• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

MÀrkligt, nytt problem för mig iaf. Kanske glapp eller rengöra batterikontakterna. Ett batteri driver analoga, 2 driver resten. Det som Àr för analoga har 1.5V testhÄl bredvid sig pÄ verket. Kolla alla 3 med voltmeter om de Àr ungefÀr samma. Om analoga Àr betydligt mindre Àn de andra sÄ behövs rengöring av verket, det drar mer ström om gammal olja har geggat till sig. Kan skicka den hit om det fortsÀtter eller om du har nÄn go makare i nÀrheten sÄ frÄga efter rengöring av kretskortet, kontakterna & olja/rengöring av analoga verket.
Ok, jag ser hur det utvecklar sig. Ska nog inte in och pilla sjĂ€lv😁 Kanske fĂ„r jag skicka den till dig frampĂ„.

Har svÄrt att hitta:
Finns det nÄgot bra stÀlle att köpa packningar (boett, knappar, krona) till co2x-modellerna? Tack pÄ förhand.

Äntligen...:cool:

IMG_3710.jpg
Var det den som gick pÄ Tratten nyligen? Ursnygg i vilket fall som helst!

Min gamla Aqualand funkar inte lÀngre, bytte batterier men den vill inte hoppa igÄng. NÄn hÀr som kan meka eller kÀnner till nÄgon som kan, i MÀlardalen?

Bilagor

• 6757A09E-9435-484F-97B5-42816846B1AD.jpeg
    6757A09E-9435-484F-97B5-42816846B1AD.jpeg
    576.7 KB · Visningar: 20
  • 01D87F42-2D77-43B2-AF0F-A97BBA20F35B.jpeg
    01D87F42-2D77-43B2-AF0F-A97BBA20F35B.jpeg
    662.3 KB · Visningar: 21
Mellan boetten & grÄa verket sÄ har du ett smalt svart band, det Àr packningen. Ta en bild pÄ verket med batterierna ute sÄ kan vi kolla om de lÀckt nÄn gÄng. Edit: verkar som det inte sitter nÄn packning alls, boett & sen verk direkt?
Ja, det var det jag tyckte sÄg konstigt ut. Det finns inget gummiartat i springan mellan den grÄ plasten och boetten.

Tillbaka
Topp