilket sÀljaren sa att det var....,
No way in hell att det var
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har du handlat frÄn nÄgon?
Tycker Nato ser lite klena ut pĂ„ en sĂ„ stor klocka som bara har 20mm bredd.Mmmm... Ăr nĂ„got speciellt att breaka in en hĂ„rt armband och fonder mjukt. Men jag kĂ€nde inte att orken fanns i detta fall men ger tummen upp att du inte backar för det
Tycker Nato ser lite klena ut pÄ en sÄ stor klocka som bara har 20mm bredd.
Zulu kan iofs funka men tycker de passar bÀttre pÄ typ enzo som har 24mm
GÀrnaJag kan ta med ett zulu Och ett tvÄ delat zulu pÄ tisdag som du kan fÄ testa pÄ enzon om du vill
Mmmm pÄ nÄgot sÀtt gillar jag det obekvÀma gummit
Ett som Àr 20mm, sedan spelar det inte sÄ stor roll om det Àr guld eller stÄlspÀnne. Det Àr det mest akuta. Sedan söker jag nytt till enzon ossÄ
Quartzverket behöver rengöras Ä smörjas. Hade samma med en av mina Ä det gÄr att fixa.Jag har nu hittat en potentiell Aqualand, men den analoga delen fungerar inte som den skall. SÀljaren menar att sekundvisaren "twitchar", alltsÄ hackar, trots ett batteribyte.
Han hÀvdar att den behöver rengöras för att fungera. Anar att han inte har största kunskapsbanken gÀllande Aqualands.
SĂ€ljarens ord om batteribytet:
"i matched the numbers on the batteries to the old batteries and batteries and bulb store put them in. the second hand twitched for a for an hour like it wanted to turn and then stopped twitching sounda like this 30 yearold watch needs cleaned"
Vad tror ni?
FrĂ„gan Ă€r hur lönt det Ă€r pĂ„ en sĂ„ pass billig klocka . Ăr den fin i övrigt kan det vara en idĂ©.Quartzverket behöver rengöras Ă„ smörjas. Hade samma med en av mina Ă„ det gĂ„r att fixa.
FrĂ„gan Ă€r hur lönt det Ă€r pĂ„ en sĂ„ pass billig klocka . Ăr den fin i övrigt kan det vara en idĂ©.
Hur mycket kan du uppskatta att det kostar och visst borde en vanlig urmakare kunna grejja en sÄdan reparation? MÄlet Àr givetvis att den skall fungera som en ny.Quartzverket behöver rengöras Ä smörjas. Hade samma med en av mina Ä det gÄr att fixa.
Ăr det en enzo....goooHur mycket kan du uppskatta att det kostar och visst borde en vanlig urmakare kunna grejja en sĂ„dan reparation? MĂ„let Ă€r givetvis att den skall fungera som en ny.
Tack för hjÀlpen kÀra klocksnackare!
Jag vill minnas att Jag har ett pm med telefonnummer till ett stÀlle som sÀljer reservdelar till den gamla versionen, var nÄgon pÄ forumet som hade fÄttt hjÀlp av dem ocksÄ.Hur mycket kan du uppskatta att det kostar och visst borde en vanlig urmakare kunna grejja en sÄdan reparation? MÄlet Àr givetvis att den skall fungera som en ny.
Tack för hjÀlpen kÀra klocksnackare!
Jag tycker att Compiss har satt en bra "definitionen" för nÀr det blir en samling med sina 6 st aqua RÀtta mig om jag fel pÄ antaletKöpte en ny Aqualand, Àr mycket nöjd. Funderar pÄ att jaga rÀtt pÄ fler och "dyktuben", kanske skulle vara kul med en liten Aqualandsamling...
Jag tycker att Compiss har satt en bra "definitionen" för nÀr det blir en samling med sina 6 st aqua RÀtta mig om jag fel pÄ antalet
KlockvÀrldens kanske oskönaste band?
No Way! Jag Àr inne pÄ min tredje sen tidigt nittiotal sÄ ingen kan sÀga att jag inte försökt. à tgÀrdat:Learn to love it! Jag gillade inte det förut men nu tycker jag det Àr helgrymt.
StÀmmerJag tycker att Compiss har satt en bra "definitionen" för nÀr det blir en samling med sina 6 st aqua RÀtta mig om jag fel pÄ antalet
Jo men men det skall ju funka utanpÄ en vÄt eller torrdrÀkt ossÄTycker inte att gummit Àr obekvÀmt. Kanske till en början, men jag anvÀnde det större delen av sommaren och tyckte att det var grymt. Perfekt nÀr man badar, dÄ Àr det riktigt usch med ett nato som blir blött. Den Àr snygg pÄ nato ocksÄ, men tycker nog att den gör sig bÀst pÄ gummi
Dock sÄ kapade jag gummit eftersom det var pÄ tooook för lÄngt för mina kvistar till handleder. Har man det pÄ det sista hÄlet sÄ blir det ju en halvmeter som sticker ut pÄ andra sidan.
Jo men men det skall ju funka utanpÄ en vÄt eller torrdrÀkt ossÄ
Jag tror att jag hör till den minoritet som Àlskar det dÀr grova gummisnöret med metallceepers!KlockvÀrldens kanske oskönaste band?
Jag tror att jag hör till den minoritet som Àlskar det dÀr grova gummisnöret med metallceepers!