Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nu kom det fler bilder frÄn Kaplans. Ser vÀl ok ut?MÀrkligt att de inte visar baksidan iaf. 1200 för Kaplans stÄl C022, fortfarande billigt. Tunnar samlingen till förmÄn för en rund Caribbean, orange eller svart, mÀrke kvittar. Hojta om ni ser nÄn.
Ska vÀl helst stÄ "Base metal IB" pÄ de dÀr?Nu kom det fler bilder frÄn Kaplans. Ser vÀl ok ut?
Ingen aning. Vad ska man tÀnka om det inte gör det? MÄlad "vanlig" eller kanske bara boettlocket utbytt?Ska vÀl helst stÄ "Base metal IB" pÄ de dÀr?
Jag skulle tippa pÄ utbytt baklock, men inte helt sÀker.Ingen aning. Vad ska man tÀnka om det inte gör det? MÄlad "vanlig" eller kanske bara boettlocket utbytt?
Det tror jag oxÄ. Jag har sÄdant baklock pÄ mina stÄlisar, dvs inte stÄl enzo utan "vanliga"Jag skulle tippa pÄ utbytt baklock, men inte helt sÀker.
Ok, jag har pÄtalat detta för Kaplans nu. Borde naturligtvis vÀntat med att buda till jag fick bilderna men ni vet hur det Àr(och jag visste ju inte det dÀr med Base metal IB iaf sÄ det hade ju inte hjÀlpt)Jag skulle tippa pÄ utbytt baklock, men inte helt sÀker.
Grattis antar jagJabbedidooo
Ja den gick för ca 5800:- inkl avgGrattis antar jag
Ja, det Àr intressant att reda ut. Gjordes stÄlenzo bara 1992 efter vad vi vet nu?Grattis! fortsÀtter kolla -91or
Uppskattar verkligen din forskningsiver. Ăr det nĂ„n skillnad I ytbehandling tror du? Jag har uppfattat titan som mest ovanliga men om jag förstĂ„r det hela rĂ€tt sĂ„ har alltsĂ„ stĂ„lenzo mycket kortare produktion.Efter en massa letande tror jag vi fĂ„r uppdatera lite. 'stainless' stĂ„lenzo 1991, 'BASE METAL IB' legeringsenzo 1992. 'BASE TITANIUM TIB-IG' Titanenzo frĂ„n 1985 up till iaf 1994.
Kul och grattis! ..tycker orginalbandet Àr svÄrt oskönt.. sÄ jag köpte 2 andra omgÄendeRÀtt nöjd Àr jag idag. HÀr kommer lite bÀttre bilder pÄ ytan. Tror att den Àr originalsvart. Undrar om man nÄgonsin fÄr bekrÀftat att det gjordes stÄlenzo med "stainless" pÄ boettlocket 1991som @UVFoto :s efterforskningar antyder.
Ja, oskönt och alldeles för lÄngt och hÄrt för mina smala, knöliga handleder. Har som tur ett par sköna band att byta till.Kul och grattis! ..tycker orginalbandet Àr svÄrt oskönt.. sÄ jag köpte 2 andra omgÄende
SÄDÀÀÀr ja!Ja, oskönt och alldeles för lÄngt och hÄrt mina smala, knöliga handleder. Har som tur ett par sköna band att byta till.