• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

iFKH

Breitling
badklockan..
 

Bilagor

  • R0012096_polarr.jpg
    R0012096_polarr.jpg
    432.7 KB · Visningar: 18
  • R0012102_polarr.jpg
    R0012102_polarr.jpg
    956.2 KB · Visningar: 15
  • R0012095_polarr.jpg
    R0012095_polarr.jpg
    747 KB · Visningar: 13
  • R0012097_polarr.jpg
    R0012097_polarr.jpg
    759 KB · Visningar: 16

bob_sthlm

Cartier
Nu har Àven den analoga fÄtt det sjÀlvlysande bandet, dock Àr det lite smalare lugg till lugg sÄ jag fick "trimma" bandet lite i hörnen.
Köpte Àven rött och orange.
Tack @UVFoto för bra tips


Även pĂ„ bilden lĂ€ngst till vĂ€nster Ă€r enzon som @Daion slĂ€pte till mig, efter hela vĂ„ren hos urmakaren funkar den nu perfa.
IMG_20210906_215810.jpg
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Nu har Àven den analoga fÄtt det sjÀlvlysande bandet, dock Àr det lite smalare lugg till lugg sÄ jag fick "trimma" bandet lite i hörnen.
Köpte Àven rött och orange.
Tack @UVFoto för bra tips


Även pĂ„ bilden lĂ€ngst till vĂ€nster Ă€r enzon som @Daion slĂ€pte till mig, efter hela vĂ„ren hos urmakaren funkar den nu perfa.
IMG_20210906_215810.jpg
Lumeshot!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har alltid tyckt att Aqualand Àr en gigantisk bjÀsse och dessutom en ful sÄdan. Men man Àndrar uppfattning över Ären och jag planerar nu att införskaffa denna klassiker. Men vad anvÀnder ni för armband? Jag har lÀst flera recensioner som nÀmner att bandet Àr hÄrt och obekvÀmt att bÀra. Min första tanke var att köpa ett till Bonetto-gummi, som jag Àlskar pÄ min King Turtle men kunde inte se att de tillverkas i 24mm.

DÀrav min snabba frÄga; finns det nÄgra bra substitut till orginalbandet som ni kan rekomendera?
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Ligger en fin Jp2004 pĂ„ tradera nu faktiskt om man inte Ă€r sugen pĂ„ min erfarna Jp2004 pĂ„ K&S 😄 Inte min annons FYI

Edit: För jp2008 finns vÀl inte?

1631713734655.png
 

nissenypon

Omega
2-Faktor
TÀnkte höra om nÄgon hÀr vet om det gÄr att laga metallÀnken till min aqualand och vem som isÄfall kan göra det? Ett stift har gÄtt av i lÀnkbiten nÀst nÀrmast bandhornen, se bild. Urmakaren i stan ville inte befatta sig med det utan hÀnvisade till ur och penn som har agenturen? DÀr var ju sÄklart bara en kass personal som hÀvdade att det inte gÄr att laga och att det inte finns ny lÀnk att fÄ tag i till JP1010 som jag har?
 

Bilagor

  • 20210916_175417.jpg
    20210916_175417.jpg
    418.1 KB · Visningar: 17

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
TÀnkte höra om nÄgon hÀr vet om det gÄr att laga metallÀnken till min aqualand och vem som isÄfall kan göra det? Ett stift har gÄtt av i lÀnkbiten nÀst nÀrmast bandhornen, se bild. Urmakaren i stan ville inte befatta sig med det utan hÀnvisade till ur och penn som har agenturen? DÀr var ju sÄklart bara en kass personal som hÀvdade att det inte gÄr att laga och att det inte finns ny lÀnk att fÄ tag i till JP1010 som jag har?
Kolla med Uropenns kundtjÀnst online. DÀr har jag iaf fÄtt vettiga svar angÄende tex glasbyte pÄ utgÄngen Aqualand.
 

bob_sthlm

Cartier
Hur löste du? Brukar köra kreditkort in mellan glas/insatsring & dra runt nÄgra varv. Ibland kan man odla pÀror i gojset som samlats under ringen...
Jag plockade bara bort pinnen för att stÀlla in klockan plockade ut hela klockan ur boetten och sen vred ringen till önskvÀrt lÀge.

Det Àr det största ingreppet jag sjÀlv gjort.
Skit lĂ€skigt men roligt att det blev bra, började joxa med en annan klocka sen bara för att kolla hur den funkade och nĂ€r jag skulle skruva ihop den blev det en del överđŸ€Ș

Den verkar funka ÀndÄ, fÄr se hur lÀnge.
 
Topp