• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Grym samling du har dÀr Compiss, Enzon Àr kronjuvelen i samlingen va? :D
Tre "Duplex"-varianter, coolt! Jag har sjÀlv aldrig Àgt en "Duplex", men har varit sugen pÄ en sÄn hÀr orange ett bra tag...
(lÄnad bild)

MkkRiD3.jpg

NÄn som har en sÄn/sett en irl?

Hej! helt ny hÀr men har en Aqualand som mest legat undanstoppad tyvÀrr, mest för att den var obekvÀm sÄ den anvÀndes bara nÀr jag skulle dyka. hade den framme för ca 10 Är sen och nu fick jag för mej att den skulle fram igen. i med batteri och det hÀnde inget förrÀn pÄ morgonen, dÄ gick den men den digitala var sÄ dÀr. köpte en omgÄng batteri till i hoppet om att nÄgot skulle va kass men icke nu funkar den inte alls tyvÀrr. till saken hör att den Àr knappt anvÀnd och i princip repfri guld titan eller vad det heter, den Àr som jag förstÄt tillverkad runt 90. finns det urverk och kan citizen fortfarande laga dom?
VĂ€lkommen.

Klart du skall försöka fÄ liv i den.

NĂ„gon som provat detta gummiband?
395_watchstrap_MyBnS-KC13-schw20-Uhrenarmband.jpg

Tycker det verkar vara en bra match till two-tone aqualand, men Àr osÀker pÄ hur bra det blir med ett helt slÀtt gummi.

Grym samling du har dÀr Compiss, Enzon Àr kronjuvelen i samlingen va? :D
Tre "Duplex"-varianter, coolt! Jag har sjÀlv aldrig Àgt en "Duplex", men har varit sugen pÄ en sÄn hÀr orange ett bra tag...
(lÄnad bild)

MkkRiD3.jpg

NÄn som har en sÄn/sett en irl?
Tack.
ENZOn Àr lite av juvelen men om jag skulle behöva sÀlja alla utom en sÄ hade jag behÄllt nr 2 frÄn vÀnster pÄ armen, av sentimentala sjÀl. Det var den klockan som drog igÄng mitt intresse för klockor och jag fick den av min nu bortgÄngne far, sÄ den lÀmnar givetvis aldrig.

Har aldrig sett en orange Irl. Är det orginaltavlor pĂ„ dem?

Klockan som fick mig att vilja köpa en egen klocka. (Jag köpte stÄlversionen med svart tavla nÄgra Är senare.)

SvĂ„gerns Aqualand frĂ„n -95, som jag fixat nytt batteri till. Han skulle kassera den, eller om jag ville sĂ€lja den. (Han kör f.ö. en IWC pilot chrono) Övertalade honom att behĂ„lla den, och ge till nĂ„got av hans barn.

20141224_114355.jpg

LÀgger in en pÄ mitt nyförvÀrv!

OcksÄ sugen pÄ nÄgot annat band. Tips?

20141230_125134.jpg

M

Det jag har Àr ett Meyhofer frÄn http://www.watch-band-center.com. Som jag förstÄtt det sÄ tillverkas det av Bonetto Cinturini och Àr alltsÄ samma som Bonetto modell 300, fast med guldspÀnne. Tycker att det Àr svÄrt att hitta nÄgot som passar klockan bÀttre utseendemÀssigt Àn originalgummit, men bonettos band Àr riktigt bekvÀma. Annars tycker jag att den gör sig riktigt bra pÄ Zulu, finns mycket bra exempel pÄ det tidigare i trÄden :)

Det jag har Àr ett Meyhofer frÄn http://www.watch-band-center.com. Som jag förstÄtt det sÄ tillverkas det av Bonetto Cinturini och Àr alltsÄ samma som Bonetto modell 300, fast med guldspÀnne. Tycker att det Àr svÄrt att hitta nÄgot som passar klockan bÀttre utseendemÀssigt Àn originalgummit, men bonettos band Àr riktigt bekvÀma. Annars tycker jag att den gör sig riktigt bra pÄ Zulu, finns mycket bra exempel pÄ det tidigare i trÄden :)

Tack ska kolla vad jag hittar!

M

Tillbaka
Topp